Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Vaskemaskin i oslo-området

Startet av KalleKalif, torsdag 19. november 2015, klokken 09:45

« forrige - neste »

KalleKalif

Jeg har ikke turt å kjøre bilen min i en automatisk vaskemaskin enda, men lurer på om det er noen som har gode erfaringen med børsteløse vaskemaskiner i oslo-området? Altså som kan spyle bilen nogenlunde ren, men først og fremst uten å påføre for høyt vanntrykk for nær lakken, lett å kjøre den brede bilen inn etc.
---
2015 85D

tonl

Jeg har vasket bilen et par ganger på børsteløs vaske maskinen bak Bislett kebab på Linderud (uno x stasjonen). Det beste er å vaske for hånd selv.

Allram

Sitat fra: KalleKalif på torsdag 19. november 2015, klokken 09:45
Jeg har ikke turt å kjøre bilen min i en automatisk vaskemaskin enda, men lurer på om det er noen som har gode erfaringen med børsteløse vaskemaskiner i oslo-området? Altså som kan spyle bilen nogenlunde ren, men først og fremst uten å påføre for høyt vanntrykk for nær lakken, lett å kjøre den brede bilen inn etc.

Asker bilutleie i Asker (kirkeveien) har en god vaskemaskin som gjør godt rent, de vasker og renser samtidig børstene (og hele maskinen) ofte for å sikre god vask da de driver med bilpleie også :)
Nissan Leaf Acenta 2014 mod - --solgt--
Tesla Model S 70D - VIN1018XX Nov 15 --solgt--
Tesla Model S 75D - VIN2210XX Est. Nov-tidlig des 17

KalleKalif

Takker for svar. Selvfølgelig er håndvask å foretrekke, men ikke alltid praktisk for meg. Kanskje min største bekymring er om maskinene er tiltenkt såpass brede biler, men mulig skepsisen min er uten grunnlag..
---
2015 85D

asgeirn

Jeg har brukt Shell Asker lenge, og kjører faktisk alltid med børste uten å ha sett noen problemer.  Det er to maskiner etter hverandre, hvor spyling og grovvask skjer i maskin 1, og polering og tørking skjer i maskin 2.

De har også børsteløse programmer.
2015 Zoe R240 Supercharge
2014 Model S 85

BMW850

Bruker stadig børsteløs vask på Shell. Ingen problemer og bilen er potte tett ;)
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

eleseus

Prøvde børsteløs vask på Statoil Brobekk i dag. Stusselig resultat. Og trangt, var det, kun 3-5 cm margin på hver side.

Noen som vet om en god børsteløs vask på østkanten i Oslo, eller et godt sted for å sette bort håndvasken??
------------------------
Oslo

Cobos

Jeg liker den på Oppsal. Et lite stykke unna for meg, men der er det 4 båser for håndvask og en børsteløs maskinvask maskin. Med 4 båser kan man relativt greit gjøre håndvasken selv med eget utstyr og egne kjemikalier og ta seg den tiden man trenger. De har garasjeporter man kan lukke selv på vinteren også. Har dog ikke testet maskinvasken, og det er ingen der for å gjøre håndvasken for deg. Men en rask runde med Surfex spray og høytrykksspyler tar ikke veldig lang tid og det gir deg bedre kontroll over hva som gjøres.

Den ligger ved siden av T-banestasjonen og det som før var en bensinstasjon.

Cobos
Oslo
Model S85D
Hatt Model S fra 2013

MrUnderhill

Utenfor Staples sitt hovedlager ved Lørenskog ligger det en Shell stasjon som har en børsteløs maskin (den har ingen børster). Gir greit resultat og koster rundt 150kr.

I denne maskinen er det god plass til Tesla og andre store biler.

Adresse: Per Kroghs vei 1, Oslo

Line

Sitat fra: eleseus på mandag 30. november 2015, klokken 21:34
Prøvde børsteløs vask på Statoil Brobekk i dag. Stusselig resultat. Og trangt, var det, kun 3-5 cm margin på hver side.

Noen som vet om en god børsteløs vask på østkanten i Oslo, eller et godt sted for å sette bort håndvasken??
Jeg bruker ogte Lambertseter Bilshine & Dekksenter, billig håndvask og gode åpningstider.

Thomas N

Andre forslag?
Hva koster håndvask hos bilpleie firma i Oslo området? Tenker ikke på 150kr....
70D - Bestilt 13.10.15 - Bekreftet 19.10.15 - i transitt 15.11.15 - utlevert 04.01.16

Salvesen

Sitat fra: Thomas N på onsdag 03. februar 2016, klokken 13:36
Andre forslag?
Hva koster håndvask hos bilpleie firma i Oslo området? Tenker ikke på 150kr....

Velg med omhu her, Tesla har vell noen av de mykeste lakkene man kan finne så for å unngå massiv riping må de gjøre det skikkelig!
Svart S75D 2016(AP2.0)
Solgt: Svart S70D 2015

Davidsv

Sitat fra: MrUnderhill på tirsdag 01. desember 2015, klokken 10:15
Utenfor Staples sitt hovedlager ved Lørenskog ligger det en Shell stasjon som har en børsteløs maskin (den har ingen børster). Gir greit resultat og koster rundt 150kr.

I denne maskinen er det god plass til Tesla og andre store biler.

Adresse: Per Kroghs vei 1, Oslo


Denne har også fire innendørs selvvask båser med god plass
S85D | Bekreftet 11/11-14 | VIN 19/1-15 | Prod 26/3-15 | Transit 28/3-15 | Levert 21/5-15!

Saberhagen

Har du prøvd Carecenter? Håndvask, og de bruker vel ikke altfor sterke kjemikalier. Er ingen ali baba vaskehall. Tror jeg betalte 250 for utvendig vask hos dem under Oslo City. Er dog en litt trang innkjørsel inn til p-huset under Oslo City der, så lønner seg å være veldig forsiktig når man kjører ned der.

Er også en Carecenter under Porsche senter ved Ryen der. Men åpningstidene er litt kjipe. Kun 8-16:00.

Ellers har jeg brukt Konows bilpleie ved Alnabru/Bryn par ganger. Ganske bra resultat. Koster vel 210 kr for utvendig vask hos dem.

Salvesen

Sitat fra: Saberhagen på onsdag 03. februar 2016, klokken 18:18
Har du prøvd Carecenter? Håndvask, og de bruker vel ikke altfor sterke kjemikalier. Er ingen ali baba vaskehall. Tror jeg betalte 250 for utvendig vask hos dem under Oslo City. Er dog en litt trang innkjørsel inn til p-huset under Oslo City der, så lønner seg å være veldig forsiktig når man kjører ned der.

Er også en Carecenter under Porsche senter ved Ryen der. Men åpningstidene er litt kjipe. Kun 8-16:00.

Ellers har jeg brukt Konows bilpleie ved Alnabru/Bryn par ganger. Ganske bra resultat. Koster vel 210 kr for utvendig vask hos dem.

200 kroner for en vask? det kan umulig gå rundt uten underbetalte slaver og gammelt og dårlig utstyr.
Svart S75D 2016(AP2.0)
Solgt: Svart S70D 2015

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA