Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Android app for Tesla eier med timer funksjoner

Startet av retepel, tirsdag 10. november 2015, klokken 14:26

« forrige - neste »

Kvark

Sitat fra: retepel på torsdag 12. november 2015, klokken 11:41
Sitat fra: Kvark på torsdag 12. november 2015, klokken 05:46
Jeg skjønner at reklamefri versjon koster penger, men når det er reklame med blodkomprimert lyd for et eller annet gårdsdriftspill  i gratis-appen så gidder jeg ikke å gi dere penger. Kjempepopulært midt på natten. Lydløs betyr ikke lydløs på Android, så jeg sletter appen. Hilsen surpomp.

Fullt forståelig! Reklame med lyd fjernes ASAP fra app'en. Takk for tilbakemelding.

Profesjonelt svar til en kjip "kunde". Bra, og takk. :)
S85D

ksandal

hvordan kjøpe app? finner ikke det i appen, for og få tilgang til timer av varme. vil ha varme to ganger i døgnet :-)
mvh Kjetil
Bergen
85D & X90D

oleredv

Sitat fra: FLK på fredag 13. november 2015, klokken 09:55
hvordan kjøpe app? finner ikke det i appen, for og få tilgang til timer av varme. vil ha varme to ganger i døgnet :-)

Søk etter "mobiletesla premium" i play butikk.
2020 Audi E-Tron 55 S-line
2017 Tesla Model S 75D - solgt
2015 Tesla Model S 70D - solgt

erlanddf

Sitat fra: oleredv på fredag 13. november 2015, klokken 10:03
Sitat fra: FLK på fredag 13. november 2015, klokken 09:55
hvordan kjøpe app? finner ikke det i appen, for og få tilgang til timer av varme. vil ha varme to ganger i døgnet :-)

Søk etter "mobiletesla premium" i play butikk.

Finner bare "MobileTesla Free". Finner hverken "MT Premium eller MobileTesla Premium".
2014 P85+

Tuxedo

Sitat fra: erlanddf på fredag 13. november 2015, klokken 11:59
Finner bare "MobileTesla Free". Finner hverken "MT Premium eller MobileTesla Premium".

Merkelig.  Dette er linken til MobileTesla Premium:

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.lelimit.mt

erlanddf

Sitat fra: Tuxedo på fredag 13. november 2015, klokken 12:05
Sitat fra: erlanddf på fredag 13. november 2015, klokken 11:59
Finner bare "MobileTesla Free". Finner hverken "MT Premium eller MobileTesla Premium".

Merkelig.  Dette er linken til MobileTesla Premium:

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.lelimit.mt
Fant den med linken, men ikke med søk i Google Play app'en. :)
2014 P85+

Trustno1

Ikke for å virke mistenksom (ligger det noe i nicket mitt tro?) men er det noen som kan fortelle meg hvordan man kan verifisere at innloggingen går direkte mot Tesla's servere og ikke har mulighet til å komme på avveie?

Kunne gjerne tenkt meg å testet denne appen, men er som andre, særdeles skeptisk på å gi fra meg brukernavn/passord til andre.

jalias

Gjelder cheduled heating 1 gang, eller kan man sette for eksempel mandag til fredag?

acittlau

Kjempetiltak dette her!
Som nevnt tidligere i tråden ville det vært fint om man kunne begrense timerene til å kun gjelde spesifikke dager (man-fre e.l.). Det ville også vært fint å kunne legge flere timere etter behov.

Håper du får nok kunder til at appen blir videre utviklet denne videre :)

Model S 85 "Tante Rød" des 2014
e-Golf "Blizzard" jan 2016

retepel

Sitat fra: Trustno1 på fredag 13. november 2015, klokken 12:40
Ikke for å virke mistenksom (ligger det noe i nicket mitt tro?) men er det noen som kan fortelle meg hvordan man kan verifisere at innloggingen går direkte mot Tesla's servere og ikke har mulighet til å komme på avveie?

Kunne gjerne tenkt meg å testet denne appen, men er som andre, særdeles skeptisk på å gi fra meg brukernavn/passord til andre.

Brukernavn og passord lagres aldri i app'en. App'en leser ut hva man har skrevet i feltene på innloggingsappen og kontakter Tesla sine servere for å få det validert. Hvis brukernavn og passord blir godkjent hos Tesla, får app'en tilbake en "token" som brukes videre for å hente ut bilens status.
Man kan verifisere dette ved å f.eks koble sin telefon til et privat nettverk og sniffe på nettverkstrafikken til/fra app'en.

retepel

Timer funksjoner

Vi holder på å forbedre denne funksjonaliteten ved å la brukere opprette sine egne timere. Da kan man bestemme selv når og hvor ofte ting skal skje. Vi ser også på hvordan vi kan få denne funksjonaliteten til å fungere på eldre telefoner (f.eks android 4.3).

rklokk

Bra tiltak. Gleder meg til Android Wear funksjonalitet.

Så til noe jeg lurer på: Ser at under lading så får man opp "time remaining". Er det mulig å kombinere denne informasjonen slik at man kan angi "time to departure" og at appen selv beregner når den skal starte ladingen. Man kan jo tenke seg at man angir et starttidspunkt som nå og at den starter å lade og beregner "time remaining". Dersom den ser at den blir ferdig før "time to departure" så kan den utsette den videre ladingen slik at ladetiden sammenfaller med avgang. Litt jalla, men da ville jeg fått den funksjonen jeg savner aller mest...
S85 levert 23.9.13 #P1674. Yaay!
S90D 2016. Yaay!
TM3P levert 16.3.2019 Yaay!
Oslo.

kenven

Har lasta ned denne appen. Forhåndsvarminga fungerer ikke... stiller den til et tidspunkt uten at den starter. Men 8 timer senere startet den plutselig og det kom opp varsel... Noe jeg gjør galt?

kenven

Har lasta ned denne appen. Forhåndsvarminga fungerer ikke... stiller den til et tidspunkt uten at den starter. Men 8 timer senere startet den plutselig og det kom opp varsel... Hva gjør e galt?

petersv

Sitat fra: retepel på fredag 13. november 2015, klokken 14:19
Sitat fra: Trustno1 på fredag 13. november 2015, klokken 12:40
Ikke for å virke mistenksom (ligger det noe i nicket mitt tro?) men er det noen som kan fortelle meg hvordan man kan verifisere at innloggingen går direkte mot Tesla's servere og ikke har mulighet til å komme på avveie?

Kunne gjerne tenkt meg å testet denne appen, men er som andre, særdeles skeptisk på å gi fra meg brukernavn/passord til andre.

Brukernavn og passord lagres aldri i app'en. App'en leser ut hva man har skrevet i feltene på innloggingsappen og kontakter Tesla sine servere for å få det validert. Hvis brukernavn og passord blir godkjent hos Tesla, får app'en tilbake en "token" som brukes videre for å hente ut bilens status.
Man kan verifisere dette ved å f.eks koble sin telefon til et privat nettverk og sniffe på nettverkstrafikken til/fra app'en.

Det er noen backend-server for appen, eller er all logikk kjørt på telefonen? Det du sier over vil vel også bety at man må logge inn på nytt hver 90-ende dag, men det synes jeg er greit siden det er eneste måte å gjøre det sikkert på for brukeren.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA