Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Ny bil: Ujevnheter nederst på dørene og dugg i frontlykter

Startet av vnm, fredag 23. oktober 2015, klokken 13:25

« forrige - neste »

vnm

OK, da blir det 3G. Og jeg må vel bare leve med dugg i lyktene. Det er tydeligvis "sånn det er".

Forhåpentligvis kommer det snart bedre lykter vi kan bytte til for en relativt hyggelig penge. Er ikke voldsomt imponert over lyset. Sammenliknet med min snart fire år gamle Skoda Superb (med et suverent system som justerer opp/ned, svinger og endrer lyskjeglens fasong avhengig av værforhold og fart... :o

Ujevnheten i dørene derimot... Jo mer jeg tenker på det, så er det helt ufattelig at det går an å sende fra seg en bil som ser sånn ut. Det er heldigvis ikke noe som er kritisk og som haster, men jeg håper at Tesla tar det på alvor og ordner opp uten diskusjon.
2017 P100D med alt utenom FSD, Midnight Silver, 21" grå, sort/sort/karbonfiber.

For salg: 2016 P90DL med alt, Titatium, 21" grå, sort tak, sort NG og karbonfiber.
Solgt: S90D (okt 2015)

jazzwheel

Kan ikke fatte at det har gått igjennom hele veien siden det ikke ser ut som transportskade, men produksjonsfeil. Jeg har i vært fall opplevd Tesla som særdeles imøtekommende på alle slike klager så ikke mist håpet.

ducktolate

Ser ut som dørene er prøvd rettet med makt. Ikke bra om Tesla sine klargjørere prøver å fikse dårlig tilpasninger med makt. Hentet en bil der den ene døra sto litt utenfor den andre. Hell bil i Trondheim (som har karosseri og lakk for Tesla i Trondheim) fikset det rimelig kjapt med justeringer og det ble veldig bra. Bare så synd Tesla ikke fikser før de leverer bilen så folk kan ta den med rett hjem.

Muffinman

Det er nok på sin plass å gi beskjed på forhånd hvilken tilstand man forventer at nybilen skal være i, selv om det burde være unødig  :(

mj

Jeg sa i fra at jeg ikke kom til å godta lister som var skjeve når min slukke hentes. Alle 100 %. Vet ikke om det var tilfeldig da. Var riktignok ripe på håndtak, skjerm og passasjersete.
S100D Sort metallic
X75D Blå VIN F127...
S90D Hvit VIN P127...Solgt Juni 2018
S85 Grå VIN P58035, byttet i X75 29.03.17
S85 Grå VIN P36765, solgt 10.04.16

Batteritralla

Ang dugg i lykter, her finnes det enkle løsninger - som dog krever litt egeninnsats.

Om du får liten forståelse/problemet bagatelliseres, så kjører du innom en av statens vegvesen sine stasjoner når det er "drop in" timer.

De skriver garantert ut mangellapp i den tilstanden lyktene befinner seg i etter noen dager med godt gammaldags vestlandsvær.

Som en forkant aktivitet, om du møter på teknisk irrelevante bortforklaringer og bagatelliseringer - så kan du jo evt nevne at du har tenkt deg innom statens vegvesen.

Nå finnes det ikke noen garanti for at de nye lyktene du får er noe bedre enn de du hadde, men det er sjansen for at din sak blir prioritert er stor.

Jeg forbeholder meg retten til å ha positive og negative meninger om Model S, selv om jeg har solgt min :-)

Amoss

Sitat fra: Batteritralla på lørdag 24. oktober 2015, klokken 13:02
... så kjører du innom en av statens vegvesen sine stasjoner når det er "drop in" timer.

Dette var vel omtrent det jeg foreslo da de første rapportene om dugg i lykter fant sin vei til forumet her for ett par år siden. Om noen har fulgt forslaget enda er jeg ikke sikker på...
Model S 85D

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA