Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

7.500 kroner for 6,6 kW-lader. Fornuftig?

Startet av evole, fredag 04. desember 2015, klokken 19:57

« forrige - neste »

Griffel

#30
Fra 400V 16A kan en Leaf  trekke 230V 16A. I likhet med alle andre biler med 1faslader med lader som kan trekke så mye eller mer.

Sitat fra: leafnor på onsdag 27. januar 2016, klokken 20:39
Der det er ført opp:
400V 16A
220V 32A
Type 2 7,7/11/22 kW

er det mulig å få til å benytte seg av 6,6 lader.
For enfaslading er:
400V 16A = 230V 16A
Type 2 11kW = 230V 16A
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

leafnor

Sitat fra: Griffel på onsdag 27. januar 2016, klokken 21:12
Fra 400V 16A kan en Leaf  trekke 230V 16A. I likhet med alle andre biler med 1faslader med lader som kan trekke så mye eller mer.

Sitat fra: leafnor på onsdag 27. januar 2016, klokken 20:39
Der det er ført opp:
400V 16A
220V 32A
Type 2 7,7/11/22 kW

er det mulig å få til å benytte seg av 6,6 lader.
For enfaslading er:
400V 16A = 230V 16A
Type 2 11kW = 230V 16A
Oppklart.
Leaf 2019/Jan 42.000 km
Leaf 2012/Aug 185.000 km, solgt med 40kWh batteri til Ukraina. Der er det vist lov å ha større originalt Leafbatteri ;-)

leaf-newbe

svaret på om en skal velge 6,6 lader eller ikke så er det helt klart JA om man skal ha full glede og frihet med bilen.
flere og flere offentlige ladeplasser får type2 plugger med 32A. i oslo er det sagt at alle nye og defekte shuko ladeplasser som byttes ut skal byttes til type2 og høyes mulig ladestrøm. i tillegg så har de satt ned parkerings tiden til 3 timer på offentlige ladeplasser i oslo noe som i verste fall gir under 3 mil med lading på 10A.
da er 6,6 lader gull verd som kan gi opp til 0 til 80% på 3 timer.
og i tillegg så er mange av type2 plassene gratis i motsettning til hurtiglading som kan koste opp til 240 pr lading.
i tillegg så vil jeg tro at det vil være lettere å selge en bil med 6,6 lader en en uten. 
Leaf tekna 2013 - UM-EVSE lader uten kladd, friheten til å velge er bra.
Ranked 3597
Average Energy Economy 17,20 kWh/100km              #1901

Bjoris

Ja, det var ikke min mening å disse laderen, skulle gjerne hatt den selv, men ble for lang ventetid. MEN, det er viktig å vite at du ikke får nyttet den på alle type 2 ladestasjoner. Dette er jo for nerder helt gresk opplever jeg for folk flest, de sliter veldig med å skjønne forskjellen mellom hurtiglading og vanlig lading så når det blir A og V på samme kontakt så kortslutter det for de fleste...


Erl_end


Sitat
Type 2 type 1, den følger med bilen. Alle biler frå nå inkl type 2 kabel. Ser at den som fulgte med min nok er maks 20 A, men det er helt sikkert en for 32 A på de som har 6.6 kwh lader. Jeg har en 32 A type 2 kabel i andre Leafen, men likte at det var tynnere og mer medgjørlig kabel på denne:)


Står AC 250C 32A Delphi på min bjoris.
Har ikke fått testet noe annet en 10A laderen enda da.. :)
Nissan Leaf 2016 Acenta 30kW + 6,6kW lader
Reservasjon Model 3 RN1075XXXXX

Homecast

#35
REdigert: ops, var vist forklart tidligere, leit å svare på side 2 når side 3 allerede er full av forklaringer =)
2018 Nissan Leaf LE
2021 ID4

Prosjekterer større ladeanlegg i min jobb i DEFA, men er her på formuet som privatperson.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA