Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Android app for Tesla eier med timer funksjoner

Startet av retepel, tirsdag 10. november 2015, klokken 14:26

« forrige - neste »

Allram

Sitat fra: navelso på lørdag 09. januar 2016, klokken 11:18
Har brukt schedulert oppvarming noen dager nå. Trenger det ikke i helga, og bare deaktiverte den schedulen (på dagen i går fredag). Likevel startet den oppvarming 07:20 i dag lørdag. Har jeg gjort noe feil, eller er dette en bug?

Skjedde hos meg også.. Når den er av, så burde den være av :-P
Nissan Leaf Acenta 2014 mod - --solgt--
Tesla Model S 70D - VIN1018XX Nov 15 --solgt--
Tesla Model S 75D - VIN2210XX Est. Nov-tidlig des 17

o.b.lix

Må restarte telefonen om du slår den av. Av den grunn samt at man ikke kan tstille ukedager,  bruker jeg for tiden Visible Tesla på PC til oppvarmingsapp i stedet.
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»
2022 AWD Ioniq 5 / 2017 Model X 90D (HW3 + MCU2) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

navelso

Elektrifisert:
USA Leaf 2012
S85 levert 22. mai 2014 - solgt august 2016
S70D facelift sept 2016 - S75D og uncork. Til salgs
Model 3 køplass reservert og avbestilt
S100D inventory kjøpt juni 2019
Rabattlink: http://ts.la/olav3716

o.b.lix

«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»
2022 AWD Ioniq 5 / 2017 Model X 90D (HW3 + MCU2) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

retepel

Det høres ut som en bug :(

Vi holder på å se på denne sammen med Smart Charge, så regner med at det kommer en fiks på det i versjon 1.5
når vi lanserer Smart Charge.

Dessuten så er det planlagt at vi skal gjøre om Schedule funksjonaliteten, slik at man kan bestemme ukedager og tid. Dette kommer i versjon 1.7.

Sitat fra: navelso på lørdag 09. januar 2016, klokken 11:18
Har brukt schedulert oppvarming noen dager nå. Trenger det ikke i helga, og bare deaktiverte den schedulen (på dagen i går fredag). Likevel startet den oppvarming 07:20 i dag lørdag. Har jeg gjort noe feil, eller er dette en bug?

retepel

Denne helgen tester vi ut støtten for flere biler. Snart kan man velge hvilken bil man ønsker å bruke i app'en :)

http://lelimit.no/Previews.php

o.b.lix

Sitat fra: retepel på lørdag 09. januar 2016, klokken 15:25
Vi holder på å se på denne sammen med Smart Charge, så regner med at det kommer en fiks på det i versjon 1.5
når vi lanserer Smart Charge.

Dessuten så er det planlagt at vi skal gjøre om Schedule funksjonaliteten, slik at man kan bestemme ukedager og tid. Dette kommer i versjon 1.7.

Bra, gode nyheter, har Premium, men bruker den ikke så mye enda.
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»
2022 AWD Ioniq 5 / 2017 Model X 90D (HW3 + MCU2) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

eldanz

Sitat fra: retepel på lørdag 09. januar 2016, klokken 15:25
......... Dessuten så er det planlagt at vi skal gjøre om Schedule funksjonaliteten, slik at man kan bestemme ukedager og tid. Dette kommer i versjon 1.7.

Høres veldig bra ut!

Spørsmål:
På siden Charge får man opplysninger om diverse statuser; en av dem skal vise om batteriet er under oppvarming eller ikke.
På min APP så viser den alltid at oppvarmingen er Av; Battery heater: Off
Skal den alltid vise riktig status?

Vil versjon 1.7 gi mulighet for å innstille tidspunkt for "ferdig ladet"?
Medlem 1414 /Norsk Elbilforening, Asker.
Mottatt min Eleganz S 85D 26. mars 2015.
Renault Zoe R240, Mai 2016
Bilene har wattpedal!

petersv

Sitat fra: retepel på fredag 08. januar 2016, klokken 20:52
Vi foretrekker å teste selv først. Å lage noe basert på en dokumentasjon, og så frigi med en gang er ikke vår måte å jobbe på desverre.

Vi har en egen gruppe med alfatestere, og hittil har vi funnet 2 personer som eier 2 biler.
Enkelte ganger lanserer vi funksjonaliteten uten betatesting, slik som Smart Charge.

Håper dere har forståelse for vår arbeidsmetodikk, og litt tålmodighet for at vi ennå ikke er en stor organisasjon med mange avdelinger og fullt støtteapparat.   

Sitat fra: petersv på fredag 08. januar 2016, klokken 19:28
Sitat fra: retepel på fredag 08. januar 2016, klokken 12:38
App'en bruker pr. i dag bare en vilkårlig bil.

Gode nyheter: Vi har nå funnet en med 2 biler som kan hjelpe oss, og kan påbegynne testing om 2 uker.
Støtten for flere biler kommer i 1.6 som beskrevet her http://lelimit.no/Releases.php



Sitat fra: mj på fredag 08. januar 2016, klokken 11:15
Sitat fra: retepel på fredag 08. januar 2016, klokken 10:53
Ingen av de som jobber med app'en har 2 Tesla'er (ennå) :-( vi får derfor ikke testet dette. Hvis noen vil ha denne muligheten  rask og kan hjelpe til ved å møte oss et par timer et sted så får vi det til :-) kanskje på et spisested ved en supercharger?

Hvis ingen andre kan før, så skal jeg til Larvik neste uke og kan stoppe på SCh Porsgrunn

Sitat fra: mj på fredag 08. januar 2016, klokken 08:52
Lastet ned appen nå. Ser bare konas bil. Ikke min. Går det ikke å bytte mellom bilene slik som i My Tesla ?

Men hvorfor har appen valgt hennes bil og ikke min ? Jeg fikk aldri noe alternativ.

Sånn her: http://docs.timdorr.apiary.io/#reference/vehicles/list-all-vehicles

Trenger ikke to biler for å lese RestAPI-dokumentasjonen...

Netatestere finner du plenty av her inne hvis du ikke vil release før du er sikker på at det funker.

Selvfølgelig, men så var det ikke det jeg foreslo heller da... Sa jo nettopp det du sier dere vil gjøre, teste med en begrenser lukket gruppe.

Med all respekt å melde, bra initiativ. Håper virkelig ikke det er et mål å bli en "stor organisasjon med mange avdelinger."

Jeg er fortsatt spent på å få vite hvordan dere behandler brukeropplysninger som passord og brukernavn, dette har dere ikke gitt meg eller andre som har spurt her inne noe svar på, det bekymrer med litt.

Flott app, bra jobba!

Muffinman

Sitat fra: eldanz på lørdag 09. januar 2016, klokken 18:16
Battery heater: Off
Sjekket dette mot strømtrekk i Visible Tesla. Når batterivarmeren beviselig var på rapporterte appen at den var av.

mj

Når det kommer et varsel på tlf i fra appen burde man kunne trykke på dette får å gå til appen/hendelsen slik som varasler i fra andre apper. Eller er det bare på min tlf ?
S100D Sort metallic
X75D Blå VIN F127...
S90D Hvit VIN P127...Solgt Juni 2018
S85 Grå VIN P58035, byttet i X75 29.03.17
S85 Grå VIN P36765, solgt 10.04.16

eldanz

Sitat fra: Muffinman på lørdag 09. januar 2016, klokken 21:40
Sitat fra: eldanz på lørdag 09. januar 2016, klokken 18:16
Battery heater: Off
Sjekket dette mot strømtrekk i Visible Tesla. Når batterivarmeren beviselig var på rapporterte appen at den var av.

Hvordan ser man i Visible Tesla at batteriet varmes?
Medlem 1414 /Norsk Elbilforening, Asker.
Mottatt min Eleganz S 85D 26. mars 2015.
Renault Zoe R240, Mai 2016
Bilene har wattpedal!

Muffinman


eldanz

Sitat fra: Muffinman på søndag 10. januar 2016, klokken 07:37
Man ser på strømtrekket ved forvarming.

Ifølge Tesla Motors på Rud i går, så skjer forvarming først når man starter lading. Det jeg opserverer, på Visible Tesla, er at strømtrekket starter på et lavt nivå. Strømmen øker når batteriet har en temperatur som "tillater" lading. Så det at strømmen er lav ved ladestart skulle bety at batteriet varmes opp. Da skulle MT Performance vise at "Battery heater: On". At det ikke vises er vel da en bug som sikkert vil bli rettet etterhvert.
Vi har mye å se frem til med MT Performance :D
Medlem 1414 /Norsk Elbilforening, Asker.
Mottatt min Eleganz S 85D 26. mars 2015.
Renault Zoe R240, Mai 2016
Bilene har wattpedal!

Muffinman

#149
Ikke ved lading. Ved forvarming. Og strømtrekk fra batteri, ikke ladestrøm.

Ved effekt fra batteri 10-12kW, noe som betyr at batterivarmeren er på, viser appen at den er av.

EDIT: My case, ihvertfall.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA