Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Knirk fra takluke

Startet av kasmir, torsdag 05. november 2015, klokken 10:19

« forrige - neste »

kasmir

Det høres ut som jeg har en kontinuerlig vibrasjon ved kjøring + ekstra knirk når jeg kjører over ujevnheter.
Takluken er nok synderen.

Fikk innkalling fra Møller om å skifte noe i ladelokket, men de ville ikke spandere leiebil (!).
Jeg snudde på flisa og sa jeg hadde en garantisak på ovennevnte som de kunne ta samtidig. Da var lånebil greit.

En ting er at de kanskje burde ta kundeservice seriøst i disse tider. Men så lurer jeg på om de kan si at jeg ikke har en garantisak og må betale leiebil likevel ?

aageaasved

bestandig fått gratis leiebil uansett grunn

tobel

Sitat fra: kasmir på torsdag 05. november 2015, klokken 10:19
Det høres ut som jeg har en kontinuerlig vibrasjon ved kjøring + ekstra knirk når jeg kjører over ujevnheter.
Takluken er nok synderen.

Fikk innkalling fra Møller om å skifte noe i ladelokket, men de ville ikke spandere leiebil (!).
Jeg snudde på flisa og sa jeg hadde en garantisak på ovennevnte som de kunne ta samtidig. Da var lånebil greit.

En ting er at de kanskje burde ta kundeservice seriøst i disse tider. Men så lurer jeg på om de kan si at jeg ikke har en garantisak og må betale leiebil likevel ?

Jeg har en lignende lyd som også kommer fra takluken. Har brukt litt tid på å lokalisere hvor lyden kommer fra, men når jeg åpner takluken blir lyden borte. Jeg har ikke tatt kontakt med Møller om dette enda.

Er det flere som har tilsvarende lyd?

@kasmir, hva sier Møller om lyden fra taklyden? Har du fått fikset dette?


cmniels

Jeg har også denne lyden. Likt deg så skjønte jeg ikke hvor den kom fra før jeg etterhvert merket at den ble borte ved å åpne takluken. Så det er tydelig at det er der lyden kommer fra. Hva det skyldes aner jeg ikke, og har heller ikke tatt opp dette med Møller.

kasmir

Liten oppdatering. Jeg hadde allerede et anstrengt forhold til Møller og det ble ikke bedre av dette.

De ringte meg utpå dagen og sa at de hadde kjørt den masse men hadde ikke hørt noenting. Men ladeport-recall hadde de fikset. Så leiebil måtte betales, men de kunne se om de klarte å få redusert prisen med 50%.
Jeg aksepterte ikke dette og da jeg skulle hente den slapp jeg å betale. Det har sikkert noe med at recall er noe som betales sentralt og garantisaker er lokalt.

Uansett - tar med meg kundebehandleren ut for å høre på knirken. Han påstår han ikke hører stort og jeg finner litt fartsdumper og brostein for å fremprovosere det skikkelig. Joda, han hørte da litt.....
Men det var visst ingen kjent feil, og han kunne ikke gjøre noe siden han ikke var tekniker. Men jeg fikk beskjed om å notere meg situasjoner det oppstår og komme tilbake....

Nå som pulsen har senket seg så kan det jo hende at tekniker etter å ha hatt bilen i en varm hall i forkant faktisk ikke hørte noe. Det er vel noen gummilister e.l. som ikke liker kulda.

Så jeg har to lyder. En konstant during der oppe som gir seg hvis jeg legger press oppover på takluka. Den andre er kjøring over ujevnheter. Kjør på litt brostein så merkes det lett.
Det er jo problemet med elbil: den er så stille at alt annet merkes :)

kasmir

Liten oppdatering her var på tide.

Soltaket ble omsider lydløst ved at Møller smurte noe greier rundt pakningene. På garanti.
Når jeg hadde bilen inne på service nylig spurte jeg hvilke servicepunkter som lå inne. Da var faktisk smøring av pakning inne med en kostnad på noen hundrelapper. Jeg ba om å ta dette bort siden jeg hadde hatt den inne for samme sak og problemet forsvant.
Men nå som det har blitt varmere i været er det jaggu tilbake og de mener jeg nå må punge ut. Jeg reagerer på at de legger kostnaden over på meg for noe som må være en designfeil ?

Supermario

Sitat fra: kasmir på fredag 13. november 2015, klokken 10:18
Det har sikkert noe med at recall er noe som betales sentralt og garantisaker er lokalt.

Garanti tas også normalt sentralt. Hvis det ikke er reklamasjon på
arbeid utført lokalt. Eller en spesiell forhandlergaranti.
e-up! 80'km, Leaf  90' km, e-tron 55 2020

kasmir

Det ble tatt på garanti til slutt uten at jeg behøvde å krangle. Spesialbestilling av "smøremiddel" og nå er bilen lydløs atter en gang.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA