Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Carwings/Forbrukerrådet?

Startet av muggost, onsdag 25. november 2015, klokken 14:09

« forrige - neste »

muggost

Hvordan er stemninga her i forumet for å gå til forbrukerrådet / ombudet med denne Carwings/Nissan greia? Etter flere år med Nissan Leaf opplever jeg at Carwings har blitt gjennomgående dårligere og forferdelig ustabilt. Den siste uka har jeg hatt 0% suksess med å starte forvarming (både direkte og med timer) av bilen gjennom telefon app.

Nissan virker ikke å ta saken spesielt alvorlig og jeg mener det de driver med går på grensen til villedende markedsføring. Hva synes dere?

petwi

2019 Grå Renault Zoe 4.0
2011 Hvit Mercedes Benz 220 CDI E-klasse Stasjonsvogn
2012 Antrasitt Mercedes Benz 200 CGI E-klasse Cabriolet

Powerflux

Så absolutt!
Jeg har fullstendig gitt opp Carwings, det er totalt ubrukelig.
Japan Leaf, levert 2013.
190000 km. 2. bar forsvunnet.(Solgt)
Tesla S70D Facelift, levert juli 2016.
90000 km.
Hyundai Kona Electric, levert mars 2019
52000 km.

Hansi

Buskerud


Opel Ampera-e bestilt 16.09.16, levert 08.06.17    Tesla Model 3 reservert 01.04.16
2011 Mitsubishi i-MiEV    2013 Nissan Leaf AZE0 Acenta (Norsk)

klawrenc

Enig. De reklamerer med noe som de vet godt ikke fungerer.
blå Nissan Acenta som eneste bil
sykkel

Astorflix

Jeg er med.
Vi har betalt for en funksjon som store deler av tiden er ubrukelig.
Hadde vi akseptert det samme om det var sentrallåsen eller blinkelyset som ikke fungerte?
2015 Leaf Tekna

TomR

Vil problemer med Carwing eller car net gi grunnlag for å heve bilkjøp?
Fetsund. Venter på levering av e-Golf NightBlue

Larsj84

Jeg er med. Nissan reklamerer så mye for carwings,  jeg mener når dette ikke fungerer så er det en vesentlig mangel.


Hrafn

Her skal jeg være med også ! Sjelden opplevd noe som er så ubrukelig .

haavardw

Det kan se ut som Nissan er i ferd med å rulle ut NissanConnect EV også til "gamle" eiere. I så fall er det bare å senke skuldrene og teste det nye systemet.
https://transportevolved.com/2015/09/17/owner-advice-got-a-nissan-leaf-electric-car-carwings-will-become-nissanconnect-ev-on-september-29/
–––
- Tesla model 3 SR, 2021
- Leaf 30kwh, 2016
- Cybertruck 2023(?)

Astorflix

Sitat fra: haavardw på onsdag 25. november 2015, klokken 19:46
Det kan se ut som Nissan er i ferd med å rulle ut NissanConnect EV også til "gamle" eiere. I så fall er det bare å senke skuldrene og teste det nye systemet.
https://transportevolved.com/2015/09/17/owner-advice-got-a-nissan-leaf-electric-car-carwings-will-become-nissanconnect-ev-on-september-29/

Vet ikke helt hva du sikter til her med tanke på å senke skuldrene, siden det nå nærmer seg to månder siden 29. September. Det fungerte ikke da, og det fungerer akkurat like lite nå.
Jeg fikk levert den første Leafen noen dager før overgangen til det "nye" systemet, men leverte inn denne og fikk en ny i midten av oktober.
Når jeg fikk bil nr. 2 opprettet jeg en ny Carwings konto. Det har fungert like dårlig på begge biler.

Systemet fungere ikke tilfredstillende for meg, punktum. Har ingen tro på at det klarer å ordne alt dette i desember ref. et tidliger innlegg. Det var jo det de sa i september.
2015 Leaf Tekna

Smasher


Erik182

Jeg er også med! Og man får ikke ordentlig svar av kundeservicen heller.
Jeg tror ikke Nissan klarer å fikse dette før vi går sammen og klager til forbrukerrådet.
2015 hvit Nissan Leaf Acenta

Hansi

Er det noen her som kunne laget et utkast til en mal på en klage?

Her er klageguide fra Forbrukerrådet:
http://www.forbrukerradet.no/klageguide/
Hvor skal klagene sendes? norway@nissan-services.eu og Forbrukerrådet?
Buskerud


Opel Ampera-e bestilt 16.09.16, levert 08.06.17    Tesla Model 3 reservert 01.04.16
2011 Mitsubishi i-MiEV    2013 Nissan Leaf AZE0 Acenta (Norsk)

fws

Nissan Leaf 2018

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA