Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Hva savner dere i deres Kia Soul

Startet av shuatorp, tirsdag 20. oktober 2015, klokken 07:37

« forrige - neste »

shuatorp

Som emne sier; Hva savner dere i deres Kia Soul?
Hva er bedre med Nissan Leaf?

Jeg vurderer å bytte min nesten nyinnkjøpte i-Miev og står i mellom disse to modellene.
Egentlig Renault Zoe også, men den er visst ikke så kompatibel mtp lading.
Ståle
2016 Kia Soul Ev Exclusive Kjøpt 09.11.15
2015 Mitsubishi i-Miev *Solgt*

t4.ravenbird

Det er mye utstyr i den allerede, men mye vil ha mer så dette er det jeg skulle ønske fantes ; regnsensor, elektrisk setejustering (+memory), acc, 4x4.

Leaf egner seg nok bedre på motorveikjøring (Souls suv-form gir både høy luftmotstand og større følsomhet for sidevind) og har større bagasjerom.

Svein Evensen

Synes bilen er mer en godt nok utstyrt, men synes at bryteren for varme i rattet burde vært på rattet. Etter å ha kjørt Ford i en årrekke, så er det litt merkelig å ikke ha oppvarmet frontrute. Men den trekker jo mye strøm, så det er forståelig.

AmocoCadiz

#3
Soul har mye av det utstyret man trenger og oppleves som en god totalpakke.
Jeg kan savne app og telematikkstyring ( som ironisk nok finnes til USA Soul). Men man TRENGER ikke app, men fint å kunnet holde et øye på at lading fullføres eller få en melding om den skulle bli avbrutt av noe/noen.
(Dog merker jeg meg at mange ikke er fornøyd med stabilitet til Leaf appen, så i realiteten er det kanskje ikke så stor forskjell nå. Men leaf appen skal vel oppdateres med nye batteriutgaven, da blir den kanskje bedre?)

Soulbolle

Det eneste jeg ønsker meg for øyeblikket som kunne vært bedre er ryggelyset.
Det som jeg undrer meg litt over er at ladestasjoner "som er i nærheten" er beregnet etter luftlinjeavstand og ikke etter veiavstand. Men det er vel i andre elbiler (Leaf, I3...) likeså som jeg forstå -merkelig?!?

Ssseee

-Regnsensor
-Xenon/LED hovedlys
-BOSE anlegget fra forrige bil
-Mørkere interiør.

Ellers en bra bil
2015 Kia Soul

moby666

Infinity anlegget fra fossilutgaven
Elsetene fra fossilutgaven
Xenon/Led fra fossilutgaven
Adaptiv Cruisecontrol
Android Auto støtte
App
Mørkt interiør



m0nkey

Støtte for Siri-eyes free som visstnok finnes som en software oppdatering til USA modellen.
KIA Soul EV Classic (2015)

fiskeri

Har ikke opplevd en hel vinter med bilen ennå, men er så langt veldig fornøyd. Det eneste som "irriterer" meg når jeg kjører alene er at jeg gjerne kunne betalt litt mer for et skikkelig lydanlegg. Selv i min alder vet man å sette pris på skikkelig lyd med litt trøkk og dybde i bassen i den ene enden og krystallklar diskant i den andre enden av lydbildet.
Kia Soul EV exclusive, titanium silver motatt august 2015

madsskon

Savner å kunne sile vekk "tregladere" på avstand til nærmeste ladestasjon.

Jeg ønsker kun å se hurtigladere som passer til min KIA. Alle andre ladestasjoner er for meg uinteressante.
TMX 100D 2017 og Kia Soul EV 2015.
Tidligere TMS 75D 2016 og Peugeot iOn 2015.

Kun elektrisk siden 2015.

Svein Evensen

Helt enig med madsskon. Må jo sitte å trykke og lete, fram og tilbake i lang tid, før man finner en hurtiglader.

shuatorp

Forrige helg fikk jeg prøvekjørt en Kia Soul EV og her er hva jeg ble skuffet over:

- Dårlig ryggelys/kvalitet på ryggekamera på kvelden.
- Ikke regnsensor & kvaliteten på vindusviskerne.
- Ikke App eller fjernkontroll for fjernstyring av varme, men pluss for muligheten til å programere den.
- Ikke norsk tale på GPS.
- Ikke mulig å få originale skvett lapper.
- Ikke mulig å bestille med 17" hjul.
- Mangel på USB i baksetet.
- Skulle gjerne hatt mulighet til varme i speil uten å sette på varme i bakrute.
- Skulle gjerne hatt et gir til slik at jeg kunne seilet uten re-gen.
- Mangel på LED i hovedlys.

Til tross for disse tingene er jeg veldig fornøyd med bilen og tror jeg kommer til å kjøpe denne bilen,
disse svakhetene kan jeg nok leve med.
Jeg er opptatt av å få lengst mulig garanti og problemfritt bilhold.
Ståle
2016 Kia Soul Ev Exclusive Kjøpt 09.11.15
2015 Mitsubishi i-Miev *Solgt*

shuatorp

Da er bilen bestilt:
Kia Soul EV Exclusive 2016
Farge: Titanium Silver
Extra utstyr: Stoffmatter & bagasjeromsmatte
(droppet den extra kabelen da jeg har den fra før)

Har bedt de om å legge over vinterdekka på sommer felgene pga jeg synes vinter-felgene er penere til sommerbruk.

Pris: 257000,-

De har bilen på lager og skal avtale klargjøring i morgen tidlig.

Noe jeg må huske på før kontrakt-signering?
Ståle
2016 Kia Soul Ev Exclusive Kjøpt 09.11.15
2015 Mitsubishi i-Miev *Solgt*

OlavEmil

Gratulerer! Ser ut som eit godt kjøp :) .

Seiling utan regenerering gjer du heilt problemfritt i N. Elles har eg òg merka at eg gjerne skulle hatt moglegheit til å varme spegla utan å varme bakruta. Er ikkje om å gjere å tørke inn alt saltedritet på bakruta sjølv om spegla doggar i tunnelane...
1 x Kia Soul EV 2015
1 x Kia Soul EV 2016
1 x M2 elektrisk mikrobil

Mikrobil AS

shuatorp

Sitat fra: OlavEmil på mandag 02. november 2015, klokken 20:00
Gratulerer! Ser ut som eit godt kjøp :) .

Seiling utan regenerering gjer du heilt problemfritt i N. Elles har eg òg merka at eg gjerne skulle hatt moglegheit til å varme spegla utan å varme bakruta. Er ikkje om å gjere å tørke inn alt saltedritet på bakruta sjølv om spegla doggar i tunnelane...

Skal sjekke opp det med varme-trådene i bakruta da jeg får bilen, tipper det er en smal sak å kople ut varme-trådene der. Er muligens ikke problem lenger, men i min ungdom så sotet vi rutene og da ødela varmetrådene sol-filmen.
Ståle
2016 Kia Soul Ev Exclusive Kjøpt 09.11.15
2015 Mitsubishi i-Miev *Solgt*

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA