Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Erfaringer med hurtiglading i Finland

Startet av MrBacardi, søndag 19. juni 2016, klokken 13:56

« forrige - neste »

MrBacardi

Noen som har kjørt rundt i Finland og benyttet ChaDeMo-hurtigladere der borte som ønsker å dele sine erfaringer? Vi skal ferdes helt øst i Finland i sommer, langt utenfor supercharger-nettverket.
ChaDeMo-adapter og ladebrikke fra Fortum er med på turen. Fungerer feks Fortum sine ladestasjoner identisk som her i Norge?

Er det andre typer ladebrikker man burde skaffe seg med tanke på Finland?
MineBiler.no - Legg inn dine biler gjennom årenes løp
Jeg koblet Teslaen til Slack

2024 Q4 45 Quattro - Utleveres april 2024
2023 Q4 45 Quattro - Utlevert jan 2023
2016 Model S 70D - Utlevert feb 2016

inverter

Jeg har kun brukt semihurtig fra Fortum nord i Finland og de fungerte akkurat som i Norge.

Jeg brukte en Fortum brikke utstedt av Fortum i Norge.

Joakim Sveli

Hei.

Alle Fortum-ladebrikker kan benyttes på Fortums ladestasjoner i både Norge, Sverige og Finland. Har du hatt din brikke lenge kan du ringe vårt kundesenter på 06910 og få en bekreftelse på at den er satt opp riktig.

se https://map.chargedrive.com/ for alle Fortums ladestasjoner i de aktuelle landene
Ansatt i Fortum Charge & Drive Norge
Har kjørt 64000 km i Think (2008), solgt sep2011-  Har kjørt 69000km Leaf (fra nov 2011-okt 2014)- 
Kjører TMS 60, 2014 mod, kjørt 71 000 per jun 2016

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA