Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Service melding. Trenger utstyr for å slette meldingen

Startet av elektrolux, mandag 07. desember 2015, klokken 06:59

« forrige - neste »

elektrolux

Har sjekket lakk, ladekabel, batterikapasitet, setebelter bremser og pollenfilter, og trenger bare å resette servicemeldingen.

Noen tips om beste utstyr i den anledning? Tidligere var det VAG Com som gjaldt, men der er kanskje kommet andre også?
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

elektrolux

#1
Ingen som vet?

Kikket litt på denne:
https://www.youtube.com/watch?v=UUYS0PAkP7g som tok meg til resett opsjonen men tross forskjellige variasjoner knappeholding og tenning av og på forsvinner ikke servicemeldingen.

For å komme til valget om å slette servicemeldingen er det bare å holde inne 0,0 knappen mens en skrur på tenningen.

Møller her i Stavanger sier at dette er en "fake" melding og at en må bruke diagnoseapparat for å få slettet meldingen. Jeg kjøper ikke den forklaringen sånn helt uten videre, spesielt ikke så lenge andre VW biler lar en gå videre. Hvorfor skulle VW spørre om dette, for så å nekte videre aksjon? :o Jeg tipper Møller Stavanger forsøker seg på en bløff, eller så har de rett og slett ikke satt seg inn i dette.

Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

Homecast

2018 Nissan Leaf LE
2021 ID4

Prosjekterer større ladeanlegg i min jobb i DEFA, men er her på formuet som privatperson.

kaiat

Prøvd å kople fra 12V-batteriet en liten stund og så prøve på nytt med å resette servicemeldingen? Det kan være noe i bilens systemer som har "hengt seg opp".

elektrolux

#4
Takk for tips.

Fant tilslutt og etter tips den "hemmelige" bekreftelse knappen. Godt merket med  både OK og resett.  :-[

Veldig glad for at Møller i Stavanger tok feil, og at også dette VW produktet støtter eiere som liker å stelle med både egen bil og egen økonomi.

Kort oppsummert er altså prosedyren følgende:

- Sjekk at bilbelter lys, lakk dekk, bremser og alt annet fremdeles er tilstedet på bilen. Smør opp bevegelige deler som dørhengsler, og bremser. Sjekk kokepunkt på bremsevesken og bytt ved behov. Dugger bilen mer enn normalt; I så fall bytt pollenfilter. Gir bilen feilmelding på batteriet; Hvis ja, oppsøk forhandler for fiks.

- Hold inne 0,0 knappen og sett på tenning.
- Bekreft resett av serviceindikatoren.

- Husk å signere serviceboken

Job done!
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

Callah

hei, dette vil jo fortsatt ikke gi deg full uttelling på garanti samt opprettholde mobilitetsgarantien på kjøretøyet vel?

Har noen flere fått prisoversikt her på service? Ser at Gumpens auto vest tar 2000, inkl moms, deler og arb. Stavanger (Dyrt som pokker) skulle ta 2660 for å bytte filteret og gjennomføre sjekklisten sin...

elektrolux

Garantien påvirkes ikke, med mindre bilen svikter som følge av manglende vedlikehold.

På en elbil er det så vidt meg bekjent ingenting en gjør på en service som er med på å forlenge levetiden på bilen.

Mobilitetsgaranti har jeg i form av en stor privat bilpark. Kan bare "hente ut" en av mine menge utleiebiler eller en MC så er jeg mobil som bare det.
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA