Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Nettside for planlegging av langtur med elbil

Startet av Cirrisky, søndag 08. november 2015, klokken 21:04

« forrige - neste »

Cirrisky

Heisann,

Synes jeg har sett noen screenshots, og lurer på om det var noe jeg var innom før jeg fikk elbil.

Snakker om en nettside, eller app, hvor man kan legge inn start og sluttpunkt på reisen, legge inn rekkevidden til bilen, og så få opp beste match for å kjøre fra hurtiglader til hurtiglader. Noen som har snublet over dette?

Har googlet mye, men har enten vært dårlig til å finne på søke-ord, eller så er det vanskelig å finne.

kodalse

Trondheim
HAIBIKE Sduro HardNine 4.0 - 2017, Model 3 RN107XXXXXX, Nissan Leaf 2012 - Webasto bensinvarmer 2015, Saxo 97 Li batteri  - 2013, Ecoride elsykkel    - 2012

Cirrisky

Skal vi se, det var vel en av de sidene jeg tenkte på, men den her har vel ikke hurtigladere lagt inn?

Kanskje man må finne ut av det selv :p.

Olofm

Har sett på jurassictest, men som nevnt, så mangler det info om hurtigladere, og man kan ikke lage noen kjørebeskrivelse med mulighet for å plotte inn ladestopp dessverre.
Sort Nissan Leaf, hentet 22/2-2012 fra BNH på Ski. Solgt 2019
Tesla Model 3, hentet Lillestrøm 2019.

kodalse

Ja noe må man nok finne ut selv. Jurrasic gir anslag på rekkevidde avhengig av topografi.

http://www.ladestasjoner.no/ gir oversikt over alle typer ladere registrert i norge.

Også karttjenesten til 1881 gir god oversikt over ladestasjoner.
Du må nok belage deg på å kombinere disse for å planlegge lengre turer, men det er jo også noe av det fine med en tur.
Trondheim
HAIBIKE Sduro HardNine 4.0 - 2017, Model 3 RN107XXXXXX, Nissan Leaf 2012 - Webasto bensinvarmer 2015, Saxo 97 Li batteri  - 2013, Ecoride elsykkel    - 2012

Cirrisky

Aha, ja da må man vel legge opp litt selv.

Fant også den her, for å finne ladestasjoner en-route:

http://www.plugshare.com/#

gao



© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA