Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Hvordan koble iPhone til Tesla

Startet av S4e, tirsdag 27. oktober 2015, klokken 20:16

« forrige - neste »

S4e

Hei,

Testet en Model S og selger hjalp meg å koble telefon via blåtann.  Dette er praktisk, men gir ikke den beste lyd for spilling av musikk. Heller ikke praktisk at volumkontroll på iPhone også styrer volum.

Er det mulig å koble iPhone direkte med USB kabel og spille musikk via denne?

Sverre
Tesla Model 3 LR AWD FSD Hengerfeste
Ecolite ladestasjon

joda

Det er nok BT som gjelder for connection til iPhone.

USB kan benyttes til USB Stick / USB HDD med musikk, ikke direkte til musikkavspilling fra IiPhone. (kun lading)

Volum justeres via anlegget i bilen, men må først settes til ønsket maks nivå på telefonen.
TMS 85D

eDooku

Du kan kun bruke Bluetooth til å spille av musikk fra iPhone (eller andre telefoner), og jeg synes ikke det er noe som skorter i lydkvaliteten der. Er man hyst OPPTATT av ukomprimert lyd er det USB-pinner/-disker som gjelder. For min del er jeg ikke spesielt imponert over forskjellen i lydkvalitet mellom FLAC via USB kontra AAC 256 Kbps over Bluetooth. Kan tenkes at eldre telefoner gir dårligere lyd, men iPhone 5/6 funker temmelig bra. Jeg synes FLAC låter dårligere, men det er kanskje bare meg...


Jeg synes det er en fordel å kunne begrense maksvolumet fra telefonen, men som oftest kan man jo bare stille fonen til maks etter tilkobling første gang, og styre resten fra anlegget. Telefonen bruker ikke samme volum på hodetelefoner eller ved direkte (ikke-handsfree) bruk, så det blir jo en innstilling som blir værende.
Model 3 LR AWD - 25. mars 2019
Model S 85 - 24. juni 2014 [Solgt]

S4e

I min nåværende Volvo er det relativt stor forskjell i lydkvalitet mellom blåtann eller kabel. Sistnevnte gir bedre kvalitet.

Når jeg tok en prøvetur med Tesla var jeg ikke veldig imponert over lyden jeg fikk fra iPhone (på maks)...
Tesla Model 3 LR AWD FSD Hengerfeste
Ecolite ladestasjon

eDooku

Jeg må korrigere meg selv nå. Fikk tak i en FLAC-versjon av en låt jeg fant frem i Apple Music og gjorde en sammenligning. Det er ingen tvil om at det er forskjell i lyden mellom USB og BT. BT er greit nok, men USB låter mye bedre, selv med samme fil. Heretter blir det BT til lydbøker, men USB til god musikk.
Model 3 LR AWD - 25. mars 2019
Model S 85 - 24. juni 2014 [Solgt]

S4e

Litt underlig at en ikke kan spille av fra iPhone via kabel og USB. Dette er veldig kjekt kombinert med Spotify hvor du kan lagre musikk valgt her på iPhone i høy kvalitet. Skulle tro Tesla bør være minst like gode som trauste Volvo?
Tesla Model 3 LR AWD FSD Hengerfeste
Ecolite ladestasjon

Hodetelefoner

Det er mye bedre kvalitet på en flac enn hva Spotify har som extreme quality.
I tillegg så blir lyden dårligere via iPhone enn min HTC M8(?). 

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA