Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Think i samarbeid med amerikanske Tesla Motors

Startet av Arnie, fredag 18. mai 2007, klokken 19:34

« forrige - neste »

Arnie

Jeg har satt meg på kjøpsliste for den nye Thinken, og fikk akkurat inn denne meldingen:

Kjære Think enthusiast,

Vi har med tilfredshet registrert deg som en av de aller første TH!NK city kundene når produksjonen starter opp nå til høsten.  Vi venter for tiden på en endelig produksjonsdato fra fabrikken på Aurskog. Du vil få nærmere beskjed om dette.

Samtidig vil vi informere deg om et batterisamarbeid nylig inngått med Tesla Motor. Se kopi av pressemelding nedenfor.  Tesla utvikler svært avanserte litiumbatteri system. Fra før har vi inngått et batterisamarbeid med Zebra. Vårt ønske er å kunne tilby Think kunder den til enhver tid beste batteri teknologi, tilpasset kundenes ulike kjøremønster.

Vi kommer til å holde muligheten åpen for at du som kunde kan vurdere ulike batteriløsninger, før din bil settes i produksjon. Dette får du mer informasjon om på et senere tidspunkt.

Med vennlig hilsen,
Think Global AS

Richard Waitz
Direktør salg, distribusjon og ettermarked
rwa@think.no
Tlf 6385.4500 / 916.16.115


PRESSEMELDING:

Think inngår samarbeid med Tesla Motors
 
(Oslo 18.05.2007) Tesla og Think inngår teknologisamarbeid for rundt 250 millioner kroner. Det amerikanske selskapet, som bygger verdens raskeste el-sportsbil, skal levere avanserte batterisystem til den nyeTH!NK city

- Dette er en viktig avtale for Think. Med dette samarbeidet får vi muligheten til å jobbe tett sammen med en av USAs mest innovative bilprodusenter, sier administrerende direktør i Think, Jan-Olaf Willums.

Sportsbilen   
Tesla Roadster er den råeste el-sportsbilen som finnes på markedet. Sportsbilen akselerer fra 0 til 100 km/t på fire sekunder, og kan kjøre over 320 kilometer på en ladning. Toppfarten er på 210 kilometer i timen. Bilen benytter seg av de nyeste litiumbatteriene.

Think ønsker å tilby den beste teknologien som finnes på markedet, og det som bilkjøperne har behov for. Gjennom samarbeidet med Tesla er dette målet nådd: Tesla utvikler det mest avanserte litiumbatteri systemet på verdensmarkedet. Tesla Roadster har nærmere 7000 enkeltbatterier. TH!NK city nøyer seg med rundt 3000 enkeltbatterier for å få sporty aksellerasjon og rekkevidde på over 180 km.

- Folk har forskjellige behov og forskjellige ønsker. Derfor har vi valgt å inngå et samarbeid med Tesla i tillegg til vår nåværende leverandør av Zebra batterier. Kundene vil få muligheten til velge det batterisystemet som passer dem best ut i fra deres bruksmønster, sier Willums.


Miljøbilen
TH!NK city er en helt ny bil, og kommer i produksjon i høst. Ny batteriteknologi gjør at bilen får doblet rekkevidde i forhold til forrige generasjon, 170-180 km. Ny design har høstet positiv omtale både i og utenfor Norge. Ny konstruksjon og nye materialer gir enda større trygghet i trafikken. - Nå jobbes det med klargjøring for produksjon og levering av de første typegodkjente bilene mot slutten av året.

Under samarbeidsavtalen skal Tesla lage prototyper av forskjellige nye typer batterier. Vi skal være i front av den rivende batteri-utviklingen, og målet er hele tiden å oppnå lengre rekkevidde, bedre aksellerasjon, og større toppfart. "Allerede etter sommeren skal vi få de første testbatteriene og jeg er spent på å prøvekjøre den første "Think powered by Tesla", sier Willums


For mer informasjon, kontakt:
Jan-Olaf Willums, administrerende direktør      +47 93 48 01 11
Ingvil Ladehaug, informasjonsansvarlig          +47 95 75 70 71         ila@think.no
Trondheim. Elbilist siden aug 2001. Think Classic, nå City (korte turer), BMW i3, Tesla X90D (lange turer og gratis strøm).

elektrolux

Meget interresant utvikling.

Lurer bare på om Tesla har kommet videre fra alle disse små cellene, til noen større celler ala' Valence. De har idag 100Ahr LiIon. På den andre siden kan det være at Tesla allerede har vurdert Valence sin teknologi, og forkastet den.

Noen som vet levetiden på Tesla batterier?
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA