Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Leaf kan faktisk bli skikkelig varm

Startet av 3irikur, fredag 27. november 2015, klokken 14:21

« forrige - neste »

bob-bob

Sitat fra: Hempe på lørdag 28. november 2015, klokken 11:12
hmmm. Vi har en 2015 Nordic, og jeg har bitt meg merke i at ved under 10 minus så syns jeg ikke den blir så varm som jeg skulle ønsket. Det blåser kun lunket selv om jeg stiller inn max temperatur.
Vil det si at det er noe feil her? Noen med tilsvarende bil som kan bekrefte at deres bil blir god og varm ved lave temperaturer?
Få sjekket varme-elementet ditt. Det du oppgir kan tyde på at det er kun varmepumpe som fungerer. Du kan også se dette på forbruk ved oppstart av bil , varme system skal da normalt sprette opp i over 3,5 kw , mens dersom kun varmepumpe  virker drar den ikke mer enn 1,5 kw ved oppstart. ( etter at bilen er varm , faller forbruket raskt ned til 1- 1,5 kw uansett.)

Forøvrig er dette et mulig problem som er omtalt i diverse tråder siden 2013.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA