Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Ladefeil på Zoeén i 1,5 år og forhandler vil ikke ta bilen i byte

Startet av PHILL, tirsdag 10. november 2015, klokken 00:35

« forrige - neste »

PHILL

Kjøpte Renault ZOE for snart to år siden, har hat mase med lade feil. Vil nå kjøpe ein ny elektrisk bil oss ein annen forhandlar (Kia), men på grunn av at Renault kjører kampane og alle feilene jeg har på bilen vill dei ikke gi mer enn 89.000,- kr ved innbytte, det vil si at jeg tapper over 160.000,- kr på dei nesten 2 åra jeg har hat bilen. Har også prøvd å bytte bilen inn oss Renault forhandler men dem sier at dei helst ikke vil ha bilen, når den ikke virker sikkelig og ikke er ta service oss Renault forhandler der jeg kjøpte bilen. Er det noen som har kjøpt bil før kampanje og har tapt penger på innbytte ?
Renault forhandler her i vest vil kun gi 68.908,- kr for bilen og sier at det er denne summen oppkjøper vil betale.
Etter det jeg forstår seler dem alle bruktbilen til oppkjøper.
Den ha betydelig verdifall og i tillegg kommer kampanjene dem har på ZOE negativt ut. Heia Renault, kan hende "TV2 Hjelper deg"!  er neste !

zbk

Ta kontakt med forbrukerrådet. Det finnes garantert presedens i forbindelse med lignende saker. Å sutre her inne (kaller det det siden du ikke spør om noe som helst) hjelper deg i alle fall ikke.
2018 Tesla Model X (blå), 2017 Opel Ampera-e (blå), 2011 Peugeot 3008 (mørk grå) - til salgs
2014  Renault Zoe Q210 - solgt

THE

er du NAF medlem eller medlem hos Elbilforeningen?

Både NAF og Elbilforeningen har juridisk hjelp inkludert i medlemskapet, og dette er absolutt et tilfelle der jurist bør kobles inn i saken.


Tesla Model X100D, levert 20.09.17

Zoe Intens 2015 (Q210)     "Solgt"

PHILL

Var i kontakt med Forbrukerrådet i går, veldig hjelpsomme og har en helt annet syn på saken en forhandleren har.
Til min store overaskelse så er det flere som har samme problem med ZOE, at annenhåndsverdien på bilen har falt drastisk på grunn av lade problemer, T. G. Kaugerud oss BMW frarådet meg å kjøpe Zoe på grunn av lade problemene bilen hadde i starten, men det såg ut som dette var et tilbake lagd stadium når jeg kjøpte bilen.
ER DET ANDRE her som har samme problemet som ikke tørr å stå frem ?
Leser på forumet til Zoe i fr at der er flere som har fått bytte bil på grunn av lade feil.
Nå mener min forhandler at når en er først å kjøpe ny teknologi så må man forvente litt problemer og godta dem og ha litt tålmodighet.
Men det hjelper ikke meg som vil kjøpe ny bil når verdi tapet er så stort.
Ser på Nissan Leaf at dei har ein gjevt tap på ca 20 % som er vell mer normalt tap på en ny bil.
KDV har en helt anne pris forslag på Renault ZOE ved manuelt utfylling og betalt takst, gjengs pris oss dem er 198.500,- kr for 2014 modell kjørt 15000 km.
Det er vanskelig å finne noe gjengs pris oss Finn.no da flere av bilen er med batteri leie.
Er det andre som er redd for at dei vil tappe store penger den dagen en skal bytte inn sin ZOE ?
Dem som kjøpte det første året fikk ikke være med på noen kampanje med 25.000,- kr i avslag, og dette ødelegger brukt prisen veldig.
Sitter nå å fyller ut klageskjema til Forbrukerrådet, så for vi se hva det kommer ut av dette.
Men eg vil ikke fraråde folk om å kjøpe ZOE, det er en fantastikk bil, hadde ikke været for min store lade problemer hadde nok jeg også vært mer fornøyd. Et tap i hundretusen klassen er mer en jeg tåler.
Hvis det er andre som har lignende problemer ver venlig å legge inn et svar her på forumet.
Kan hende at feles front er lettere.

overter

Kunne vært interessant å vite hva konkret dine ladeproblemer går ut på? Hvorfor klarer  ikke Renault fikse disse?
2019 Hyundai Kona
2015 Renault ZOE Intense 43Kw - 11KW lader

PHILL

Bilen bruker lang tid på lading, mye lengre en det som står i reklamen og det som var sakt når vi kjøpte bilen.
Bruker så lang tid med "Bøtta" at vi tar ikke bilen med på hytta lenger, mellom 20h til 23h er heilt normalt, når vi lader på 11 kw bruker den mellom 3h til 7h, dette skule være 2h, når vi kjøre tur å må lade på hurtiglader må vi styre unna Fortum Charge & Drive sinne 22kw ladere da vi blir stående der 3h til 3,1/2h.
Renault har prøvd å reparere feilen flere ganger, der dem sier at nå er bilen i orden og det er den ikke.
I følge Forbrukerrådet skulle dem ha 2 muligheter på se om dem kunne reparere feilen, dette har vi passert for lenge siden.

torjen6

Da ser ut til at 'e har noko lunde samme feilen. Har også været i kontakt med Forbrukerrådet og er i dialog med forhandler, der RIB har blandet seg borti saken og no står da steilt. Har også kontakta NAF Advokat.
Min bil vil heller ikkje lada sikelig, brukar lang tid på lading på semihurtig ladara. Har også prøvd å bytte inn bilen utan held, fekk so litte i innbytte.
Vart tilbud 149.000,- kr, og da er eit tap pai 100.000,- kr pao eit år.
Ville dato prøva ein slike Leaf, men da vart for mykje pengar i mellom.
Du skrivar fellesfront, men mot kven ?
Svart Zoe Intens 2014
Isuzu XUV Crosswind 2015
Mercedes Benz Class B Electric Drive Urban Exslusiv 2016
( leveres medio Desember )

Elhanen

Får lyst til å spørre trådstarter om det er forskjell på kaldt og varmt batteri, ved lading hos Fortum ?
Min Zoe bruker lang tid når batteriet er kaldt, utetemp 0 grader : omkring 2 t på å fylle fra 50 % til 99 , 11 KwH.
Mot 35 min med varmt batteri i 5 grader, fra ca. 35 % , fylller den 10 Kwh.
Eiere av Golf og Leaf som jeg har spurt på ladestasjonene, merker ikke forskjell på kaldt og varmt batteri !
Noen her som kan si noe om hva slags løsninger de bilene har ?
Jeg angrer i hvert fall ikke på at jeg har Renault med cameleon lader, selv om Zaptec lar vente på seg.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA