Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Priser på import av 2016 30 kwh Leaf

Startet av Limodriver, fredag 02. oktober 2015, klokken 16:41

« forrige - neste »

Limodriver

Er det noen som har klart å finne fornuftige priser på import av 2016 30 kwh Leaf? Vedlagt er prislisten for Nederland, men den er jo høyere enn i Norge. Jeg har blitt fortalt at prisene ikke er endelige i Norge ennå og at disse først blir klare ca 20. oktober og da forventes prisene å bli lavere. Noen som har noe informasjon som er pålitelig?

Jako

Fra Dinside 10. september:

Alle Acenta og Tekna 2016-modeller av Nissan Leaf nyter godt av oppgraderingen. Pristillegget vil bli på 16.800 kroner i forholt til 24 kWh-utgaven. Endelig pris for 2016-modellene blir klar først om en drøy uke.

Den nye bilen inntar Norge på nyåret.
Nissan Leaf Tekna 2014

Trond.m

#2
Sitat fra: Limodriver på fredag 02. oktober 2015, klokken 16:41
Er det noen som har klart å finne fornuftige priser på import av 2016 30 kwh Leaf? Vedlagt er prislisten for Nederland, men den er jo høyere enn i Norge. Jeg har blitt fortalt at prisene ikke er endelige i Norge ennå og at disse først blir klare ca 20. oktober og da forventes prisene å bli lavere. Noen som har noe informasjon som er pålitelig?
Forventes å bli lavere ? Prisene for Norge er jo publisert og det ville vel være merkelig om de skulle settes ned før de første bilene er levert på nyåret.

Limodriver

Husk at Nissan ikke er enerådende med brukbare elbiler slik de i praksis var da Leaf initielt ble lansert. Med fare for å fornærme noen er ikke trillingene brukbare biler, men heller tilnærmet motoriserte trillebårer. eGolf har passert salget av Leaf og selger flere elektriske biler pr måned nå enn Nissan (selv om Nissan totalt har solgt flere biler). Således tror jeg Nissan rett og slett må kvesse knivene umiddelbart og har ikke anledning til å vente og se hvordan dette utvikler seg for så muligens senke prisen. Strengt tatt oppfatter vel de fleste eGolf som noe kulere enn Leaf, VW ligger ikke mange hakkene bak Nissan på kvalitet heller. For ikke å nevne Kia.

Trond.m

Sitat fra: Limodriver på fredag 02. oktober 2015, klokken 20:36
Husk at Nissan ikke er enerådende med brukbare elbiler slik de i praksis var da Leaf initielt ble lansert. Med fare for å fornærme noen er ikke trillingene brukbare biler, men heller tilnærmet motoriserte trillebårer. eGolf har passert salget av Leaf og selger flere elektriske biler pr måned nå enn Nissan (selv om Nissan totalt har solgt flere biler). Således tror jeg Nissan rett og slett må kvesse knivene umiddelbart og har ikke anledning til å vente og se hvordan dette utvikler seg for så muligens senke prisen. Strengt tatt oppfatter vel de fleste eGolf som noe kulere enn Leaf, VW ligger ikke mange hakkene bak Nissan på kvalitet heller. For ikke å nevne Kia.
Nå ble det registrert nesten lilke mange Leaf som e-golf i september. Med ny modell med langt bedre rekkevidde som e-golf kan de nok holde dagens priser til ut på våren. Da vil det nok komme nye kampanjer for å holde salgstakten.

svingen

Sitat fra: Limodriver på fredag 02. oktober 2015, klokken 20:36
Husk at Nissan ikke er enerådende med brukbare elbiler slik de i praksis var da Leaf initielt ble lansert. Med fare for å fornærme noen er ikke trillingene brukbare biler, men heller tilnærmet motoriserte trillebårer.

Kjøre Ion og det her var vel litt overdrevet? Men får jo hva man betaler/forventer bruker vår både til lange/korte turer og så ille her den ikke (måtte le når jeg leste kommentaren hehe)
peugeot ion 2011 med OVMS,DAB radio,sykkel hengerfeste.
Bor i Nittedal (oslo)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA