Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Anmeldelse av MiEV

Startet av Cobos, onsdag 28. april 2010, klokken 10:42

« forrige - neste »

Cobos

Ser ut som Aftenposten har fått prøvd seg på en MiEV. Ser ut som de likte den relativt godt og spennende å se hvordan dette påvirker Think. Med 2 seter mer og ellers rimelig tilsvarende bruk og profil virker det på meg som MiEV er bedre. Riktignok har Think litt bedre rekkevidde, men vet ikke hvor stor den forskjellen er i praksis? Hva tror dere den antatte prisen på 350 000 SEK blir i Norge? Ren valutaomregning sier 285 000NOK men hvor mye er folk villig til å betale for en slik bil?

Cobos
Oslo
Model S85D
Hatt Model S fra 2013

hens

La meg få tømme litt kaldt vann inn i diskusjonen...:

Det koster ingenting å antyde en lav pris hvis en ikke har til hensikt å selge.
Think er tilgjengelig til en pris som er oppgitt, med en rekkevidde som er erfart.
Når /hvis miev blir tilgjengelig får vi greie på den egentlige prisen og rekkevidden, men ikke før.
Jeg har sett dette litt for mange ganger, det loves og loves samtidig med at de store helst ikke vil være først når det gjelder en så ny teknologi som en elbil.

"Rett rundt hjørnet" lovnader har jeg sluttet å tro på!
Oslo. 300.000 kilometer med Think, Kewet og annet.  -Sølvreven, 100 km/time med Kewet.  -Isbjønn, Kewet, første elbil på 80 grader nord? Har blitt kjørt på  Svalbard. "Hoppetussa" Subaru van 4-hjulsdrift ombygget med jetflystarter til eldrift.  94.000 kilometer på Think-originalpakken. Nå 19 luftkjølte blokker fra '95. Think Traveler elassistert sykkel.   http://www.austinev.org/evalbum/807 og http://www.austinev.org/evalbum/809

elektrolux

Helt enig med Hens her.

Mener det var Mitsubitshi som frontet argumentet om at en ikke lenger må se på kjøpeprisen, men totalkostnaden over mange år.

Underforstått at de ønsker å forberede publikum på en pris som tilsvarer kostnaden på en fossilbil over mange år. Eller at de som forhandlere og ikke du som kjøper skal høste fordelene av lave drifts og vedlikeholdsutgifter, etc.
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

Cobos

Jeg er iogforseg enig at rett rundt hjørnet er mindre interresant enn faktisk tilgjengelig. Likevel føler jeg at både Nissan Leaf, Mitsubishi MiEV og GM Volt er faktisk rett rundt hjørnet om ikke i Norge så ihvertfall andre steder i verden. MiEV selges såvidt jeg vet faktisk i Japan.
Tesla Model S, Renault Fluenzy og en del andre er mindre sikre i forhold til dato, likevel er det ikke tvil om at Think FÅR konkurranse snart, spesielt i USA er de nødt til å selge seg inn godt under prisen til Leaf.

Personlig tror jeg både MiEV, Leaf og Volt er tilgjengelig forskjellige steder i verden for et begrenset antall kunder innen utgangen av 2010. Men vi får se hva som skjer i praksis.

Cobos
Oslo
Model S85D
Hatt Model S fra 2013

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA