Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Original ladekabel C Zero 2011

Startet av HeltElektrisk, tirsdag 24. november 2015, klokken 18:25

« forrige - neste »

HeltElektrisk

Hei.

Jeg lurer på om noen kan svare på hvordan original-laderen til de første c-zeroene fungerer?
Det står max 16A på kladden...
På Zeroen tror jeg bare den leverer 8A.

Men dersom jeg bruker den på feks en Soul... Vil den da levere 16A?
2021 - Tesla model Y
Hyundai Kona 2019 - 64 kw
Kia Soul EV 2016 - Titanium Silver
C-Zero 2011 - black

elektrolux

Den vil lade din C Zero med 14A og en Soul med 16A.

Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

erik e

Svart Mitsubishi i-Miev  2011. Blå I-MiEV 2019
2014 dci Solgt





Hvit MB 200 cdi 2009 sed.  Blå MB 250  2015
Blå Fiat Coupe 2.0 20v turbo 1997 u-reg.Solgt
Svart Renault Fuego 1981 veteran. Gitt bort
Alfa Romeo 156 2001
Greit med "Flåte" forsikring. (kone,sønn og datter)

HeltElektrisk

2021 - Tesla model Y
Hyundai Kona 2019 - 64 kw
Kia Soul EV 2016 - Titanium Silver
C-Zero 2011 - black

AmocoCadiz

Kommer med tilleggsspørsmål, er det helt risikofritt å bruke en slik Trillinglader på annen elbil som f.eks Soul?
( Forhandler sier ikke greit...)

automat

Sitat fra: AmocoCadiz på tirsdag 24. november 2015, klokken 22:30
Kommer med tilleggsspørsmål, er det helt risikofritt å bruke en slik Trillinglader på annen elbil som f.eks Soul?
( Forhandler sier ikke greit...)

Forhandleren din er på bærtur. Det er i prinsippet ingen forskjell på en fastmontert ladestasjon og en "ladekladd". Og det forhandleren sier da er jo at man ikke kan bruke ladestasjon, som alle andre sier er bedre enn å bruke ladekladd. Og laderen sitter i bilen. Kladden inneholder en laderegulator.
Audun Torsdalen
Styremedlem Østfold Elbilforening 2022-
2014 Peugeot iOn
2017 Tesla mod X75D
2018 Hyundai Ioniq

AmocoCadiz

Ja har hatt misstanke om det også,
dog var de meget bestemte på ikke lov å bruke annen merkeladekabel, og klarte de påvise dette hadde skjedd, og en eller annen skade oppsto ville nærmest all garanti bortfalle umiddelbart....

Men tilbake til virkeligheten, nyere Trillingladere kan jo svitsje 8A - 14A,
er det tilsvarende greit her hvis en har 16A uttak og kabel svitsjer opp til 14A, at det også er greit på en annen elbil som Soul el Leaf?

MEM76

Sitat fra: AmocoCadiz på onsdag 25. november 2015, klokken 15:05
Men tilbake til virkeligheten, nyere Trillingladere kan jo svitsje 8A - 14A,
er det tilsvarende greit her hvis en har 16A uttak og kabel svitsjer opp til 14A, at det også er greit på en annen elbil som Soul el Leaf?

Den originale kladden signaliserer til bilen at den kan trekke 16A, men ettersom trillingen kun har en 14A lader, så trekker den 14A fra kontakten.

Soul har vel ca 7kW lader, dvs at den vil faktisk trekke 16A fra kontakten, ettersom det er det den får beskjed om.

Personlig ville jeg ikke ha trukket 16A over lengre tid gjennom en schuko... Særlig tatt i betraktning at den gamle kladden sannsynligvis ikke har temperatursensor..

Hvis du har en industri-kontakt hvor du lader, så kunne du byttet støpsel, og hengt den permanent på veggen...
C-zero 2015
Batterihelse: 2017-09:  32k km | 44.3Ah (93.5%)
http://folk.uib.no/mme045/elbil/ (Pris-sammenlikninger m.m.)

Meninger:
Maks 6A lading på schuko
Effektsplitting av hurtig-lading (ned til 25kW).

elektrolux

Sitat fra: AmocoCadiz på onsdag 25. november 2015, klokken 15:05
dog var de meget bestemte på ikke lov å bruke annen merkeladekabel, og klarte de påvise dette hadde skjedd, og en eller annen skade oppsto ville nærmest all garanti bortfalle umiddelbart....

Ville vært meget skeptisk til å kjøpe en bil som ikke støtter standarden for mode 2 lading og med det kan lade med alle kabler som støtter samme standard. Skulle originalkabelen svikte kan jo merkeforhandleren ta ågerpris på "originalkabel", og har du glemt kabelen hjemme sliter du dersom du risikerer aranti og offentlig bespottelse om du skulle finne på å låne ladekabelen til en venn. ;D
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

andy76

Noen som har vare nr til denne magneten på clas olson? Er cluet at den må være sterk nok til å feste seg på støpsel eller er det andre ting som må hensyntas?
Peugeot Ion 2015- Solgt
Skoda CitigoE 2020
Kia eSoul 64kw Excl 2020

Bolfus

Sitat fra: andy76 på mandag 14. desember 2015, klokken 17:20
Noen som har vare nr til denne magneten på clas olson? Er cluet at den må være sterk nok til å feste seg på støpsel eller er det andre ting som må hensyntas?
Varenummer 31-1467 fra Clasern skulle fungere. Ligner i alle fall veldig på de jeg bruker. Se videoen i denne posten for mer info, inkludert plassering av magnet, samt en ide om "heftekraft".


andy76

Takk bolfus. Jeg klarte å legge innlegg i feil tråd,skulle vært lagt der du linker til :-)
Peugeot Ion 2015- Solgt
Skoda CitigoE 2020
Kia eSoul 64kw Excl 2020

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA