Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Tolke feilkoder på ladekladden

Startet av Oyvindso, fredag 24. april 2015, klokken 01:49

« forrige - neste »

Oyvindso

Plutselig når jeg nå lader hjemme, så feiler ladingen, og ladekladden blinker grønt, alle andre lys på den er slukket. Jeg fikk med et skjema til ladekladden som forklarte hva de ulike lyssignalene betyr, men klarer ikke å finne det nå, er det noen som vet hva det betyr eller har sett en pdf med bruksanvisningen for ladekladden, hvor det sto forklart?

Hempe

Mener å huske at når grønn lampe blinker alene så har kladden problemer med å finne tilstrekkelig jording.
- 2015 Nissan Leaf Nordic Edition -

nr1rayner

Trondheim
-13 Leaf Tekna, Norsk bil

Har eid -92 Kewet El-jet 2
Og en hel haug av fossile biler (og moped, MC, ATV, traktor), alt fra Ligier Ambra til Ford Transit

Oyvindso

Takk for svaret. Jeg byttet om kontakt til en annen kurs, og da virket det ok, så det ser ut til å være jordingsfeil på den gamle kursen.

nr1rayner

Vil tro det da er noe feil med den stikken du brukte først. Mulig den har mistet jordkontakten inne i boksen, eller kablingen til boksen er shabby.
En jordfeil KAN (må ikke) "forplante" seg i hele huset, men mulig også videre til trafoen, så alle som er koblet på en trafo har jordfeil.
Trondheim
-13 Leaf Tekna, Norsk bil

Har eid -92 Kewet El-jet 2
Og en hel haug av fossile biler (og moped, MC, ATV, traktor), alt fra Ligier Ambra til Ford Transit

Oyvindso

Testet litt nå, og andre kontakter på samme kurs fungerer fin-fint, så må få sett på kontakt og kabling til det stikket ser det ut til.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA