Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Tidligere problemer med hurtiglading av soul løst i Norge - hva med Danmark?

Startet av HeltElektrisk, onsdag 25. november 2015, klokken 10:00

« forrige - neste »

HeltElektrisk

Hei.
Ser at tidligere har vært noen problemer rundt hurtig-lading av Soul som medførte at ladestasjonene ble slått ut... Vurderer å ta en tur til Danmark til våren og lurer på et par ting i den sammenhengen...

1) Noen som kan bekrefte at CHAdeMO-lading hos CLEVER Danmark fungerer uten problemer?
(Ser på hjemmesidene til CLEVER at Soul ikke er listet opp blant alle ulike el-biler.. kan se ut som om Soul EV ikke selges i DK)...

2) Noen som har erfaringer med hvordan rekkevidden påvirkes når du speeder avgårde i 130+ km/t på motorveien mellom Hirtshals og Aalborg?
Vet jo at rekkevidden reduseres dramatisk ved høyere hastigheter, - men hvor "ille" blir dette når du kjører i 130? (Avstanden fra Hirtshals til Aalborg er 70 km - estimert unnagjort på mindre enn 50 minutter).

Håper noen har relevante erfaringer å dele :)
2021 - Tesla model Y
Hyundai Kona 2019 - 64 kw
Kia Soul EV 2016 - Titanium Silver
C-Zero 2011 - black

AmocoCadiz

Når jeg har sjekket et par ganger er alltid Kia Soul godkjent på Clever Danmark sitt nettverk, har heller ikke hatt selv eller oppfattet Chademo problemer med Kia Soul.
IMPORTANT:
The card is only valid for cars certified by and to the network. Certified cars able to access the network are Nissan LEAF (all models), Nissan e-NV200, KIA Soul Electric, BMW i3, BMW i8, Renault ZOE Z.E., Renault Fluence Z.E., Renault Twizy, Renault Kangoo Z.E., Volkswagen e-up!, Volkswagen e-Golf, Mitsubishi iMiEV, Peugeot iOn, Citroën C-Zero, Opel Ampera, Tesla Model S, Citroën Berlingo Electric, Peugeot Partner.

HeltElektrisk

Sitat fra: nime01 på onsdag 25. november 2015, klokken 15:33
Har vært i DK flere ganger med Soul og ladet problemfritt på Clever sitt nettverk.

+130km/t spiser rekkevidde :D I sommer gikk det vel akkurat Aalborg-Aarhus med full bil og ... wattpedal langt inne.

Hmmm... Det er jo faktisk 118 km ca... og stort sett motorvei hele veien... Overraskende bra egentlig. Takk for svar :)
2021 - Tesla model Y
Hyundai Kona 2019 - 64 kw
Kia Soul EV 2016 - Titanium Silver
C-Zero 2011 - black

EL-Erik

Kan oppdatere deg på dette i løpet av neste uke! Tar fergen til DK på mandag og har planer om å kjøre til Berlin med en del stopp på veien!

kan følge med her for reisebrev:
http://www.logsys.no/privat/
Kia Soul exclusive 2015
Think 2000 - Mer hobby enn kjøreglede :)

HeltElektrisk

Sitat fra: EL-Erik på fredag 27. november 2015, klokken 21:44
Kan oppdatere deg på dette i løpet av neste uke! Tar fergen til DK på mandag og har planer om å kjøre til Berlin med en del stopp på veien!

kan følge med her for reisebrev:
http://www.logsys.no/privat/

Sprekt! God tur
2021 - Tesla model Y
Hyundai Kona 2019 - 64 kw
Kia Soul EV 2016 - Titanium Silver
C-Zero 2011 - black

E_S

Berlin ja, dit har jeg tenkt meg også - dog med utgangspunkt i fergen Oslo-Kiel. Det er litt tynt med hurtigladere langs veien, så man må (om det ikke har kommet opp noe Chademo i det siste) basere seg på 32A et par ganger..
:)

EL-Erik

Danmark fungerer helt greit, opplever mindre krøll med hurtigladerene her enn hjemme! Plugg inn, scan Cleverkortet og vent i 40 minutter....  :)

Eneste problemet jeg har hatt her var laderen ved Statoli Padburg. kom inn der med 15% på batteriet, ladet opp til 21 og så fikk den ladefeil. Startet den på nytt kom opp i 33 men det gikk seint, så stoppet den og laderen viste da at chademo og CSS var ute av drift. Mens jeg satt å søkte etter alternativer så jeg at laderen rebootet og jeg startet igjen, da kom jeg opp i 48% før den stoppet, og da ga jeg meg. Da var det nok strøm til å kjøre til neste fornuftige ladestasjon i Haderslev
Kia Soul exclusive 2015
Think 2000 - Mer hobby enn kjøreglede :)

HeltElektrisk

Hehe... Ser på bloggen din at dere har kommet greit avgårde... Lykke til!  :)
2021 - Tesla model Y
Hyundai Kona 2019 - 64 kw
Kia Soul EV 2016 - Titanium Silver
C-Zero 2011 - black

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA