Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Kjøpsråd Outlander PHEV

Startet av Gnilre70, mandag 23. november 2015, klokken 15:40

« forrige - neste »

torlie

Regner med VW Tiguan GTE vil være en bedre bil når den kommer (slutten av 2016/starten av 2017?) Den vil nok koste rundt kr 50.000,- - 80.000,- mer, samt det er usikkert når den kommer med 4WD. Det jobbes nok hardt med å inkorporere 4WD i hybrid drivlinjen. Synes den nye ser veldig flott ut, og er spent på denne, mener den også kan velges i en XL utgave for de som trenger litt ekstra plass, og da vil den være omtrent på størrelse med Outlander som er svær  :) Har prøvd 2015 modellen av Outlander og likte bilen, mye for pengene, selv om jeg er enig i ankepunktene som nevnes av noen her.

http://www.klikk.no/motor/article1617278.ece

Har hatt en Golf GTE i 1 måned nå og hybrid passer meg ypperlig. Eneste jeg ønsker er 10mil teoretisk rekkevidde istedenfor 5. Mulig det kommer om 3-4 år :)
2020: MG ZS EV
2018 Zoe Bose Edition (solgt)
2016 Zoe Intens (Solgt)

HS

Sitat fra: torlie på lørdag 28. november 2015, klokken 11:24
Regner med VW Tiguan GTE vil være en bedre bil når den kommer (slutten av 2016/starten av 2017?) Den vil nok koste rundt kr 50.000,- - 80.000,- mer, samt det er usikkert når den kommer med 4WD. Det jobbes nok hardt med å inkorporere 4WD i hybrid drivlinjen. Synes den nye ser veldig flott ut, og er spent på denne, mener den også kan velges i en XL utgave for de som trenger litt ekstra plass, og da vil den være omtrent på størrelse med Outlander som er svær  :) Har prøvd 2015 modellen av Outlander og likte bilen, mye for pengene, selv om jeg er enig i ankepunktene som nevnes av noen her.

http://www.klikk.no/motor/article1617278.ece

Har hatt en Golf GTE i 1 måned nå og hybrid passer meg ypperlig. Eneste jeg ønsker er 10mil teoretisk rekkevidde istedenfor 5. Mulig det kommer om 3-4 år :)
Hei! Ser ut som at vW Tiguan ikke kommer til Norge likevel. Så da har vi fortsatt kun Outlander
http://www.dinside.no/936877/vw-kutter-den-ladbare-hybriden-tiguan-gte
Tesla MYLR- 2022

moby666

Tiguan kommer til Norge, den er allerede her :) Den Kommer iallefall IKKE som ladbar hybrid med 4x4, det kan hende den kommer som ladbar hybrid 2wd på lik linje som Passat. Dvs Outlander vil trone på toppen en god stund fremover i denne prisklassen.

Sbergo

Hei, har en 2015 modell som jeg har kjørt ca. 21.000 km med. så langt er jeg veldig fornøyd. Hatt problem med ladeluke hvor fjæren måtte settes på plass. Lakken er ikke mye å skryte av, sort bil og steinsprut overalt. Takluken er tett og fin.
For meg er det viktigste er at den starter og går og til mitt bruk med kjøring 3 mil til jobb en vei så går den på strøm. (har lademuligheter på jobb så vinteren var ikke noe problem når jeg benyttet forvarming).  All småkjøring går også på strøm.

Erter kollegaen min som har kjøpt Volvo X90 T8 (hybrid) da den har vært på verksted 6 ganger, men han er veldig fornøyd med servicen på verkstedet da.
4 hjuls trekken har fungert overaskende bra (kjørte Pajero før).

Så alt i alt så gjør den det den skal og vel så det.

/Steinar


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA