Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Parkeringssensorer foran og bak

Startet av Usikker, mandag 14. august 2017, klokken 20:13

« forrige - neste »

Usikker

Kjekk funksjon når bilen er i revers men...  skal disse også virke foran når man kjører med front sakte inn mot f.eks. en vegg eller parkert bil ??
En tidligere bil jeg hadde så koblet alle sensorer inn når man kjørte fremover under ca. 5 km hvis jeg ikke hadde koblet ut funksjon
--
:
Kia Soul 30kWh Juli-2017 -> Mai 2021 (64000km, 100% batteri ved salg)
Kia eSoul 64kWh (11kW obc) Juni2021 ->

hanche

Jeg har ikke undersøkt dette systematisk, men har hatt inntrykk av at den kobler inn parkeringssensorene av og til når man kjører langsomt nok fremover. Du kan vel skru dem på manuelt med knappen bakom parkeringsbremsen hvis du gjerne vil ha dem på. Kan være kjekt; selv etter et år med min bil har jeg ennå ingen god følelse for hvor fronten av bilen er i forhold til eventuelle hindringer.
Trondheim; Kia Soul 2016 · 2018 · 2020
– ingen planer om nye bilkjøp på laaang tid –

Karbad

De klobles automatisk inn dersom du har vært innom reversen. Ellers må du trykke på knappen ja.

chriso89

Verkstedet kan stille dette inn. Men ser for meg det blir irreiterende om du feks står i kø:P

Usikker

Sjekka litt mer på dette...  når du starter er de aktive om du rygger eller kjører fremover men de kobles ut ved 20km og da kommer de ikke på igjen. Prøver du å trykke på knappen for å aktivisere de er det kun mulig under 20 km.
Virker alikevel som om manuell aktivering ikke er så følsom som ved automatisk aktivering ved oppstart og eller revers.

Litt merkelig oppførsel på hele greia..  :o
--
:
Kia Soul 30kWh Juli-2017 -> Mai 2021 (64000km, 100% batteri ved salg)
Kia eSoul 64kWh (11kW obc) Juni2021 ->

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA