Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Software 7.0 på eldre modeller

Startet av BMW850, søndag 25. oktober 2015, klokken 12:33

« forrige - neste »

BMW850

Har fått oppdateringen men ikke innstallert ennå. Usikker på hva vi får og ikke får. Er det noen som synes det er en forbedring både utseendemessig og i praksis? Forstod at dekktrykksoveråking ikke funker på eldre biler med tidligere sensorer. Synes i såfall at Tesla etterhvert og ved service kunne byttet med ny type sensorer slik at vi "early adaptors" ihvertfall får denne oppgraderingen.
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

Spinner

Det er ikke bare å bytte sensorer, teknologien som avleser de nye er heller ikke på gamle biler. Så det vil nok være rimelig kostbart å bytte.

Kristian O

Fikk min oppdatering i går (S85- april 2014). Einaste faktiske forandringa, dvs endring utover grafikk / layout, er at 'Now Playing' og 'Browse' viser kvar for seg istadenfor at man må velge kva av dei som skal visast. Eg ser på dette som ei lita forbedring, men klarte meg fint tidligere også.

Må også nevne at eg kun har brukt ca 3 minutt i bilen etter oppdateringa, ingen kjøretur enda.
-S 85, MC Rød, tech pakke, 7 seter.
  130.000 km siden April 2014. Solgt april 2019
-Kia Soul 2016
- Model 3 LR april 2019

Tuxedo

Den inneholder kun det jeg vil kalle kosmetiske endringer, og selv der vil nok mange mene at det er til det verre.  F.eks. er gjenstående km på batteriet nå flyttet fra sentral posisjon i speedometeret til en plass nede i venstre hjørne av skjermen.

rklokk

Syns det var deilig å slippe det gammeldagse "bryterpanelet" på storskjermen. Det var noe amerikansk og 50-talls over det hele. Ny design er et stort fremskritt. Når det gjelder den lille skjermen ble den fryktelig pikselert. Rett og slett stygt. Vet jeg har den gamle typen med dårlig oppløsning, men den er bedre bak klokka og girindikator området så det virker nesten som det er med overlegg. Er det slik for dere andre?
S85 levert 23.9.13 #P1674. Yaay!
S90D 2016. Yaay!
TM3P levert 16.3.2019 Yaay!
Oslo.

Gusse

Sitat fra: Tuxedo på søndag 25. oktober 2015, klokken 12:50
Den inneholder kun det jeg vil kalle kosmetiske endringer, og selv der vil nok mange mene at det er til det verre.  F.eks. er gjenstående km på batteriet nå flyttet fra sentral posisjon i speedometeret til en plass nede i venstre hjørne av skjermen.

+1 foreløpig ;D

hoffa

Tja..ikke mye å rope hurra for :( . 2D look som jeg ikke har sansen for, savner fortsatt 3D looken som vi hadde på dashen frem til sommeren 2014.
Hadde håpet på bedre UI på radio, spesielt DAB. Dekktrykkvisning og bedre mellomakselerasjon.

Eneste positive er torque sleep, litt lenger rekkevidde betyr tross alt endel.
P85 solgt
Model X P100DL mars 2017
TOCN signaturmedlem og Elbilforening medlem

Teslanewbie

Velger å ikke oppdatere foreløpig . Flere rapporterer dårlig oppvarming av kupeen etter oppdatering.
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

TK Askøy

Skjønner at det er en del smak og behag når det gjelder det grafiske, men jeg synes den nye looken er mye bedre. Det ser rett og slett mer moderne ut. Omtrent som å oppgradere fra ios 6 til ios 7, for de som er vant til iPhone.

Kjørte noen mil i dag etter oppgradering, og jeg har ikke merket noe til problemer med temperaturstyring som er nevnt over i denne tråden. Min anbefaling er i alle fall helt klar: Det er bare å oppgradere.
90D mottatt desember 2015
S85 mottatt september 2013, solgt

hoffa

Sitat fra: Teslanewbie på søndag 25. oktober 2015, klokken 17:25
Velger å ikke oppdatere foreløpig . Flere rapporterer dårlig oppvarming av kupeen etter oppdatering.
Ja den buggen har jeg fått. Har stilt AC på 24 grader og sitter å fryser, må guffe på mer.
P85 solgt
Model X P100DL mars 2017
TOCN signaturmedlem og Elbilforening medlem

Muffinman

#10
Sitatoppvarming fungerer
Må trekke den. Forvarmet i 25 minutter på 22 grader, og kom ut til kald bil i dag. Er det mulig...to tanker:

1. At man slipper gjennom en slik bug på et område oppdateringen faktisk skal forbedre tyder på at intet testes tilstrekkelig.
2. Slutten av oktober er feil tid å "lansere" en slik feil i Norge...

Brede

Personlig synes jeg det er fremskritt at fokuset er tatt bort fra batterinivå og rekkevidde i lilleskjermen.
Etter å ha hatt bilen såpass lenge så er det ytterst få ganger jeg har behov for denne informasjonen og da finner jeg den alltids.

GOS

Sitat fra: Teslanewbie på søndag 25. oktober 2015, klokken 17:25
Velger å ikke oppdatere foreløpig . Flere rapporterer dårlig oppvarming av kupeen etter oppdatering.

Samme her. Fikk den lastet ned over 3G i går, men har valgt å ikke oppdatere enda. Skal kjøre tur -retur Stavanger-Flekkefjord i morgen og torsdag. Muligens jeg oppdaterer i mellom disse to for å se om det er noen målbar forskjell. Tenker å sett CC på fartsgrensen på hele turen og håper været er noenlunde likt.
Model Y bestilt jan 2020, tatt ut juni 2022
Hyundai Ionic 5 bestilt aug 2021, levert 13.01.2022
Model 3, LR AWD, MCR, FSD, svart/svart levert februar 2019, solgt juni 2022
Hyundai Kona levert og solgt februar 2019
S85 blå, levert juni -14, 2019

BMW850

Innstallerte akkurat. Kan like greit gjøre det først som sist. Synes virkelig 17" ser billig og kjip ut med den nye utforminga :-\
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

AreLib

Lite å rope hurra for:-) kan ikke akkurat påstå bilen bruker mindre strøm
Bestilt blå TM3Lr RWD
Kjører Blå TMX75D
Svart TMS85(solgt)
Hvit MB B ED(solgt)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA