Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Android Auto

Startet av FrankM, mandag 19. oktober 2015, klokken 20:31

« forrige - neste »

FrankM

Hei.
Jeg har brukt iPhone tilkoblet CarPlay i Golfen. Har i dag byttet til Samsung S6 Edge. Får til Mirrorlink men ikke Android auto. Har sett på noen youtube filmer der de laster ned Android Auto appen men finner den ikke når jeg søker på Play butikk.
Noen som har en forståelig "oppskrift" på hvordan koble til Android Auto fra Samsung S6?
2016 VW e-Golf, Pacific blue.
2013 BMW R1200RT. Mørk Blå.
2001 Ducati ST2. Rød.

FrankM

Fant appen men den er visst ikke tilgjengelig i Norge
2016 VW e-Golf, Pacific blue.
2013 BMW R1200RT. Mørk Blå.
2001 Ducati ST2. Rød.

FrankM

2016 VW e-Golf, Pacific blue.
2013 BMW R1200RT. Mørk Blå.
2001 Ducati ST2. Rød.

ElSagen

Må bare spørre, jeg får ikke mirrorlink til å fungere på min.(Samsung S5) Skal vell gå ann å bruke spotify via den. Har lastet ned Android Auto og det funker litt men spotify funker ikke der heller. Hentet Golfen i går fra møller så er relativt fersk :)

Er det noe app jeg trenger for å få mirrorlink til å funke? Noen som vet hvorfor spotify ikke funker på android auto?

fantonsen

Sitat fra: FrankM på mandag 19. oktober 2015, klokken 20:58
Litt mer googling så openbarte svaret seg.
http://www.kyrre.no/index.php/e-golf/719-android-auto-i-norge

Jeg forsøkte dette i dag, uten noe særlig suksess. Første gangen jeg koblet telefonen til, så lastet den ned noe apper automatisk, men deretter så skjedde det ikke mere.
Neste gang jeg kobler den til igjen, så sier den bare at tilkoblingen mislykkes etter en stund. Er det noe innstilling på telefonen som må åpnes opp? Har en HTC One M7.
Har også forsøkt en nyere versjon av appen lastet ned fra samme sted, uten at det gikk noe bedre.
Noen andre som får dette til å fungere?
Hvorfor er ikke denne appen offisielt tilgjengelig i Norge? Noen som vet?

Ellers lurer jeg også på hvordan jeg prøve ut mirrorlink. Finner heller ingen app for dette på telefonen.
8) I-Pace S | Firenze red | September 2018
:) InControl: S20C_20.43.1-618886 | Telematics: 18.2 | BECS: BP-AAE-BC-AC-BE

Cirrisky

Min android var enda på 4.4, så måtte oppdatere til 5 for at det skulle funke.
Installerte nyeste versjonen fra den siden, og kobla til bilen med kabel (pass på at du har en datakabel, og ikke bare en ladekabel).
Starta Android auto, og gikk inn på devices i apps der. Fant Samsung Android blabla og koblet til.
Fikk forespørsel på mobilen om jeg ville tillate det, og gjorde det.
Etter den var koblet til gjorde den en del oppdateringer, og så funket det fint etter det.


In other news så har jeg en ipad mini 2 med ios 9 som jeg prøvde å koble til, men fikk ikke til carplay. Er dette bare for iPhone? Lurer på om man kan få det til vha jailbreak.

fantonsen

Takk for tips. Prøvde med en annen kabel, og da gikk det bedre.
Har ikke prøvd så mye enda, men er ikke helt imponert over mulighetene, og brukervennligheten så langt.
8) I-Pace S | Firenze red | September 2018
:) InControl: S20C_20.43.1-618886 | Telematics: 18.2 | BECS: BP-AAE-BC-AC-BE

Cirrisky

Nei, er litt i startfasen. Spotify og google maps er det jeg liker best med den kanskje. Kan søke opp en addresse når man er hjemme, koble til mobilen, også foreslår den akkurat den adressen med det samme.

K.M.

Hei!
Lasted Android Auto gamle versjon bare fra google søk fordi kan ikke finne i Play butik. Når jeg kobla til bilen med kabel app prøvde oppdatering men stopp med den meldingen (se vedlegg). Hvordan installerte dere?


e-curious

Hei, jeg hadde Android Auto, men etter en stund sluttet det å fungere og jeg fikk beskjed fra Google om å oppdatere appen.  Da jeg prøvde det fikk jeg beskjed om at tjenesten ikke er tilgjengelig i ditt land.

Jeg trodde at når jeg hadde installert at den da oppdaterte seg automatisk?

zyp

Nei, den må fortsatt oppdateres manuelt, og siden den er avhengig av andre Google-komponenter som oppdateres automatisk så hender det at den slutter å funke fordi de andre komponentene er for nye.

Jeg måtte oppgradere for et par uker siden, og den nye versjonen klager over at «Google Play Tjenester ser ikke ut til å virke akkurat nå.», og jeg har ikke orka å krangle mer med den siden.

Håper de får lansert den offisielt i Norge snart så vi slipper å surre med dette. All funksjonaliteten inkludert både norsk tekst i appen og norsk talesøk er jo forlengst på plass og funker fint, selv når man snakker til den på alskens rare dialekter.

janeinar

Jeg lastet ned ny Android Auto til min Mobil nå (måtte aktivere usikre kilder) fra https://www.apkmirror.com/apk/google-inc/android-auto/android-auto-2-9-5749-release/android-auto-maps-media-messaging-voice-2-9-574924-release-android-apk-download/download/

Koblet til min eGolf 2018 og funket som bare det..
Eneste ser ikke ut som bilen får nett via Android Auto (dvs jordklode ikon er dimmet), men får vel trafikk / kø status opp i kart delen av Android Auto, så da trenger man vel ikke noen nett til bilen...

_OE_

Sitat fra: janeinar på onsdag 31. januar 2018, klokken 16:30
Jeg lastet ned ny Android Auto til min Mobil nå (måtte aktivere usikre kilder) fra https://www.apkmirror.com/apk/google-inc/android-auto/android-auto-2-9-5749-release/android-auto-maps-media-messaging-voice-2-9-574924-release-android-apk-download/download/

Koblet til min eGolf 2018 og funket som bare det..
Eneste ser ikke ut som bilen får nett via Android Auto (dvs jordklode ikon er dimmet), men får vel trafikk / kø status opp i kart delen av Android Auto, så da trenger man vel ikke noen nett til bilen...
Laster du ned Waze appen i tillegg får fotoboxer + GPS hastighet på skjermen.... + at du kan selv melde kø/ulykker mv

Sent from my SM-G930F using Tapatalk


Mobileum

Er vel ganske mye som ikke virker?
Tesla S75D - ultimo 2018 - FSD - 2024.8.9

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA