Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Hva savner dere av utstyr/funksjoner på Zoe?

Startet av THE, tirsdag 24. november 2015, klokken 09:24

« forrige - neste »

Elmar

Sitat fra: elektrolux på tirsdag 24. november 2015, klokken 20:26
Savner autoseiling, skikkelig regenenerering, ACC, delt baksete, varmetråder i frontrute, DAB, og varme i setene.

Med det på plass hadde jeg slitt med å ikke kjøpe min egen Zoe. ;)

Ser du savner autoseiling, nå er Zoe min første elbil men regner med seiling er forbruk +-0?

Når du bruker fartsbegrenseren så får du seiling uten å måtte justere pedalen selv, bare gi nesten full gass og bilen ordner seilingen. Og for å få kraftigere regenerering er det bare å trykke bremsepedalen litt inn. Og setevarme er det. ACC skulle jeg gjerne hatt på bilen og lengre rekkevidde :)
2015 Renault Zoe Intens Easy Charge - bestilt nov '14/levert 27/1-15
Farge Grå Neptun KNR

Trond.m

Synes bilen fra februar-produksjon begynner å bli nokså komplett. Litt rart at den ikke har høydejustering av førersetet, men synes jeg sitter godt selv. LED hovedlys som opsjon hadde vært en fordel. Og så bør de utvide batterigarantien til 8 år. Alle konkurrentene gir 7-8 års batteri-garanti.

ladov

Sitat fra: ze på fredag 04. desember 2015, klokken 13:57
- Bedre varmeapparat: Når det er godt og kaldt ute, syns jeg ikke det er mye sprut i varmeapparatet i Zoe.  På relativt korte turer hadde jeg vært villig til å ofre en større andel av batterienergien på oppvarming. Det kunne for eksempel vært et valg for ekstra varme, gjerne med advarsel om at det fører til kortere rekkevidde om det var det som måtte til.
...
Da bilen var ny så var varmeapparatet ganske stusselig i kaldt vær, etter en tur på verkstedet ble det oppgradert men det er fortsatt rom for forbedring. Når det er kaldt i været, som nå, så danner det seg kondens på rutene. Det er bare å skru på defrostern for å jage vekk kondensen men det virker som anlegget legger nivået akkurat litt for lavt til å holde kondensen borte permanent..

I +2 og regnvær, gjerne med våte klær, blir det enda verre..
Svart Renault Zoe Intense(Q210) (solgt, med et visst vemod)
11kW hjemmelader
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
Rød TM3 LR AWD m/EAP bestilt 22/12-18, levert 8/3-19.

Elektrisifisert

Savner akkurat det samme som trådstarter.

Det med dårlig lys, og manglende lyktespyler i tillegg, er jo direkte skummelt i høstmørket !
Og manglende Zaptech er jo en katastrofe i seg selv,,,,

Irriterer meg også litt over at klokke, temperatur og kjørte KM ikke er synlig til enhver tid.

Men egentlig kjempefornøyd med bilen allikevel, føler at jeg har fått mye for pengene (hadde vrakbil som ga 25ooo i rabatt da).

Har snart kjørt 8000 km med Zoe,  og bare 700 km med dieselpurka i samme periode,  liker liksom Zoe'n på tross av noen mangler  :)
Zoe Intense R240 Sep-2016
3,6KW hjemmelader, og bestilt Zaptech

Sølvi Nereng

Jeg spør i denne tråden. Er det nøkkel fri/løst start på zoe .Vet det er med nøkkelkort.

ladov

Hm, det er vel det? Du åpner bilen med nøkkelkortet, og kan kjøre med kortet i lomma, starter/stopper med start-knappen. Også låser bilen seg når tenningen er av og den merker at kortet fjerner seg(litt vel aggressiv synes jeg, når jeg har plukket ladekabelen ut av bagasjerommet så låser bilen seg mens jeg går fram til ladeluka i front..)
Svart Renault Zoe Intense(Q210) (solgt, med et visst vemod)
11kW hjemmelader
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
Rød TM3 LR AWD m/EAP bestilt 22/12-18, levert 8/3-19.

aronesen

Du trenger vel strengt tatt ikke ta nøkkelkortet ut av lomma for å låse opp bilen. Det holder å trykke på knappen på dørhandtaket..
Renault Zoe Intens 43kW, Grå Neptune

ladov

Aha, er det det den knappen er til. Da lærte jeg noe i dag og. :D
Svart Renault Zoe Intense(Q210) (solgt, med et visst vemod)
11kW hjemmelader
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
Rød TM3 LR AWD m/EAP bestilt 22/12-18, levert 8/3-19.

Eternities

Må bare være obs på at du ikke kan låse opp bilen med knappen på døra hvis du har låst den med nøkkelkortet..

Men tilbake til tråden så er jeg veldig fornøyd med den flotte lille Zoe'en, men som det har blitt nevnt savner jeg veldig Zaptecen (selvfølgelig), og bedre lykter da det ikke er helt optimalt å bruke de originale på landeveien kl 7 på en vintermorgen, selv med Philips Xtreme pærene..

Hadde også vært fint med et mer åpent system til R-linken, hvor man kanskje kan få litt mere informasjon og endre flere ting, men ikke noe must.

Det mest irriterende for tiden er varmesystemet mens man lader. Siden jeg må ha Zaptecen for å få ladet på borettslaget tilbringer jeg noen timer av uka på den lokale McDonaldsen, og det å drive men å skru på comfort timeren hele tiden begynner på bli veldig gammelt.. Den varmer også veldig lite på føttene, så må velge mellom svette føtter hele dagen eller varme føtter mens jeg lader..

Savner også noe så lite som det å ha muligheten til å sette opp vindusviskerne. De blir veldig isete om dagen.

zbk

Sitat fra: Eternities på onsdag 13. januar 2016, klokken 00:41
Savner også noe så lite som det å ha muligheten til å sette opp vindusviskerne. De blir veldig isete om dagen.

Når du har slått av bilen, dra vindusviskerhendelen helt ned. Da vil vindusviskerene settes i vertikal stilling og du kan vippe dem ut fra vinduet.
2018 Tesla Model X (blå), 2017 Opel Ampera-e (blå), 2011 Peugeot 3008 (mørk grå) - til salgs
2014  Renault Zoe Q210 - solgt

THE

Sitat fra: Eternities på onsdag 13. januar 2016, klokken 00:41
Savner også noe så lite som det å ha muligheten til å sette opp vindusviskerne. De blir veldig isete om dagen.

Et tips jeg leste for lenge siden her på sidene, men som jeg har glemt til jeg leste kommentaren din nå. Har ikke testet det selv, men skal gjøre det når jeg parkerer i ettermiddag.
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,18817.msg311041.html#msg311041
Tesla Model X100D, levert 20.09.17

Zoe Intens 2015 (Q210)     "Solgt"

THE

Etter kuldeperioden nå i vinter har jeg funnet ut at jeg skal klare meg til og fra jobb uten Zaptec med de temperaturene som vi har her i indre Sogn på vinteren. Nå tyder alt på at Zaptec portable er veldig nær oppstart av produksjon, så det går nok ikke mange ukene til de første får levert ut sine ladekabler. Bilen blir veldig mye mer fleksibel når man kan lade "hvor som helst", så jeg ser virkelig frem til at Zaptec-kabelen kommer.

Jeg vet det er noen som har montert LED-fjernlys/ekstralys på Zoe, og det hadde vært interessant å høre hvilke erfaringer de har med ekstralys. Har vurdert å montere ekstra LED fjernlys selv, men er litt skeptisk til at de blir sittende veldig lavt over veien og dermed skal bli raskt tilgriset av salt og annen guffe fra veien.
Tesla Model X100D, levert 20.09.17

Zoe Intens 2015 (Q210)     "Solgt"

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA