Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Hotellopphold Kristiansand - Finnes det hotell med egne ladere?

Startet av Hideyowife, mandag 30. november 2015, klokken 14:43

« forrige - neste »

Hideyowife

Noen som kan tipse meg om hotell(er) som har egen parkering med lading for Elbil? Tenker da type 10-16 AMP primært da det blir fullt over natta uansett. Vurderer Thon Hotell som ligger nært til der jeg skal på jobb, men om det finnes hotell(er) med egne P-plasser foretrekker jeg disse. Det er forretningsreise, så hotellprisen dekkes av oppdragsgiver uansett.
Tesla Model 3 SR+ 2021
Tesla Model Y LR 2023

Hall of fame:
Seat Mii 2020 - Solgt
BMW i3 94ah 2017 - Solgt
Nissan Leaf SL 2015 - Solgt
MB B-Klasse EV 2016 - Solgt
e-Golf 2015 - Solgt
-------------------------------------
All in with EV since 2015

fredag

Sitat fra: Lasse Nessøe på mandag 30. november 2015, klokken 14:43
Noen som kan tipse meg om hotell(er) som har egen parkering med lading for Elbil? Tenker da type 10-16 AMP primært da det blir fullt over natta uansett. Vurderer Thon Hotell som ligger nært til der jeg skal på jobb, men om det finnes hotell(er) med egne P-plasser foretrekker jeg disse. Det er forretningsreise, så hotellprisen dekkes av oppdragsgiver uansett.

Huff. Kristiansand har ganske dårlig tilbud for elbil-lading.

Thon Hotell Markens gate er forsåvidt pusset opp og ganske sentralt, men det er ting der som ser ganske gammeldags og slitt ut, feks heisen og badene. Frokosten var også ganske laber på Thon Hotell, i en trist og mørk kjeller.

Jeg foretrekker Scandic Hotell Bystranda. Helt nytt hotell, god frokost. Rommene kan være iskalde når du kommer dit om vinteren, sikkert pga sånne miljøgreier. :-) Lading i kjelleren koster penger, og du må ha aktivert Saltos "ladenorge" på elbilforeningens ladebrikke for å kunne bruke dem. Ring hotellet for mer info om elbil-lading.

Scandic Hotell Dyreparken har gratis mormor-lading på parkeringsplassen til Dyreparken.
Mitsubishi i-Miev (2011)
Tesla Model S 85 (2013)
Tesla Model 3 (2019)

goggo

Sitat fra: fredag på mandag 30. november 2015, klokken 16:07
Huff. Kristiansand har ganske dårlig tilbud for elbil-lading.

Jeg er ikke helt enig i det. Kilden parkeringshus ligger 10 minutters gange fra både Scandic og Thon.

På Kilden er det gratis parkering for elbiler, og det er mange ladeplasser på øverste plan. Tror det er 2 stk 22 KW plasser og 8 stk 7 KW plasser. Alle plassene er type2. Man betaler pr KW, husker ikke prisen akkurat nå men det er fullt overkommelig.

EDIT: 3 kr/KWh, betaling for lading er gjennom Easypark app.

Tidligere var det gratis schuko lading på disse plassene, men da ble de konstant misbrukt (= unødig fyllt opp)
av fastboende og pendlere, men nå er det alltid ledige ladeplasser her.

mvh
Hugo
Pensjonert ingeniør med sterke meninger og umettelig teknologi-nysgjerrighet.
El kjøretøy: Tesla M3 og Renault Twizy

VanillaBean

De fleste hotell slenger ut en ledning om du spør, er min erfaring :)
iMiev siden september 2013.

Hideyowife

Noen gode forslag. Bodd en del på Thon hotel men var ingen lading der. Spurte ikke om de hadde noe ledning til meg heller da, men tar en telefon før jeg booker nå igjen. Fant hurtiglading sist, men når man er over natta er det fint med gratis 16AMP lading om det er mulig. Ikke klart å finne hoteller som skryter av noe slikt noe sted enda da. Vi får se :)
Tesla Model 3 SR+ 2021
Tesla Model Y LR 2023

Hall of fame:
Seat Mii 2020 - Solgt
BMW i3 94ah 2017 - Solgt
Nissan Leaf SL 2015 - Solgt
MB B-Klasse EV 2016 - Solgt
e-Golf 2015 - Solgt
-------------------------------------
All in with EV since 2015

Panduck

Sitat fra: goggo på mandag 30. november 2015, klokken 17:55
På Kilden er det gratis parkering for elbiler, og det er mange ladeplasser på øverste plan. Tror det er 2 stk 22 KW plasser og 8 stk 7 KW plasser. Alle plassene er type2. Man betaler pr KW, husker ikke prisen akkurat nå men det er fullt overkommelig.

Dette skal visstnok være ulovelig i Norge, kun kraftselskap kan ta kW pris. Noen som vet om dette stemmer?

fredag

Sitat fra: Panduck på mandag 25. januar 2016, klokken 14:38
Sitat fra: goggo på mandag 30. november 2015, klokken 17:55
På Kilden er det gratis parkering for elbiler, og det er mange ladeplasser på øverste plan. Tror det er 2 stk 22 KW plasser og 8 stk 7 KW plasser. Alle plassene er type2. Man betaler pr KW, husker ikke prisen akkurat nå men det er fullt overkommelig.

Dette skal visstnok være ulovelig i Norge, kun kraftselskap kan ta kW pris. Noen som vet om dette stemmer?

Departementet ba NVE vurdere hensiktsmessigheten av dette rett før nyttår, og evt presisere og begrunne hvorvidt salg av strøm til elbil målt i kWh er tillatt eller ikke.
Mitsubishi i-Miev (2011)
Tesla Model S 85 (2013)
Tesla Model 3 (2019)

Trikkern

Har vært noen ganger på Quality Hotel og resort tvers ovenfor dyreparken. De har 2 skjøteledninger som ligger fast rett utenfor hovedinngangen. Har stort sett vært ledig hver gang. Skulle det være fult der så er det vel 10+ stk schuko hos dyreparken. 5 minutter å gå til hotellet. Har koblet meg på der en gang over natten, da jeg skulle videre til Stavanger dagen etter og trengte fult batteri :)
2017 Model X75D.
2014 Nissan e-NV200 Varebil. 
2015 Mercedes B Electric Drive. Solgt
2013 Toyota Rav4 EV. Solgt
3,9kw solceller på taket.

Arha

Ved å bruke elbilforeningens nye medlemsfordel Hotel Express, kan man velge "elbillading" som søkekriterium på hoteller i Norge. Ved søk på hoteller i Kristiansand kommer Quality ved dyreparken opp som eneste alternativ.
Opel Ampera-e fra 31/5 2017, passert 97000 km april 2023. Nytt batteri januar 2023.
Nissan Leaf 2012 - 2017, solgt etter 96000 km.

Electrix

Yess! hotell har nettopp installert 2 ladestasjoner for gratis bruk av overnattingsgjester. Det står ikke noe på nettsiden deres ennå, men de presenterer det på facebooksiden deres. https://www.facebook.com/yesskristiansand/?fref=ts
Nissan Leaf, kjøpt ny 2012
Tesla Model 3, kjøpt ny 2019
Kristiansand

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA