Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Guide and inform

Startet av e-curious, lørdag 28. november 2015, klokken 11:15

« forrige - neste »

ezzpen

E-Remote via Car-Net fungerte ikke hos meg før etter 1 uke.
Jeg fikk bilen 16. september og registrerte den samme dagen på Car-Net. Jeg kunne fint logge på, men E-remote fungerte ikke.
Den 24. september mottok jeg en mail fra Volkswagen Car-Net med meldingen "Kjøretøyet ditt er nå på nett".
Fra og med denne dagen fungerte E-Remote som tiltenkt.

Så det kan være at du rett og slett må vente litt, dersom du ikke har fått denne mailen enda  :)

Vuninho

Sitat fra: Hermansen på torsdag 03. desember 2015, klokken 12:46
Hei,
ny bruker her, var inne for å se om noen andre hadde noe erfaringer med carnet på nye eGolf, og dette var det nærmeste jeg fant.

Fikk utlevert min eGolf på tirsdag, og sliter en del med carnet.
Den er produsert i uke 45, og fikk dermed beskjed av møller om at jeg måtte registrere den her https://www.volkswagen-car-net.com/portal/no_NO/web/no/login

Ser ut til at den har Guide & Inform, og mener jeg la merke til at lyktene ble spylt på vei til jobb i dag tidlig.
Får derimot ikke dette til å fungere i særlig grad, eneste jeg har fått til så langt av integrasjon er å importere et "online mål" fra den kundeportalen og inn i bilen.

E-remote fungerer ikke i det hele tatt.

Har en viss dialog med møller, så det ordner seg kanskje etterhvert  :)


Om den samtidig har fått SIM-kort plass vet jeg ikke, hvor ville dette i så fall sittet?

Virker som om det er 2 car-net påloggingswebsider som er ute og går.
https://car-net.volkswagen.com/portal/nb_NO/web/v-eu-im/
Denne har jeg fått registrert og logget på, angitt km-stand og ting fungerer slik som app-en.

https://www.volkswagen-car-net.com/portal/no_NO/web/no/login
Med denne har jeg også fått registrert og logget på, men får ikke aktivert selvom jeg har angitt riktig km-stand.

hemi

Riktig login, ref møller sin nye brosjyre og at jeg fikk bilen i dag, og er oppe å kjører er https://www.volkswagen-car-net.com/portal/no_NO/web/no/login


Vuninho

Sitat fra: hemi på fredag 04. desember 2015, klokken 15:09
Riktig login, ref møller sin nye brosjyre og at jeg fikk bilen i dag, og er oppe å kjører er https://www.volkswagen-car-net.com/portal/no_NO/web/no/login

Det er rart. Jeg får ikke registrert bilen på den siden.

hemi

Har du fått pdf'en til møller? jeg gikk inn via den, først en "vin check"

Vuninho


e-curious

#21
Jeg fikk registrert bilen, og fikk en kode til å legge inn i navi.  Problemet er at jeg ikke har valget "Car-net" på menyen  :o

Har maskinvare H42 med programvare 0317

torkil

Hadde håpet at jeg kunne sjekke hvor bilen jeg ikke har fått levert enda er - men den nye carnet-siden har ikke noe km-gjetting. Man får en kode som man må legge inn i bilen, så da må jeg vel smøre meg med tålmodighet. Ser flere har fått bil som ble produsert samtidig som min (Uke 46), men min hadde visstnok uflaks med storm i Skagerrak, og ble forsinket. Usikker på om den fortsatt står i Bremerhaven eller ei..!

e-curious

@Vuninho:  Hvilken hardware / software har du?

Hermansen

Sitat fra: hemi på fredag 04. desember 2015, klokken 15:09
Riktig login, ref møller sin nye brosjyre og at jeg fikk bilen i dag, og er oppe å kjører er https://www.volkswagen-car-net.com/portal/no_NO/web/no/login

Fungerer e-remote appen også for deg?
Jeg har fått lagt inn kode og sånt i bilen, guide and inform ser ut til å virke der, men får ikke opp noe info hverken på nett eller i app.

Fikk en avklaring fra Møller på fredag:

Vi har sett til at nye E-Golf-eiere ikke får brukt E-remote appen som normalt.

Car-Net E-remote kommuniserer med et SIM-kort i bilen, slik at du skal kunne bruke
appen overalt så lenge det er god 3G-dekning der du er og bilen står.
Siden Car-Net-portalene Guide&Inform og E-remote er under sammenslåing tror vi dette
har en virkning på funksjonen av E-remote appen.

Vi sender beskjed til Car-Net support team om at du ikke får logget deg inn på
appen, og vi vil komme tilbake til deg når vi har fått tilbakemelding fra dem.

Vi beklager ulempene relatert dette, men håper det kommer en løsning snart.

hemi

Alt virket på fredag når jeg hentet bilen, men har ikke virket siden ;)

får sett hvor jeg er parkert og sånn den er når jeg stopper bilen, men ikke gjort noe etter det

jkirkebo

Sitat fra: Hermansen på søndag 06. desember 2015, klokken 13:29
Fikk en avklaring fra Møller på fredag:

Vi har sett til at nye E-Golf-eiere ikke får brukt E-remote appen som normalt.

Car-Net E-remote kommuniserer med et SIM-kort i bilen, slik at du skal kunne bruke
appen overalt så lenge det er god 3G-dekning der du er og bilen står.

Hmm, det er andre gang jeg ser henvisning til at det trengs 3G-dekning. Fungerer virkelig ikke VWs system om man bare har EDGE-dekning? I så fall ekskluderes jo store deler av landet (flatedekningen på 3G er ikke all verdens) og systemet vil slutte å fungere om noen år når 3G legges ned (EGDE vil fungere i mange år til).
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

golfie

Sitat fra: jkirkebo på søndag 06. desember 2015, klokken 14:22
Hmm, det er andre gang jeg ser henvisning til at det trengs 3G-dekning. Fungerer virkelig ikke VWs system om man bare har EDGE-dekning? I så fall ekskluderes jo store deler av landet (flatedekningen på 3G er ikke all verdens) og systemet vil slutte å fungere om noen år når 3G legges ned (EGDE vil fungere i mange år til).

I forbindelse med pågående feilsøking fikk jeg følgende mail fra Møller:

For at bilen skal oppnå kontakt med app og nettportal,
er det viktig at den har gode sende- og mottaksforhold.

Det er derfor avgjørende at bilen står parkert i friluft med god 3G-dekning.
(god 4G dekning eller wifi vil ikke gjøre noen forskjell da bilen kun kommuniserer
via 3G nettet).

Dekningen der du befinner deg finner du på telernors nettside:
http://www.telenor.no/privat/dekning/dekning_data.jsp
Pass på at du kun har skrudd på 3G-knappen og at "meget god" dekning er valgt.


Så ja, det er krav om "Meget god" 3G-dekning for at dette skal fungere (i alle fall på beste måte).

SteinarSun

Sitat fra: golfie på mandag 07. desember 2015, klokken 11:08
Sitat fra: jkirkebo på søndag 06. desember 2015, klokken 14:22
Hmm, det er andre gang jeg ser henvisning til at det trengs 3G-dekning. Fungerer virkelig ikke VWs system om man bare har EDGE-dekning? I så fall ekskluderes jo store deler av landet (flatedekningen på 3G er ikke all verdens) og systemet vil slutte å fungere om noen år når 3G legges ned (EGDE vil fungere i mange år til).

I forbindelse med pågående feilsøking fikk jeg følgende mail fra Møller:

For at bilen skal oppnå kontakt med app og nettportal,
er det viktig at den har gode sende- og mottaksforhold.

Det er derfor avgjørende at bilen står parkert i friluft med god 3G-dekning.
(god 4G dekning eller wifi vil ikke gjøre noen forskjell da bilen kun kommuniserer
via 3G nettet).

Dekningen der du befinner deg finner du på telernors nettside:
http://www.telenor.no/privat/dekning/dekning_data.jsp
Pass på at du kun har skrudd på 3G-knappen og at "meget god" dekning er valgt.


Så ja, det er krav om "Meget god" 3G-dekning for at dette skal fungere (i alle fall på beste måte).
Jeg har svært dårlig signal på 3g hjemme, men ok 4g og edge.
Har ikke noe problem med å kommunisere med bilen.

Møller drev også og maste om dekning når jeg ikke fikk Car-Net til å fungere på bilen min.
Dette ble til slutt ordnet fra Tyskland, antar at de nullet ut kontoen min og reaktiverte denne.
Bor utenfor Bergen, og det er mye variabel dekning uten at dette har vært til noe hinder.
TM3 LR AWD
x - e-Golf 2017
x - e-Golf 2014

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA