Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

2016 Mitsubishi i-Miev info

Startet av psyfoon, onsdag 18. november 2015, klokken 10:02

« forrige - neste »

psyfoon

Vil dele info med dere angående 2016 Mitsubishi i-Miev da jeg sto på venteliste til en forhandler da situasjonen var uklar.
Ble oppringt av selger i dag og han kunne opplyse at det nå er åpnet for bestilling for 2016 i-miev og forventet levering er Mars/April. Prisen vil gå opp 10.000kr i 2016 vs 2015 pga kronekursen. Dette gjelder mest sannsynligvis alle andre elbiler og biler for den saks skyld.

2016-modellene får dessverre ingen endringer ifht. 2015-modellene ifølge selger.

Jeg spurte hvor lenge Mitsubishi ville selge denne modellen og selger mente at iflg. Mitsubishi forelå det ikke konkrete planer om å slutte produksjonen eller erstatte modellen i aller nærmeste fremtid.

Kan også nevne noe angående bruktbilverdien på i-miev; selger fortalte at de nylig fikk inn en 2år gammel i-miev som hadde rullet rundt 30.000km og var utsatt for en trafikkulykke slik at den ble kondemnert. Eier fikk igjen 130.000kr fra forsikringsselskapet, noe som bør gjenspeile bruktverdien ganske bra da forsikringsselskap gjør god research på bruktbilverdi og ønsker vel heller ikke å utbetale for mye penger.

Oppsummert så vil jeg si at jeg er glad for at jeg fikk kjøpt kanskje norges siste nye 2015 i-miev og ser frem til å hente den i morgen :-)
2019 Nissan Leaf 62kWh N-Connecta
2012 Nissan Leaf
2003 Toyota RAV4
1991 BMW 750i
1972 BMW 1602
1971 BMW 2800

Bolfus

Greit nok at trillinger skal være enkle og ujålete, men jeg synes det er rart at dem ikke har foretatt selv små forbedringer siden 2011. Altså ting som isolert vanntank, klokke, varme i alle seter, varme i ratt, dekkdimensjonendringer, etc.. Det er egentlig helt hysterisk morsomt at elektrisk innfellbare speil, av alle ting er standard på disse bilene men ikke klokke eller temperaturmåler  :D

asbkar

Etterhvert som ALLE de andre elbilene får mye større batteri begynner den vel å bli litt sær også... Mulig Mitsubishi også har planer de ikke vil fortelle om ennå, er vel ikke før 2017 de andre virkelig drar på med rekkevidde.
i-Miev fra 2011 til 2019. TM3 fra mars 2019.

psyfoon

#3
Sitat fra: Bolfus på onsdag 18. november 2015, klokken 11:36
Greit nok at trillinger skal være enkle og ujålete, men jeg synes det er rart at dem ikke har foretatt selv små forbedringer siden 2011. Altså ting som isolert vanntank, klokke, varme i alle seter, varme i ratt, dekkdimensjonendringer, etc.. Det er egentlig helt hysterisk morsomt at elektrisk innfellbare speil, av alle ting er standard på disse bilene men ikke klokke eller temperaturmåler  :D

Lite justeringer som er gjort ja, men noe småtteri er det vel på Mitsubishi som fjernstyrt parkeringsvarmer, varme i passasjersetet, ny motor med 196nm istedenfor 180nm, LED Lys, integrert stereo MED KLOKKE (!) og sikkert noe annet småtteri.
2019 Nissan Leaf 62kWh N-Connecta
2012 Nissan Leaf
2003 Toyota RAV4
1991 BMW 750i
1972 BMW 1602
1971 BMW 2800

shuatorp

Største minus med disse bilene (mine personlige meninger) er:

- Mangelen på Cruice-Control (som gjør dette bilen utrolig slitsom å kjøre økonomisk på motorvei).
- Extremt uøkonomisk varme-apparat (mye tap og tregt som juling).

Utover dette så var noe av det første jeg reagerte på at det ikke var mulig å skyve setet lenger bakover.
Ståle
2016 Kia Soul Ev Exclusive Kjøpt 09.11.15
2015 Mitsubishi i-Miev *Solgt*

Myrvang

Tempføler og klokke savner jeg på I-ONen min, vurdere å finne noe på Biltema eller noe og koble til. Ta styrestrøm fra stereoen strøm fra 12v batteriet.

Merkelig at det ikke er gjort noen forandringer på så mange år, men samtidig er prisen redusert fra 250.000,- til 140.000,- så man får jo mer for pengene i dag enn for 5 år siden.
2017 i3 Fully Charged
2020 e-NV200 7-seter
2014 e-NV200 5-seter til salgs
2011 Mitsubishi i-Miev
2015 Leaf Tekna   Vraket i Sinsenkrysset 2018
2011 i-On

goggo

Sitat fra: asbkar på onsdag 18. november 2015, klokken 11:52
Etterhvert som ALLE de andre elbilene får mye større batteri begynner den vel å bli litt sær også... Mulig Mitsubishi også har planer de ikke vil fortelle om ennå, er vel ikke før 2017 de andre virkelig drar på med rekkevidde.


Mitsubishi og Nissan lager allerede småbiler på felles platform gjennom sitt joint venture NMKV http://nmkv.com/en/products/#indexBox03 , men det ser ut som de har glemt å lage en elektrisk utgave....

Hadde vært spennende om de kom med en felles liten elbil snart, vi trenger en god elbil i 150.000 kroners klassen i framtiden også.
De sa i 2013 at de skulle lage en slik elbil, men den har vi ikke hørt noe om på lenge.
http://www.autoblog.com/2013/11/07/renault-nissan-mitsubishi-jv-will-make-global-electric-kei-ca/


Hugo
Pensjonert ingeniør med sterke meninger og umettelig teknologi-nysgjerrighet.
El kjøretøy: Tesla M3 og Renault Twizy

magnugr

Sitat fra: shuatorp på onsdag 18. november 2015, klokken 23:58
Største minus med disse bilene (mine personlige meninger) er:

- Mangelen på Cruice-Control (som gjør dette bilen utrolig slitsom å kjøre økonomisk på motorvei).
- Extremt uøkonomisk varme-apparat (mye tap og tregt som juling).

Utover dette så var noe av det første jeg reagerte på at det ikke var mulig å skyve setet lenger bakover.

Etter min oppfatning så er det ikke varmeapparatet i seg selv som er problemet. Det er riktignok litt tregt i starten fordi det er væske som må varmes opp. Problemet er heller at hele bilen er enormt dårlig isolert, både rundt kupeen og varmeapparatets deler som varmeelementer og vanntank osv. Prøv å stoppe varmeapparatet og det blir kaldt på et blunk..

Dette er den desidert største innvendingen jeg har mot denne bilen. Andre ting som kan nevnes er:

- Litt dårlig sittekomfort. (Setene og plassen ellers passer ikke så bra til personer over 190cm)
- Mangel på DAB-radio og enkel løsning for handsfree i bilen.
- Liten dekkdimensjon, gjør bilen ustabil, og det lite utvalg av dekk i riktig dimensjon.

Varme i ratt og varmetråder i frontrute kunne vært kjekt å ha, men er på ingen måte livsviktig.

Bolfus

Sitat fra: Myrvang på torsdag 19. november 2015, klokken 19:39
Tempføler og klokke savner jeg på I-ONen min, vurdere å finne noe på Biltema eller noe og koble til. Ta styrestrøm fra stereoen strøm fra 12v batteriet.

Jeg kan anbefale denne fra clasern. Den går på batteri som holder et helt år, og er trådløs. Jeg stripset fast ute-sensoren under bilen nær hjulbuen.

Årets prosjekt tror jeg blir etterisolering av kupéen der hvor et er mulig, som nede ved pedalene, samt installasjon av defa kupevarmer. Har fått tilbud på sistnevnte for 3500,- på verksted. Noen som synes det høres ut som en fornuftig pris?

larsk

Sitat fra: Bolfus på onsdag 18. november 2015, klokken 11:36
Greit nok at trillinger skal være enkle og ujålete, men jeg synes det er rart at dem ikke har foretatt selv små forbedringer siden 2011. Altså ting som isolert vanntank, klokke, varme i alle seter, varme i ratt, dekkdimensjonendringer, etc.. Det er egentlig helt hysterisk morsomt at elektrisk innfellbare speil, av alle ting er standard på disse bilene men ikke klokke eller temperaturmåler  :D

Dummeste jeg har hørt... jeg har da virkelig klokke på min 2015 modell  ;) :D


2015 Mitsubishi i-Miev (solgt via Nettbil)
2017 BMW i3
2023 Polestar 2
Elektrisk motorsag
Elektrisk gressklipper
Elektrisk tannbørste

Bolfus

Sitat fra: larsk på fredag 20. november 2015, klokken 14:01
Sitat fra: Bolfus på onsdag 18. november 2015, klokken 11:36
Greit nok at trillinger skal være enkle og ujålete, men jeg synes det er rart at dem ikke har foretatt selv små forbedringer siden 2011. Altså ting som isolert vanntank, klokke, varme i alle seter, varme i ratt, dekkdimensjonendringer, etc.. Det er egentlig helt hysterisk morsomt at elektrisk innfellbare speil, av alle ting er standard på disse bilene men ikke klokke eller temperaturmåler  :D

Dummeste jeg har hørt... jeg har da virkelig klokke på min 2015 modell  ;) :D

Jeg konstaterer at dere Mitsubishi-eiere har blitt tilgodesett en rivende utvikling oss "franske" bare kan drømme om :(

goggo

Sitat fra: Bolfus på fredag 20. november 2015, klokken 15:09
Jeg konstaterer at dere Mitsubishi-eiere har blitt tilgodesett en rivende utvikling oss "franske" bare kan drømme om :(


Dette minner meg om situasjonen når jeg forsøkte å skryte av C-Zeroen's fortreffeligheter til en Tesla eier i dag....

Hugo
Pensjonert ingeniør med sterke meninger og umettelig teknologi-nysgjerrighet.
El kjøretøy: Tesla M3 og Renault Twizy

SUNPWRD

Bilene mangler mye vi tar for gitt, men tenk om 40 år, når mine barnebarn spør om "gamledager"! Da kan jeg fortelle at "bestefar" var en purist, beinhard miljøforkjemper som trosset bekvemmelighetsjaget vi hadde blitt vant med, og bidro til å brøyte vei for el biler!

;D ;D
Citroën C-Zero 2017
Tesla S75D 2017

4kWp solceller på tak hjemme og hytta

Ex: Tesla X Long Range 2020 (42000km 2 år)
      Kia Soul EV 2016 (65000km 5 år)
      Citroën C-Zero 2014 (50000 km på 3 år)

Stjerneglis

Sitat fra: larsk på fredag 20. november 2015, klokken 14:01
Sitat fra: Bolfus på onsdag 18. november 2015, klokken 11:36
Greit nok at trillinger skal være enkle og ujålete, men jeg synes det er rart at dem ikke har foretatt selv små forbedringer siden 2011. Altså ting som isolert vanntank, klokke, varme i alle seter, varme i ratt, dekkdimensjonendringer, etc.. Det er egentlig helt hysterisk morsomt at elektrisk innfellbare speil, av alle ting er standard på disse bilene men ikke klokke eller temperaturmåler  :D

Dummeste jeg har hørt... jeg har da virkelig klokke på min 2015 modell  ;) :D

Er klokke + GPS på 2011 modellen
2021 Tesla Model Y LR AWD
2019 Hyundai Kona Electric
2011 Mitsubishi i-Miev - solgt...

Mr.Zero

Sitat fra: Argi på fredag 20. november 2015, klokken 19:59
Bilene mangler mye vi tar for gitt, men tenk om 40 år, når mine barnebarn spør om "gamledager"! Da kan jeg fortelle at "bestefar" var en purist, beinhard miljøforkjemper som trosset bekvemmelighetsjaget vi hadde blitt vant med, og bidro til å brøyte vei for el biler!

;D ;D

Har dieselvarmer, du.. Grisen!!
Ski

Citroën C-Zero 2012, 63.000km - "motvillig" solgt - leveres 6/7-16
Honda Transalp 2001 - første batteriskift i 2012!
BMW i3 2017 Full Pakke Protonic blue
BMW i3 2021 Full Pakke Blue Ridge Mountain
www.rekkeviddeangst.com ..her blir det liv - trodde jeg, men så kom hurtigladerne...

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA