Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Leaf fra Gardermoen til Stord/Haugesund

Startet av RoundTrip, tirsdag 24. november 2015, klokken 11:50

« forrige - neste »

RoundTrip

Heisann.

Eg kjørte min Leaf som eit eksperiment over Haukeli og til Gardermoen bare via hurtigladere. Var til tider helt på håret at eg klarte det. Spesielt på toppen i Seljestadtunnellen hadde eg bare 14 km igjen men så starta heldigvis nedgangen til Røldal og eg lada nok til å nå laderen.

Spørsmålet mitt er. Vil det gå motsatt vei? Noen andre som har kjørt hjem til for eks Haugesund via Haukeli? Må eg ta den lange veien langs kysten? Eller er det mulig lenger nord via Bergen?

Alle tips og erfaringer mottas med STOR TAKK!
Stord

2013, Dark Metal Grey, Tekna

Levert Juni 2013, kjørt 80K

Olee

En mulighet er vel også via Geilo? Skal iallefall gå fint øst-vest, litt verre andre veien :P

Leifen1980

Denne må jeg følge.
Karmøybu bosatt i Horten her.
Hvor ladet du på veien over og ladet du til 100% hver gang?
Tesla MY 2021
Ford Galaxy varebil
ex Tesla M3 base performance 2019
ex Mini Cooper 3d 2015 (skulle gjerne hatt tilsvarende som elbil med laaang rekkevidde)
ex 2xNissan Leaf + div fossilbiler

Bjoris

Artig, dersom du ladet i Etne skulle det vel ikke vært noe problem å rekke Røldal, men 102 km til Åmot var vel litt tøft mpt at du skulle opp til 1100-1200 meter?

Ett stort problem med Leaf er jo at det går så tregt å lade fra 70% og oppover, antar du ladet ganske fult før du kjørte fra Røldal?

Jeg har nettopp solgt Teslaen og skal nå klare meg til fjells i vinter med en US Leaf som er litt slapp i batteripelsen, det kan bli litt mer spennende enn jeg hadde tenkt. Planen er å kjøre fra Stord og lade i Ølen evt Etne om vi ser at det går. Har gjort det en gang før og da gikk det fint til Etne 9 mil, søkklasta med ski på taket, men da toppet jeg helt opp på Heiane, nå fremover blir nok det vanskeligere da jeg kjører fra Fitjar etter jobb så, nei, dette skal bli moro, fruen trur med å kjøpe en bensin Golf og selge hele Leafen... :'(

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA