Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

BMW 2-serie active tourer hybrid

Startet av Taffelman, lørdag 31. oktober 2015, klokken 15:47

« forrige - neste »

Taffelman

X75D
TM3 LR AWD

Trond.m

#1
Ja, bestilte 14.10.2015. Levering ca april 2016. 4WD gjør at dette må være den perfekte norgesbilen, men synd at den ikke tilbys med hengerfeste.
Det blir interessant å se hva serviceavtale på denne vil koste. Normalt har BMW veldig gunstige serviceavtaler, så jeg håper denne ikke er et unntak.



erik e

Ser bra ut,utviklingen går fort. Mange som blir frakjørt av denne familiebilen.
Svart Mitsubishi i-Miev  2011. Blå I-MiEV 2019
2014 dci Solgt





Hvit MB 200 cdi 2009 sed.  Blå MB 250  2015
Blå Fiat Coupe 2.0 20v turbo 1997 u-reg.Solgt
Svart Renault Fuego 1981 veteran. Gitt bort
Alfa Romeo 156 2001
Greit med "Flåte" forsikring. (kone,sønn og datter)

Taffelman

Har den forvarming av batteri og kupé, slik som i3?
X75D
TM3 LR AWD

Taffelman

Slik jeg tolker dette så har den forvarming av kupeen

SitatInside the car, the driver can call up data such as the charge level and journey distances
covered on the display or pre-set a temperature for the passenger
compartment. As well as the air conditioning system to cool the interior, a
programmable auxiliary heating system is also on hand. Running these
functions while the car is charging does not restrict its electric range.

These on-board functions can be managed either inside the car or remotely
from a smartphone using the BMW ConnectedDrive app.

Drivlinjen i denne bilen er spennende, basicly en nedtunet versjon av drivlinjen fra i8 montert motsatt vei.

Den 3-syl. turbo motoren (B38) er den første modulære motoren fra BMW, som bør gi lavere service/reperasjonskostnader. Motoren er dimensjonert for 230 hk i i8, så effektuttaket på 136 hk i 2-serien er ikke rare belastningen. Den har vannkjølt aluminiumsturbo for raskere varmeavleding og hele motoren et varmeisolert for raskere oppvarming fra kaldstart og for å holde lenger på varmen mellom oppstart. Dynamo/startmotor er så kraftig at ved full akselerasjon så hjelper den bensinmotoren med opptil 150 NM som en ekstra "boost" i en kort periode slik at man ikke skal oppleve en forsinkelse mens bensinmotoren fyrer opp.

Hvis dette fungerer like bra i praksis så er bensinmotoren i seg selv en spennende motor. Raspelyden fra motoren gir litt assosiasjoner til den klassiske 6er lyden, ihvertfall mye bedre enn 4-cyl lyd.

https://m.youtube.com/watch?v=7GE6SGcT_eI

Hmm, 4WD og 0-100 på 6,7 sek... Tipper denne drivlinjen kommer i nye X1 også, men det er vel ikke annonsert ennå, så det tar nok et par år før den blir tilgjengelig.

225xe er helt klart den mest spennende hybriden under halvmillionen nå, selv om den bare koster fra ca 350'
X75D
TM3 LR AWD

Djur1

Litt for trang foran med barnesete rett bak for min smak.  Men er en under 180 så vil det nok fungere.  Nydelig bil ellers.

Idrive systemet er ganske så bra, men det er litt mange menyer å navigere i.  Litt mindre intuitivt enn tesla. 
Model S P85 solgt

e-golf 16

Signature x - kansellert

Model 3 bestilt

Trond.m

Noen som vet om hvordan avgiftsendringen slår ut på denne bilen ?
Nå har den ikke rare avgiften etter dagens regelverk (ca 8500), men det er vel grunn til å anta at den blir 0 fra 2016.

gamleboyen

Synd denne ikke har hengerfeste, for selv om jeg ikke drar på henger hver uke så orker jeg ikke å drive og låne andre biler når jeg trenger henger. Evt måtte jeg skiftet ut vår bil nr to som bare er et par år gammel.

Trond.m

#9
Nå nærmer det seg levering

epsilone6


Trond.m

Ja, kunne fått den før påske, men venter til 29.3. Like greit å få den levert på sommerdekk. Fikk en prøvetur med demobil og det svarte til forventningene.

Skulle gjerne hatt hengerfeste. Ser i den nye prislisten at det står hengerfeste som opsjon, men forhandleren sier at det er en feil.
Lurer på om det er mulig å ettermontere, om ikke annet enn for å koble på sykkelstativ. Det er dårlig at BMW hverken kan levere hengerfeste eller forberedelse til dette på 225xe. Det mister de garantert mange salg på, og det er vanskelig å se for seg at det er tekniske begrensninger som er grunnen.

gamleboyen

Krav om hengerfeste gjorde at det stod mellom Passat og Outlander for min del. Hvis 225xe hadde hatt dette, hadde jeg nok heller valgt den, siden den ellers virker som en eksepsjonelt god deal, pluss at jeg ikke trenger så stor bil. Så ja, du har helt rett i at man mister salg pga dette.


Trond.m

Vet ikke om jeg helt forstod det siste innlegget. Hadde håpet å se en 225xe med hengerfeste  ;). 225xe uten hengerfeste har jeg allerede fått levert, så,den er produksjonsklar, ja  ;D

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA