Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

front defrost On. når parkert?

Startet av Bushy, onsdag 28. oktober 2015, klokken 13:17

« forrige - neste »

Bushy

Ligger inn på Tesla connect appen. Og det ser ut som det står på noe slags defrost på front vinduet? Bilen har vært parkert siden igår.
Er det noe slags styring mot vinduet så det ikke skal bli is? Ekstra strømtrekk isåfall?
S75D sept. 17

Cookie Monster

Får samme på visible Tesla. Tror det bare er en Bug med API etter fw 7.0
For kom etter jeg oppdaterte.
2023 Model S Plaid
2019 Model 3 LR

Muffinman

Ser det samme i VT her også. Ingen praktisk betydning.

Bushy

S75D sept. 17

frosken

Det er på grunn av endring i hva som rapporteres fra Teslas servere. Det er ingen faktisk endring av hvordan bilen varmes opp, den bruker ikke front defroster.

Teknisk forklaring for spesielt interesserte:

Etter oppgradering til versjon 7.0 er API-et endret med tanke på hva verdien "is_front_defroster_on" betyr.

Det er øyensynlig en to bits binær bitmapping som rapporteres, som kan representere fire forskjellige stadier. Fra høyre til venstre representerer første bit defrost, hvor 0 betyr på og 1 betyr av. Andre bit representerer klima, hvor 0 betyr av og 1 betyr på.

00 = 0 = Defrost på, klima av.
01 = 1 = Defrost på, klima på.
10 = 2 = Defrost av, klima av.
11 = 3 = Defrost av, klima på.

Når man slår på klima svarer
"is_front_defroster_on" = 3

Dette får tredjeparts-apper som Tesla Connect og Remote S til å vise "defrost på" når man slår på klima.

Tuxedo

Høres ut som dette var en utilsiktet endring i API'et, altså en bug.  Blir vel snart endret tilbake.

Jaro

Bra at noen tok dette opp.  Jeg trodde det var jeg som ikke fikk slått defrost'n av. VT reagerte ikke når jeg prøvde å slå av front defrost...  Får satse på at VT også får en oppgradering snart.
VW e-Golf 2014 - Solgt
Tesla S P85 2014 - Solgt
Tesla X75 2017 - Solgt
BMW i3s 2019 - Solgt
BMW i3 2017
Jaguar I-Pace
--  Sandnes, Rogaland --

Kim Kim

Kommer det defroster funksjon til Model 3? Kanskje vi får det etterhvert også til speiler og vinduer?




Model S P100D Des 2017 - Bananas
Model X 100D - Aug 2017 -Okt 2017 med alt ink FSD, Ultrawhite interior. Solgt, bomkjøp
Model S 90D AP2 -Jan 2017-aug 2017 med Light Harmonics oppgradering
Model S 85D - 2015 - Desember 2016
Model 3 - Reservert

daktari

Tror du ikke det symbolet betyr A/C? Varmetråder og defrost nede til venstre?
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA