Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Guide and inform

Startet av e-curious, lørdag 28. november 2015, klokken 11:15

« forrige - neste »

e-curious

Noen som vet om Guide and inform kommer /  er på e-Golf?

Jeg har ikke funnet det på min 2016 modell, men har hørt om andre som har det på sin bil.  Jeg snakte med selger for noen uker siden, han nevnte at det var en funksjon i Car-net som blir lansert etter nyttår, er det dette?

Spørsmålet mitt til selger var hva wi-fi funskjonen i bilen kunne brukes til :)

elektro

#1
Var en på den norske Facebook gruppa som hadde fått levert sin bil i disse dager, angivelig med Guide and Inform i tillegg til lyktespylere, som man kunne se at bilen hadde på bildet.

Utrolig misunnelig hvis dette stemmer, og Guide and Inform fungerer bra!

(Lyktespylere klarer jeg meg uten ettersom jeg sjelden kjører på langtur og sjelden bruker langlys, men det kan vi diskutere i en annen tråd.)
2019 e-tron 55 quattro | ID.4 4MOTION (kansellert) | Fisker Ocean (kansellert) | 2016 Model S 75D | 2015 e-Golf

e-curious

Synes kanskje at det er litt rart at det bare skal dukke opp noen måneder inne i 2016 modellen i stedet for at det er der når 2016 blir lansert.

hemi

Får min på fredag, og har valgt absolutt alt utstyr.... så da er jeg jo spent
hvordan sjekker man om den har det?

Wims!

#4
Fikk min ca 3 uker siden. Har det ikke.

Forøverig, hva er guide and inform?
2019 TM3 LR AWD
2016 E-Golf. (solgt)


SteinarSun

Ser ut som dette er en ren online utgave av google maps og search.
Jeg har noe lignende i bilen min, har åpnet for alle online-tjenester med VDCS, og har bla online poi, google earth og search.
TM3 LR AWD
x - e-Golf 2017
x - e-Golf 2014

e-curious

Betyr dette at en kan få det dersom softwaren blir oppdatert?

SteinarSun

Sitat fra: e-curious på søndag 29. november 2015, klokken 11:35
Betyr dette at en kan få det dersom softwaren blir oppdatert?
Går ut i fra at dette er kun en programvareoppdatering.
Jeg har en litt uvanlig kombinasjon på infortaiment i bilen min (ny i Tyskland) med litt annet oppsett enn vanlig, men kjører onlineservices via mobilen eller ved bruk av eget simkort i hanskerommet (begge funker)
TM3 LR AWD
x - e-Golf 2017
x - e-Golf 2014

elektro

Sitat fra: SteinarSun på søndag 29. november 2015, klokken 11:30
Ser ut som dette er en ren online utgave av google maps og search.
Jeg har noe lignende i bilen min, har åpnet for alle online-tjenester med VDCS, og har bla online poi, google earth og search.


Tror den tyske utgaven har SIM-kort plass, noe den norske ikke har. Stemmer det?
2019 e-tron 55 quattro | ID.4 4MOTION (kansellert) | Fisker Ocean (kansellert) | 2016 Model S 75D | 2015 e-Golf

Sutcivni

Jeg har tysk utgave, og SIM kort plass. (Ikke brukt den ennå da).

SteinarSun

Sitat fra: elektro på søndag 29. november 2015, klokken 21:39
Sitat fra: SteinarSun på søndag 29. november 2015, klokken 11:30
Ser ut som dette er en ren online utgave av google maps og search.
Jeg har noe lignende i bilen min, har åpnet for alle online-tjenester med VDCS, og har bla online poi, google earth og search.


Tror den tyske utgaven har SIM-kort plass, noe den norske ikke har. Stemmer det?
Hei !
Dette stemmer.
Jeg har forøvrig hatt bilen inne til fix, og en av styringsmodulene ble byttet, så nå er Google borte...
Får ta meg en runde med VCDS å se om jeg kan få dette i gang igjen.
TM3 LR AWD
x - e-Golf 2017
x - e-Golf 2014

mihkku

I kjent VW stil så fungerer vel de fleste funksjoner ikkr i Norge

elektro

Sitat fra: mihkku på mandag 30. november 2015, klokken 22:12
I kjent VW stil så fungerer vel de fleste funksjoner ikkr i Norge

Er samme på Mazda.. Mener TomTom systemet der har en "Live" funksjon som funker kun i sør for Danmark. Skal visstnok være mulig å aktivere den permanent hvis man krysser grensa til Tyskland.

Er vel prisen å betale for å være et lite land.
2019 e-tron 55 quattro | ID.4 4MOTION (kansellert) | Fisker Ocean (kansellert) | 2016 Model S 75D | 2015 e-Golf

Hermansen

#14
Hei,
ny bruker her, var inne for å se om noen andre hadde noe erfaringer med carnet på nye eGolf, og dette var det nærmeste jeg fant.

Fikk utlevert min eGolf på tirsdag, og sliter en del med carnet.
Den er produsert i uke 45, og fikk dermed beskjed av møller om at jeg måtte registrere den her https://www.volkswagen-car-net.com/portal/no_NO/web/no/login

Ser ut til at den har Guide & Inform, og mener jeg la merke til at lyktene ble spylt på vei til jobb i dag tidlig.
Får derimot ikke dette til å fungere i særlig grad, eneste jeg har fått til så langt av integrasjon er å importere et "online mål" fra den kundeportalen og inn i bilen.

E-remote fungerer ikke i det hele tatt.

Har en viss dialog med møller, så det ordner seg kanskje etterhvert  :)


Om den samtidig har fått SIM-kort plass vet jeg ikke, hvor ville dette i så fall sittet?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA