Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Forsikring av TMX

Startet av satheesh.net, onsdag 25. november 2015, klokken 09:38

« forrige - neste »

shidatalli

X100D, 6 seter
16000 km, 4000 kr egenandel.
Full kasko/best, 75% bonus, 40 år, Drammen.
9987 kr hos DNB

T.K

#61
Frende i dag. kr. 13 128 (kr 11 724). Kr. 4 000 egenandel (8000 egenandel). 30 000 km. 75 %. Garasje. Alle forsikringer hos Frende - hus, hytte, 2 biler, ulykke. Kan være verdt å shoppe litt rundt.

BH

Har tilbud fra if 8950,- 16000  km med 75% bonus - superforsikring hva nå det er.


Sent from my iPhone using Tapatalk

eques

Jeg er ute etter forsikring til våre ny bil, og det er ikke lett...

- Bonus på 50% (jeg har hatt bil i to år nå, starter med 40%)
- 0 skader siden jeg fikk førekortet :)
- Yngste som skal kjøre den >23 år
- Kjørelengde 16000 km/året
- Egenandel 4000 kr
- Medlem av Den Norske Veterinærforeningen
- Beste forsikring (Super, Kasko best, Bil pluss, Toppkasko, etc)

Storebrand: 1685 kr/måned
DnB: 1427
Tribe: kommer snart
Tryg: kommer snart
Gjensidige:1696
Sparebank1: 1960
Codan: 1822

Alle kommentarer, anbefallinger, erfaringer,... er mer enn vel velkommen. På forhånd takk!

Carl Anton Stenling

Med såpass høy forsikringspris kan det være relevant å sjekke rabatt for å samle alle forsikringene i samme selskap. Normalt vil også fagforeningsmedlemsskap kunne gi god uttelling. Er du eller partner medlem av LO så bør du undersøke muligheten for toppdekning hos SpareBank 1 til samme pris som vanlig kasko.

(Gjør for ordens skyld oppmerksom på at jeg er ansatt i SpareBank 1 Forsikring, men arbeider ikke med salg.)
Hyundai Ioniq 2019
Tesla Model 3 2019
Nissan Leaf 2015
Lommedalen, Bærum

Luring

X75, max bonus r, 40000 km/år, kr 8500/år Gjensidge. Vanlig kasko. Har alle forsikringer der, men ingen spesielle avtaler.

THE

Fikk tilbud fra 7200,- pr år til 25000,- pr år på min bil.

X100D
40000 km i året
75% bonus 6. år
Bil pluss eller tilsvarende dekning
8000,- i egenandel
yngste fører over 23 år
Bor i tettsted i Sogn og Fjordane, parkering i eget tun, men ikke garasje.


Tilbudet på 7200,- var i Gjensidige med samlerabatter og Tekna-medlemsskap. Mye å spare på å sjekke pris i forskjellige selskap. For noen vil det være svært lønnsomt å samle forsikringer, for andre kan det være lønnsomt å forsikre ett eller flere forsikringsobjekter i et annet selskap enn der man har andre forsikringer.

På Zoe'n jeg hadde tidligere klarte ikke Gjensidige å gi meg like god pris som KLP der madammen har fordeler, så da ble bilen forsikret de. Etter to år når jeg sjekket tilbud på nytt, så var plutselig Gjensidige rimeligere enn KLP, og hverken dekning, bonusprosent, kjørelengde eller noe annet hadde forandret seg.

Når man betaler +-20000,- i året på bilforsikring, så vil det sannsynligvis lønne seg å shoppe rundt hvert år.
Tesla Model X100D, levert 20.09.17

Zoe Intens 2015 (Q210)     "Solgt"

eques

Hei,

Veldig interessant dette, ja.

Har noen forsikringen med Codan? Hva er fordelene vs. de andre? Codan mener selv at de har beste dekning for Tesla biler fordi de har spesielle dekninger... er det realistisk?

razeac

Sitat fra: eques på onsdag 31. januar 2018, klokken 19:28
Jeg er ute etter forsikring til våre ny bil, og det er ikke lett...

- Bonus på 50% (jeg har hatt bil i to år nå, starter med 40%)
- 0 skader siden jeg fikk førekortet :)
- Yngste som skal kjøre den >23 år
- Kjørelengde 16000 km/året
- Egenandel 4000 kr
- Medlem av Den Norske Veterinærforeningen
- Beste forsikring (Super, Kasko best, Bil pluss, Toppkasko, etc)

Storebrand: 1685 kr/måned
DnB: 1427
Tribe: kommer snart
Tryg: kommer snart
Gjensidige:1696
Sparebank1: 1960
Codan: 1822

Alle kommentarer, anbefallinger, erfaringer,... er mer enn vel velkommen. På forhånd takk!

Hei

Vi har samme bonus. Prøv iF forsikring. De er litt rimeligere enn de som du har skrevet på liste. Jeg har fått tilbud med en vanlig kasko for kr900++. Bonus har mye å si med forsikring. Ikke så mye å gjøre når man har så lite bonus

asb

#69
Bil: TMX P100d
If : 8088 per år
Kjørelengde : 16.000km
Egenandel: 4000
Glass: 2000
Veihjelp: 500
Bonus: 75%
Alle sjåfører over 24 år

Edit: bosted: Oslo og parkering i felles garasje.

Carl Anton Stenling

Husk å oppgi bosted når du gir detaljer rundt et tilbud siden bosted er en meget viktig faktor.
Hyundai Ioniq 2019
Tesla Model 3 2019
Nissan Leaf 2015
Lommedalen, Bærum

T.K

Sitat fra: THE på torsdag 01. februar 2018, klokken 09:29
Fikk tilbud fra 7200,- pr år til 25000,- pr år på min bil.

X100D
40000 km i året
75% bonus 6. år
Bil pluss eller tilsvarende dekning
8000,- i egenandel
yngste fører over 23 år
Bor i tettsted i Sogn og Fjordane, parkering i eget tun, men ikke garasje.


Tilbudet på 7200,- var i Gjensidige med samlerabatter og Tekna-medlemsskap. Mye å spare på å sjekke pris i forskjellige selskap. For noen vil det være svært lønnsomt å samle forsikringer, for andre kan det være lønnsomt å forsikre ett eller flere forsikringsobjekter i et annet selskap enn der man har andre forsikringer.

På Zoe'n jeg hadde tidligere klarte ikke Gjensidige å gi meg like god pris som KLP der madammen har fordeler, så da ble bilen forsikret de. Etter to år når jeg sjekket tilbud på nytt, så var plutselig Gjensidige rimeligere enn KLP, og hverken dekning, bonusprosent, kjørelengde eller noe annet hadde forandret seg.

Når man betaler +-20000,- i året på bilforsikring, så vil det sannsynligvis lønne seg å shoppe rundt hvert år.

Jøss, du har fått en fin pris, 1/3 av prisen jeg fikk med samme bil, samme selskap og samme betingelser. Jeg hadde samlerabatt hos Gjensidige, med tre biler, hytte og hus. En bil skulle selges og Teslaen skulle inn. Fikk pris på over 20 000 kroner for 30 000 km hos Gjensidige. Har hatt én vannskade på kjøkken siste tre år, ellers ingen skade siste 10 år. Jeg endte med Troll, til 11 000 kroner.

asb

Ja, litt overrasket over prisen selv. Sjekket prisen flere steder, og flere ganger samme sted også. Kan hende jeg kom inn på en kampanje. Ingen andre aktive forsikringer hos If uten om bilen.

Vhagar

Husk også å sjekke samme selskap flere ganger. For min del så varierte prisene mye i løpet av de 4 månedene jeg sjekket. IF som i utgangspunktet hadde priset seg helt ut ble til slutt vinneren for min del.

Har ingen erfaring med Tryg, men tror nok jeg hadde flyttet forsikringen min om jeg hadde vært kunde der i dag.
https://www.nrk.no/norge/forbrukerradet-om-tryg-forsikring-1.13896601
Tesla Model X 75D, 2017

Bruker er p.t. ikke aktiv.

Carl Anton Stenling

Sitat fra: Vhagar på lørdag 03. februar 2018, klokken 08:58
Husk også å sjekke samme selskap flere ganger.

Selskapene baserer prisingen på skadestatistikken. Den kan forandre seg over tid for en bilmodell og et geografisk område. Spesielt for Model X som er en relativt ny volummodell så må selskapene ta stilling til hvordan de skal plassere bilen prismessig inntil de har nok statistikk. For små selskaper blir dette enda mer tilfeldig pga. at det tar lang tid å opparbeide statistikk.

Husk også at dersom man flytter et helt kundeforhold så kan det gi bedre grunnlag for prising. Det er tillatt med individuell rabattering i skadeforsikring og dette skjer i noen grad - kanskje spesielt når et helt kundeforhold skal flyttes og en Tesla inngår i totaliteten.
Hyundai Ioniq 2019
Tesla Model 3 2019
Nissan Leaf 2015
Lommedalen, Bærum

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA