Ikke relevant sammenligning.
På legevakten blir køen ordnet etter alvorlighetsgrad.
På legevakten er det normalt at noen blir behandlet før de som kan vente (og har ventet i mange timer)
Så ja "så får de som nettopp kom inn døren med ny skade komme først til ny lege" dette er normalt og riktig
Finn en bedre analogi neste gang.
Husk at ladekø er en fin mulighet for en hyggelig prat og husk at alle er innstilt på og vente.
Vel ikke helt enig.
For hvis det sitter 9 i kø med influensasymptomer, og nummer 10 kommer inn døren med samme "alvorlighetsgrad", så mener du han fint kan startet forrest i en ny kø hvis de kom en lege til.
Og hva med "alvorlighetsgrad" foran laderen.
Er det mer alvorlig med han som skal rekke en ferge, enn hun som skal rekke et fly.
Skal vi som er på søndagstur slippe alle andre forbi, siden de har større alvorlighetsgrad enn oss.
Og her er ikke topic snakk om "hyggelig prat og alle innstilt på å vente".
Det er snakk om folk som parkerer på ladeplass, kobler i, og stikker av i timesvis.
Da har du ingen å snakke med, og praten blir ikke særlig hyggelig når bileier endelig dukker opp.
Tror jeg melder meg ut av diskusjonen her. For konklusjonen min er og blir, Norge får dårligere og dårligere køkultur. Og de som ikke fatter køkultur, er som regel egoister som ser sin tid som mer viktig og verdifull enn andres.