Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Når må elbil betale bom!!

Startet av Wims!, mandag 16. november 2015, klokken 20:56

« forrige - neste »

Wims!

Uvist om det er en tråd på dette. Men kanskje noen vet noe om/når om dette kommer.
Jeg tipper 2-3år så må vi også betale bom.
2019 TM3 LR AWD
2016 E-Golf. (solgt)

Råde

e-Golf | X75D

tutti

Noen av oss betaler bom allerede idag (Svinesund).

gamer73

ja jeg vet ikke, men et svært viktig punkt for meg når jeg kjøpte EL bil i juni var....jeg skal melke dette gratis bompengegreiene mest mulig:) Til nå har jeg spart ca 4000kr kun i bompenger siden juni.

elektro

Mener å ha lest at det er bilavgiften som vil økes først. Håper/tror det er lenge til bomfritaket forsvinner. Trenden er vel at de kompenserer for tapte inntekter med å øke avgiften for dieselbiler og tungtransport.

Kollektivfeltet er jo alt stengt en del steder - og noen fordeler må de jo beholde. Bompenger er av disse det mest effektive for å bedre byluften.
2019 e-tron 55 quattro | ID.4 4MOTION (kansellert) | Fisker Ocean (kansellert) | 2016 Model S 75D | 2015 e-Golf

np

Om bomavgiftene kommer, håper jeg (men tror ikke) at de går tilbake til hvordan det var før, hvor man betalte X kroner i halvåret, og også et beløp innenfor rimelighetens grenser. Tipper vi må betale i løpet av 2018.
NP

VW e-Golf (2016-)  Tesla Model X 100D (2018-)  VW e-Golf (2019-)
Tesla Model 3 (Avbestilt)  Tesla Model Y (Avbestilt)  Model X LR (Bestilt - levering i 2023 :()

tutti

Når elbil-avgiftene kommer så blir det mange som går tilbake til fossilenergi!

gamer73

ja men jeg tror det er den norske stats interesse at flest mulig velger EL- alternativet (sett i forhold til fosilbil) så jeg regner med at dem hele tiden vil prøve å gjøre det mest mulig gunstig for dem som velger det.....helt til det ikke lenger er et alternativ å velge fosil bil...og en fremtid i norge uten fossilbiler kan være nærmere enn vi kanskje tenker:) Kanskje vi allerede om 10 år er der?

als77

Blir vel sikkert "lav sats" for elbiler (i starten i hvert fall), evt en ekstra høy sats for fossil.
Bråkes jo om dette i Oslo allerede, skjønt de har jo snakket om dette i mange år...

Mazzbot

De kan ikke bare sette full bompenger på elbilen,  avgiftene må komme gradvis med teknologien og utviklingen . Om 2 - 5 år har vi elbiler med lenger eller lik rekkevidde som tesla men til halv pris og da tror jeg det er flere som velger el kontra diesel/bensin.

Tesla model 3 reservert 31/3 .

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA