Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

i3 Hengerfeste.

Startet av Henriks111, mandag 02. november 2015, klokken 11:31

« forrige - neste »

Henriks111

Kom over denne videoen, ser utrolig pent (og enkelt ut).
Håper det komme noe lignende til Norge!

Se video:

https://www.youtube.com/watch?v=XdkFKHqrvYk

:-)

EinarV

Litt av problemet med denne løsningen på i3 i Norge er vel at man ikke har mulighet til å ha den påkrevde lys/skilt bjelken hengende bakpå der. Mulig det er innafor hvis man kjører kun i dagslys, men noen vil vel pirke på det hvis skiltet blir dekket til...
Tidligere styremedlem
Hordaland Elbilforening

Tidligere Styreleder
Rogaland Elbilforening

2017 BMW i3 94Ah
2014 BMW i3 60Ah - solgt

SveinJ

Fra flere produsenter/leverandører leveres hengerfeste for sykler (only) til i3, men er det tillatt eller typegodkjent?
Jeg vet det har vært diskutert, men jeg finner ikke tilbake til hva «konklusjonen» er.
2014 BMW R1200GSA, Racing Blue
2016 Audi Q3 2,0 TDI, Hainanblue metallic (solgt)
2016 BMW i3, FC, Mineral grey (solgt)
2019 BMW i3, FC, Imperial blue (solgt)
2021 VW i.d4 Max Honey yellow, på veien

mariusse

Jeg spurte en kamerat som jobber i bilbransjen og hans svar var at om bilen ikke har typegodkjenning for hengerfeste så er det fremdeles lov med sykkelhengerfeste. Så jeg regner med at det vil gå mer på dette med lys

Trond.m

Og det er vel tvilsomt om BMW godkjenner dette, så det kan gi utfordringer i forhold til garanti.

mariusse

#5
Kan ikke helt skjønne hva problemet skulle vært. Det er tre skruer/bolter om jeg husker rett, samt å trimme litt plast. Og det skal jo bare brukes til sykkel, så det blir som om du bare skulle et par kofferter i bagasjerommet. Bevisbyrden ligger uansett på de om de mener det skulle vært årsak i noe garanti/reklamasjonssak

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA