Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Parkering på Torp

Startet av olehenrikfjeld, mandag 11. juni 2012, klokken 22:32

« forrige - neste »

olehenrikfjeld

Hei, Vestfoldinger.

Jeg har hatt en elbil i et par måneder som jeg bruker til og fra jobb i Drammen. 49 km hver vei. Fungerer utmerket!

Idag dro jeg til Torp for første gang. Det skal jo være hele seks ladepunkter på flyplassen, det var bare det at akkurat idag var de fleste opptatt. Jeg fant til slutt en ledig plass, men det slo meg at det kan være litt skummelt å kjøre elbil til flyplassen. Hva hvis jeg ikke får plass? Da kommer jeg meg jo ikke hjem igjen.

Jeg skal ut og fly igjen på onsdag, og må si jeg er litt engstelig for å ta elbilen. Var jeg spesielt uheldig denne dagen, eller er det vanlig at det er rift om disse plassene? Hva slags erfaringer har eventuelle andre Torp-brukere i Vestfold gjort seg?
Nå: USA LEAF 2012.
Før: Think City "Classic" 2002.

Boogie

Det er riktignok en stund siden jeg var på Torp, men jeg kan ikke huske å ha sett andre biler der samtidig med meg selv.
Men mye skjer for tiden, så det blir nok fort trangere om plassen.
Mange nye biler...
Tønsberg:
Tesla Model Y 2023

Tidligere:
ca 11 stk Citroen Saxo/Peugeot 106
5 stk Citroen Berlingo/Peugeot Partner
4 stk Nissan Leaf

Har kjørt elektrisk siden 2001, og har hatt ca 20 elbiler. Totalt over 500 000 km.

sven erik

hei dere vet det er lade plasser både i den ute å sen inne på torp   men ja jeg har å vert der noen ganger bare for å få strøm  å ja det er en del biler der ofte nå  men  snakk med vaktene de fleste der er flinke til å finne på løsninger  om det er fult  så ikke bekymr deg

olehenrikfjeld

Angsten er borte nå. Nå har jeg vært ute og flydd et par ganger til den siste tiden, og det virker som om situasjonen jeg opplevde første gang var helt spesiell. De andre gangene har det vært tomt på plassene (rundt åtte om morgenen og seks-sju på kvelden).

Kremplassene er de helt ytterst i parkeringshuset nærmest flyplassen - derfra er det jo bare et halvt minutt inn i avgangshallen. Luksus!

Nå: USA LEAF 2012.
Før: Think City "Classic" 2002.

Oesse

Sitat fra: olehenrikfjeld på torsdag 21. juni 2012, klokken 22:55
Angsten er borte nå. Nå har jeg vært ute og flydd et par ganger til den siste tiden, og det virker som om situasjonen jeg opplevde første gang var helt spesiell. De andre gangene har det vært tomt på plassene (rundt åtte om morgenen og seks-sju på kvelden).

Kremplassene er de helt ytterst i parkeringshuset nærmest flyplassen - derfra er det jo bare et halvt minutt inn i avgangshallen. Luksus!



Kjkt å vite! Kommer selv til å benytte disse plassene når jeg skal fly i jobbsammenheng fremover. 
Tesla Model Y P bestilt Nov 2021
Nissan leaf 2011-2018

Oesse

Er det gratis parkering for elbiler på torp?
Tesla Model Y P bestilt Nov 2021
Nissan leaf 2011-2018

sven erik

ja det er gratis for elbil men du må snakke med vaktene

Oesse

Tesla Model Y P bestilt Nov 2021
Nissan leaf 2011-2018

HA

Hei!

Ser denne tråden ikke er oppdatert på mange år. Er det noen som har vært på Torp i det siste og kan fortelle litt om hvordan det er der nå? Antall ladere, type ladere, antall plasser, betaling etc?

emil

Sitat fra: HA på tirsdag 08. september 2015, klokken 09:08
Hei!

Ser denne tråden ikke er oppdatert på mange år. Er det noen som har vært på Torp i det siste og kan fortelle litt om hvordan det er der nå? Antall ladere, type ladere, antall plasser, betaling etc?

Har ikke vært der selv, men dette er vel det siste jeg vet har blitt postet:

http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,20115.msg336274.html

Rav4_EV

Det er kun 16A CEE stikk og du må betale for parkering.
22' X Plaid
17' Model X90 med alt     19' Tesla Model 3 LR
Vectrix VX-1 med Leaf lithium-ion

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA