Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Hva skjer her egentlig???

Startet av adseb, mandag 09. november 2015, klokken 15:13

« forrige - neste »

adseb


Fikk litt sjokk da jeg så skiltet  ???
E-Golf
Bestilt 08/2014 Levering 12/14

jensjacob

Selvom det virker lidt ubehageligt og chikanerende, så tror jeg ikke det er så slemt ment - måske snarere en slags misforståelse.
Der er jo smiley på og tydelig afsender. Det havde da været værre hvis der havde været sure smileys og hadebeskeder til elbilisterne.
Ham her kan man da tage en snak med.

Men når det er sagt, så har jeg måske også paraderne lidt nede da jeg endnu aldrig er stødt på en optaget ladestander - hverken af anden elbil eller fossilbil.
Fik jeg sagt at jeg er fundamentalt imod syntetisk støj >:( , assistentsystemer der involverer bremse og styretøj samt selvkørende biler på offentlig vej :'( ?

NightBlue e-Golf leveret d.11/9 2015 :) :)

als77

Etter under en måned som elbilist så har jeg utviklet hurtigladekøangst; laderen på McDonalds på Alna er "alltid" opptatt når jeg ønsker å lade, gjerne med to andre elbiler stående. Og de to hurtigladerne på McDonalds på Alna er ofte opptatt de og. Er redd hvordan det skal bli på langtur :( Ikke noe stas med slikt skilt med andre ord

Ove

Ser ikke bort fra at det er meldingen er vennlig ironisk ment. Kanskje ikke av Kiwi engang, men av en som har sett seg lei på at det av og til står fossilbiler der. Du vet noen som bare skal inn på et raskt ærend.
I parkeringshuset på Sola flyplass får du bot om du står på el-bilparkering uten å lade, uavhengig av om du er elbil eller ikke.
e-Golf
i3s 120 Ah
+ noen fosile til sitt bruk

tutti

#4
Sitat fra: als77 på mandag 09. november 2015, klokken 20:33
Etter under en måned som elbilist så har jeg utviklet hurtigladekøangst; laderen på McDonalds på Alna er "alltid" opptatt når jeg ønsker å lade, gjerne med to andre elbiler stående. Og de to hurtigladerne på McDonalds på Alna er ofte opptatt de og. Er redd hvordan det skal bli på langtur :( Ikke noe stas med slikt skilt med andre ord
"Hurtiglading" i dette området i Oslo er dødfødt på de mest populære tidspunktene i uken. Jeg har gitt opp flere ganger og lagt inn ekstra tid på 16A laderne som er ganskje greit fordelt utover lille Karachi dalen.

Fortum hadde gjort alle en bjørnetjeneste ved å samle sammen alle hurtigladerne i en stor ladepark slik at man fikk en mer effektiv drift.

Lappen på TS sitt bilde ser forøvrig å være et hint om at fossilbiler feilparkerer akkurat her.

moby666

Dette er min faste kiwi butikk, så jeg er nok redd for at lappen stemmer. Det er opprinnelig satt av 4 plasser til elbillading av kanskje 20 plasser totalt. Rundt kl 16 er det alltid kaos og "ingen" benytter de 4 plassene til elbillading. Hadde holdt å sette av 2 plasser, da det uansett kun er mulig å lade 2 samtidig. Skjønner godt at butikken har satt opp disse lappene...

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA