Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Forvarming, fjernstyring etc?

Startet av rsomby, torsdag 26. november 2015, klokken 10:29

« forrige - neste »

rsomby

Hei, er ny i mb electric verden. Har sett litt på forumet her uten å finne noe særlig info om forvarming av kupe+batteri og fjernstyring av dette.

1. Er det mulig å forvarme bilen og/eller starte oppvarming av frontruten via timer eller fjernstyring ala nøkkelklikk eller app?
2. Forstår det slik at connect me ikke finnes i norge og dermed kan vi ikke fjernstyre bilens funksjoner som åpning lukking fjernvarme osv via app. Er det sagt noe om når eller evt om dette i det hele tatt kommer til norge?

Kanskje det burde vært en tips og tricks guide her?

-Ronny

Switch

1. Du kan fortelle bilen at den skal være varm til et klokkeslett, eller forvarme vi nøkkel.
Gå inn i menyen i dashbordet på Innstillinger - ECell. Her stiller du klokkeslett du vil at bilen skal bli varm.
Du kan også stille at du skal "forklimatisere" via nøkkel i samme meny. Bilen begynner å varme seg opp når en låser opp bilen.

2. Biler som er levert i Norge, har BOS bestemt at de ikke skal leveres med kommunikasjonsmodul som er nødvendig for Connect Me tjenesten. Så når App er klar, hjelper det dessverre ikke oss..... :-[

rsomby

Takk for gode svar!

Jeg har en bil importert fra tyskland som ser ut som den har connect me enablet så lenge den står til tyskland, om jeg velger adresse i norge på profilen min, da disabler den tjenesten. Kjedelig.

Thomas_Bodø

Jeg har aktivert forvarming via nøkkelen. Når jeg trykker en gang for å åpne bilen starter forvarmingen, inkl setevarme. Kan man avbryte forvarming dersom det ikke er intensjonen å gjøre det? Nå må jeg sette nøkkelen i tenningslåsen og vri om for så å slå av og låse bilen.

Trodde forøvrig at man måtte trykke to ganger på åpne for å aktivere forvarming, men den starter altså når jeg trykker en gang og fortsetter når jeg låser bilen.

ChiefHoghead

Du må nok enten skru på tenningen eller slå av forvarmingknappen etter forvarming har startet.
Bor på Stord i Hordaland
Er nå på min andre Mercedes B250e 2017 som vil fungere som bil Nr. 1

fbostad

Sitat fra: Thomas_Bodø på søndag 13. desember 2015, klokken 14:45
Jeg har aktivert forvarming via nøkkelen. Når jeg trykker en gang for å åpne bilen starter forvarmingen, inkl setevarme. Kan man avbryte forvarming dersom det ikke er intensjonen å gjøre det? Nå må jeg sette nøkkelen i tenningslåsen og vri om for så å slå av og låse bilen.

Trodde forøvrig at man måtte trykke to ganger på åpne for å aktivere forvarming, men den starter altså når jeg trykker en gang og fortsetter når jeg låser bilen.

Akkurat samme erfaring. I tillegg går bilen ut av lading, men den slår seg på etter en liten tid (ca 30 sec).
Noen som vat hvor lenge forvarming står på? Bilen blir ikke varm, og i dag (-4C) brukte den over 40kwh/100km når den var kald.
Mercedes B Electric

Trikkern

Forvarmingen står på i 30 minutter. Når vi stiller inn avreisetidspunkt på forhånd er bilen god å varm når vi drar.
2017 Model X75D.
2014 Nissan e-NV200 Varebil. 
2015 Mercedes B Electric Drive. Solgt
2013 Toyota Rav4 EV. Solgt
3,9kw solceller på taket.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA