Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

2015 C-Zero lading på ladestolpe

Startet av Jørgen Jevne, fredag 20. november 2015, klokken 09:49

« forrige - neste »

tutti

Sitat fra: automat på fredag 20. november 2015, klokken 14:27
(I nye elinstallasjoner skal vanlig stikkontakt for elbillading sikres med maks 10A).
Jeg har et anlegg fra 2015. Stikkontakten i garasjen leverer fint 16A døgnkontinuerlig uten varmgang.

elektrolux


Jeg har et anlegg fra 2015. Stikkontakten i garasjen leverer fint 16A døgnkontinuerlig uten varmgang.
[/quote]

Det er bare forde stikket ikke er ødelagt eller utslitt.  ::)

Er stikket i orden blir det ikke varmt selv på 16A ladingt.
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

Jørgen Jevne

Er det bare jeg som er ufatterlig dum, eller er laderen som medfølger så klumpete at på en stor del av de offentlige ladestolpene så får man ikke lukket lokket etter man har plugget den i, og følgelig ikke ladet?

Lokalt har jeg to typer ladestolper, en hvor man kommer under i fra og stikker kontakten inn, og følgelig enkelt å lukke, mens andre er mer som allminnelige stikkontakter innendørs, og følgelig blir "klumpen" byggende altfor langt ut og man får ikke lukket lokket.

Noen måte rundt dette eller er det lost cause? I så fall ekstremt dårlig service fra Citroen med at man skal ut og kjøpe ny lader kun for å få ladet offentlig.

jkirkebo

Sitat fra: Jørgen Jevne på fredag 27. november 2015, klokken 22:36
Er det bare jeg som er ufatterlig dum, eller er laderen som medfølger så klumpete at på en stor del av de offentlige ladestolpene så får man ikke lukket lokket etter man har plugget den i, og følgelig ikke ladet?

Lokalt har jeg to typer ladestolper, en hvor man kommer under i fra og stikker kontakten inn, og følgelig enkelt å lukke, mens andre er mer som allminnelige stikkontakter innendørs, og følgelig blir "klumpen" byggende altfor langt ut og man får ikke lukket lokket.

Noen måte rundt dette eller er det lost cause? I så fall ekstremt dårlig service fra Citroen med at man skal ut og kjøpe ny lader kun for å få ladet offentlig.

Det er en mikrobryter bak lokket på disse stolpene. Åpne lokket, plugg i ladekabelen, plugg den i bilen og trykk deretter inn mikrobryteren. Bilen starter å lade. Nå kan du slippe mikrobryteren og bilen lader fint videre med åpent lokk.

Sånn fungerer ihvertfall de aller fleste stolpene i Oslo.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Myrvang

På laderen min står det bare 10A (orginalleadere til i-On 2011). Er det mulig å lure denne til å levere 14A også?
2017 i3 Fully Charged
2020 e-NV200 7-seter
2014 e-NV200 5-seter til salgs
2011 Mitsubishi i-Miev
2015 Leaf Tekna   Vraket i Sinsenkrysset 2018
2011 i-On

elektrolux

Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

leaf-newbe

Hvilke kabler er det som lar seg lure på denne måten?
Leaf tekna 2013 - UM-EVSE lader uten kladd, friheten til å velge er bra.
Ranked 3597
Average Energy Economy 17,20 kWh/100km              #1901

Mr.Zero

Sitat fra: leaf-newbe på torsdag 28. januar 2016, klokken 01:05
Hvilke kabler er det som lar seg lure på denne måten?

8/14-kladden lar seg lure med en magnet.
Ski

Citroën C-Zero 2012, 63.000km - "motvillig" solgt - leveres 6/7-16
Honda Transalp 2001 - første batteriskift i 2012!
BMW i3 2017 Full Pakke Protonic blue
BMW i3 2021 Full Pakke Blue Ridge Mountain
www.rekkeviddeangst.com ..her blir det liv - trodde jeg, men så kom hurtigladerne...

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA