Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Software 7.0 på eldre modeller

Startet av BMW850, søndag 25. oktober 2015, klokken 12:33

« forrige - neste »

Teslanewbie

Sitat fra: Muffinman på onsdag 28. oktober 2015, klokken 08:23
Sitat fra: Cookie Monster på tirsdag 27. oktober 2015, klokken 17:34
Synes det ser veldig bra ut :) Bare de som har den gamle type lille skjermen med dårlig oppløsning som opplever at det er pixlete.
Så Tesla skulle vel kanskje gjort noe med desiget der så det ikke skjer på de som har den gamle typen.
Synes ikke det ser så veldig pikselert ut på min, og jeg har den gamle skjermen. Samboeren min er derimot ikke helt fornøyd med lekebilen. Hun har betydelig korrigert syn, og mener at den er forstyrrende. Spesielt når hovedlysene står på og man får et lyst felt foran, like under speedometer-tallene.

Jeg skal kjøre langt i mørket i kveld og med lysallergi er jeg allerede plaget med for mye lys fra den lille skjermen . Det begrensede sortnivået fra skjermen får man ikke gjort noe med, men jeg kunne absolutt tenkt meg å kunne fjerne alle lysende objekter som ikke var helt nødvendig. Det ville sikkert hjulpet noe. Når timene i mørket blir mange legger jeg ofte lommebok/lue foran deler av skjermen, slik at kun speedometertallene vises. Da blir det faktisk OK.

lekebilen i midten er svært forstyrrende , spesiell når en kjører i kveldsmodus, jeg har lys farge og lekebilen i midten lyser opp som et lykt mot den anners sorte bakgrunnen.

I tillegg har jeg merket at navigasjons vinduet ved siden av den lille skjermen er i nattmodus til tross for dag instilling . irriterende
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

HKS

Sitat fra: Teslanewbie på onsdag 28. oktober 2015, klokken 08:28
lekebilen i midten er svært forstyrrende , spesiell når en kjører i kveldsmodus, jeg har lys farge og lekebilen i midten lyser opp som et lykt mot den anners sorte bakgrunnen.
Kan ikke si at det er noe som har plaget meg, men nå driver heller ikke jeg og leter etter ting å klage på... :)

Så langt må jeg si meg fornøyd med UI-endringene, blir spennende å se hva som endres på den store skjermen i 7.1. Forhåpentligvis får media-spilleren en stor endring, der er det dårlig utnyttelse av plass, samt at DAB-interfacet har forbedringspotensiale for å si det mildt.
Tesla Model 3 Long Range

RaBalder

kupevarme

Kjørte til jobben idag og hadde satt temp på 22 grader. Temp føltes greit.

Parkerte.


Så trykket jeg temperaturen nedover en halv grad om gangen.

  • På gammel software, så ville vifta begynt å blåse kald luft. Og når instillingen stod på 18 grader ville det blåst ganske kraftig av dysene.
  • Nå, så kom jeg til 18 grader og vifta stod fremdeles på 2. Merket ingen forskjell på det som blåste ut av dysene.

Tippet jeg den over på LO, så satte det igang for full guffe. Vifte på fullt og det blåste kald luft med en gang.

Jeg undrer på hva dem har gjort med klimakontroll-styringen...

Bjørn

For oss med eldre biler (uten AP) så begriper jeg ikke hypen med 7.0.. Som så alt for mange ganger før, så medfører disse "opp"dateringene flere ulemper enn fordeler.

Jeg har mistet dato og ukedag og fått svakere varmeapparat.. i tillegg har dem flyttet den "relativt" viktige tankmåleren ut av synsfeltet, og erstattet den med noe helt ubrukelig som feks kan lyse meg i øynene på natta og vise meg at bremselysene kommer på når jeg bremser...
Men heldigvis har jeg jo fått enda en klokke... så nå kan jeg ha oppe 3 klokker som viser samme tiden.. Genialt!

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA