Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Statsbudsjett 2016 - positivt eller negativt for plug-in?

Startet av alagerqv, mandag 23. november 2015, klokken 23:21

« forrige - neste »

alagerqv

Er det noen som har regnet på hva man ender ut med for plug-in hybrider av ymse slag neste år?

F.eks Golf GTE, XC90, X5 mm?

https://krf.no/globalassets/vedlegg/avtaler/budsjettavtale-2016-h-frp-krf-v.pdf


Djur1

X5 og volvoen plugin hybridene må vel gå kraftig ned i pris?  Den vanlige x5 40e har 201525 kr i engangsavgift.  Jeg aner ikke hvor mye dette er relatert til vekt og hk. 

Men en halvering av effektavgiften og reduksjon på vekt er en gavepakke til premiuimsegmentet  plugin hybrid med mye hk og vekt.

Kanskje den går ned 50k til 100k kr?
Model S P85 solgt

e-golf 16

Signature x - kansellert

Model 3 bestilt


alagerqv


Erlingni

Golf GTE og A3 e-tron har jo 0,- i avgift (kun mva.) i utgangspunktet (med standardfelger). Så der blir differansen.....0,-  ;D

tdithomas

#5
Har bestilt meg en MB GLC 350e som firmabil, levering oktober 2016. Noen som vet hva som skjer med prisen på denne? Lavere listepris og dermed skatt blir sjelden feil :)

alagerqv

Følg med på linken litt over til bilnorge.no. Det står ikke noe om GLC ennå, men GLE 350e har -29000,- i avgift, så er vel ikke så galt å anta at det blir omtrent samme for GLC.

Djur1

Tror det er ganske spot on.
Avgiften er 62k nå, men vil halveres. Så rundt der omkring. Og så blir det litt mindre på vekt.

Men en vet jo at disse premium plug ins kommer til å synke i pris til neste år med samme beløp, pluss verdifallet da. Så det er kanskje best å vente til neste år?
Model S P85 solgt

e-golf 16

Signature x - kansellert

Model 3 bestilt

moby666

Tipper at reduksjonen av avgifter blir spist opp av valuta endringer.. Volvo xc90 skulle ihvertfall øke med 60.000 i valuta endringer

Erlingni

Enig med moby666. Med svak norsk krone og negative utsikter også til neste år, ville jeg vel neppe satset alt for mye på vesentlig prisfall. Man risikerer at store deler av avgiftsreduksjonen spises opp av valutajusteringer på listeprisene isteden...
Eksemplet med XC90 phev kan man lese om her;
http://www.dinside.no/935348/bilavgifter-ladbar-volvo-xc90-ned-100-000-i-avgift

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA