Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Kjøp av 70d

Startet av Salvesen, søndag 18. oktober 2015, klokken 10:24

« forrige - neste »

boma

har bestilt med den nye blåfargen. Var litt usikker etter bekreftelsen då eg var redd den ville vere for "flashy" eller lik gamle RS blåfargen.

Tok ein tur oppom Tesla då dei hadde inne ein med den nye blåfargen. Den var heldigvis veldig fin og litt mildare enn eg var redd for. Stor forskjell i fargen i forhold til lys. I sola er den veldig blå. Overskya så blir den mørkare, men du ser blåfargen godt. Den gamle blåfargen blei fort svart i overskya vær.

Deep blue metallic TMS 70d
Nissan Leaf m/6,6kw lader

Salvesen

Svart S75D 2016(AP2.0)
Solgt: Svart S70D 2015

bertin

Sitat fra: Knnot på torsdag 22. oktober 2015, klokken 10:33
Sitat fra: bertin på onsdag 21. oktober 2015, klokken 15:10
Ja det stemmer. Planen er å ha 1 Tesla og eventuelt selge/avbestille de 2 andre. Har også en X reservasjon fra mars i år, får se hvor dyr denne blir før jeg avgjør om jeg tar levering av denne.

Jeg har kjøpt 2 sølv 70D i høst, men etter en kamerat hadde lånt den en tur ville han ikke gi den tilbake. Heldigvis fikk jeg tak i en helt lik så ikke familien eller andre la merke til det.  :D :D :D

Jeg vurdere også å bytte fra blå til sølv på den ene jeg har i bestilling siden sølv er min favoritt og dette ikke var mulig når jeg gjorde bestillingene. Er litt usikker på om jeg får til dette uten å endre pris på bilen.

Så fremfor å beholde en av de bestilte bilene med alt utstyr, så ønsker du heller å beholde den i sølv med kun nextgen setene som ekstrautstyr? Bilen er i utgangspunktet godt utstyrt og autopilot kan du blant annet aktivere senere. Som vi ser i denne tråden er det svært individuelt hva man må ha og ønsker å ha som ekstrautstyr i bilene. Hva som er rett kombinasjon for deg er nok ikke rett for andre og vice versa.

Mht. fargevalg ser jeg svært få i sølv, men ennå ikke sett noen i den nye blåfargen heller foruten en demobil hos Tesla Sandnes. Stilig farge og minner mye om Le mans blå til BMW.

Jeg kommer trolig til å bytte, men er mer enn fornøyd med en 70D med NG seter som eneste ekstra. Det koster meg trolig kr 100 000 for å oppdatere til en full utstyrt 70D, en del av dette får jeg igjen ved salg. Trenger ikke bestemme meg før neste år. Kan vurdere å selge denne sølv 70D nå siden jeg ser det er bra aktivitet på finn.no og god etterspørsel etter "nye" 4wd biler. Har VW E-UP (20000km) og VW E-Golf i bestilling. Hadde også en Golf GTE hybrid i sommer som jeg solgte nå. Veldig fornøyd med den, men litt liten for familie på 4 og ingen rabatt på bompenger, parkering, kollektiv felt osv.

Fraberg1

Du må jo nesten kunne sies å drive bruktbilbutikk du bertin, med alle de der bilene og tempo på utskifting  ;D
70D levert 4.12.15 - bekreftet 20.8.15

nie

Sitat fra: jkirkebo på søndag 18. oktober 2015, klokken 13:42
Sitat fra: Salvesen på søndag 18. oktober 2015, klokken 12:00
Sitat fra: Muffinman på søndag 18. oktober 2015, klokken 11:58
Tilgjengelig kun for ettermontering, koster vel rundt 20 lapper.

Aha! er dette noe en trenger å ettermontere?

Slik som situasjonen har blitt nå, med mulighet for å lade med 32A uten lasking på biler med enkeltlader samt stor utbygging av andre hurtigladere ville jeg sagt nei.

Vet vi at det er blitt slik på nye biler nå? Det var vel snakk om at du ønsket å teste dette på nye biler....har ikke fått med meg enden på visen.

Salvesen

Ble kontaktet av salgsrepresentant i dag og han sa at jeg kunne få levert bilen med vinterdekk! Noe jeg trodde ikke var mulig? Men de skulle ha 21 000 for Nokian R2, uten moms. Er ikke dette BLODPRIS for disse dekkene? Det var med omlegging, men allikevel.

Noen som vet dimensjonene på de originale 19" slik at jeg kan få sjekket priser andre plasser?
Svart S75D 2016(AP2.0)
Solgt: Svart S70D 2015

oleredv

Sitat fra: nie på torsdag 22. oktober 2015, klokken 14:35

Vet vi at det er blitt slik på nye biler nå? Det var vel snakk om at du ønsket å teste dette på nye biler....har ikke fått med meg enden på visen.

Dette skal vere ordna på bilar som blir utlevert no ja, meiner det var i juli eller august det blei innført i produksjonen.
2020 Audi E-Tron 55 S-line
2017 Tesla Model S 75D - solgt
2015 Tesla Model S 70D - solgt

oleredv

Sitat fra: Salvesen på torsdag 22. oktober 2015, klokken 14:39

Noen som vet dimensjonene på de originale 19" slik at jeg kan få sjekket priser andre plasser?

245/45-19
2020 Audi E-Tron 55 S-line
2017 Tesla Model S 75D - solgt
2015 Tesla Model S 70D - solgt

Salvesen

Sitat fra: oleredv på torsdag 22. oktober 2015, klokken 14:49
Sitat fra: Salvesen på torsdag 22. oktober 2015, klokken 14:39

Noen som vet dimensjonene på de originale 19" slik at jeg kan få sjekket priser andre plasser?

245/45-19

Virker jo helt rart at Tesla skal ha 21 000 for disse UTEN moms når jeg finner de til under 3000 pr dekk på nettet. Ble aldri nevnt noe om felger heller.
Svart S75D 2016(AP2.0)
Solgt: Svart S70D 2015

bertin

Sitat fra: Fraberg1 på torsdag 22. oktober 2015, klokken 14:24
Du må jo nesten kunne sies å drive bruktbilbutikk du bertin, med alle de der bilene og tempo på utskifting  ;D

Det er flere som har sagt det. Litt tilfeldigheter, flaks og kunnskap har gjort dette mulig siste 3 månedene. Satser bare på Tesla i fremtiden. Siden Tesla er litt stor og "dyr" liker jeg best å bruke VW E-up til småkjøringen her i Oslo. Har også brukt E-up til Blefjell. Med Combo (CCS) hurtiglading i Drammen og Kongsberg er dette null stress. Blir spennende å se pris, størrelse og rekkevidde på Tesla Modell 3.

Teslanewbie

Sitat fra: Salvesen på torsdag 22. oktober 2015, klokken 14:39
Ble kontaktet av salgsrepresentant i dag og han sa at jeg kunne få levert bilen med vinterdekk! Noe jeg trodde ikke var mulig? Men de skulle ha 21 000 for Nokian R2, uten moms. Er ikke dette BLODPRIS for disse dekkene? Det var med omlegging, men allikevel.

Noen som vet dimensjonene på de originale 19" slik at jeg kan få sjekket priser andre plasser?

Priset er for dekk og felger regner jeg med ?
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

moso

Sitat fra: Salvesen på torsdag 22. oktober 2015, klokken 14:58

Virker jo helt rart at Tesla skal ha 21 000 for disse UTEN moms når jeg finner de til under 3000 pr dekk på nettet. Ble aldri nevnt noe om felger heller.

De 21000 er jo med fire felger :-)
Saxo - iMiev - Tesla - Tesla - Tesla

GOS

Sitat fra: Salvesen på torsdag 22. oktober 2015, klokken 14:58
Sitat fra: oleredv på torsdag 22. oktober 2015, klokken 14:49
Sitat fra: Salvesen på torsdag 22. oktober 2015, klokken 14:39

Noen som vet dimensjonene på de originale 19" slik at jeg kan få sjekket priser andre plasser?

245/45-19

Virker jo helt rart at Tesla skal ha 21 000 for disse UTEN moms når jeg finner de til under 3000 pr dekk på nettet. Ble aldri nevnt noe om felger heller.

Prisen til Tesla er vel med felger!? Sjekk på nytt om felger er med i deres pris. Tror ikke de leverer "løse" dekk da de da heller bare henviser deg til en dekksentral.
Model Y bestilt jan 2020, tatt ut juni 2022
Hyundai Ionic 5 bestilt aug 2021, levert 13.01.2022
Model 3, LR AWD, MCR, FSD, svart/svart levert februar 2019, solgt juni 2022
Hyundai Kona levert og solgt februar 2019
S85 blå, levert juni -14, 2019

bertin

Sitat fra: Salvesen på torsdag 22. oktober 2015, klokken 14:39
Ble kontaktet av salgsrepresentant i dag og han sa at jeg kunne få levert bilen med vinterdekk! Noe jeg trodde ikke var mulig? Men de skulle ha 21 000 for Nokian R2, uten moms. Er ikke dette BLODPRIS for disse dekkene? Det var med omlegging, men allikevel.

Noen som vet dimensjonene på de originale 19" slik at jeg kan få sjekket priser andre plasser?

Prisen er inkludert felger. De vil sette på vinterhjulene og sommerdekk med felger blir kjørt til dekkhotell (første skift gratis) eller du kan få dem med hjem i bilen. Slik var det i alle fall når jeg hentet min Tesla i Drammen for noen uker siden.

Salvesen

Da var iallefall selger ekstremt dårlig til å forklare at det var med felger. Spurte til og med om jeg måtte betale for omlegging og svaret var:

"Vi tar ikke noe ekstra for levering på vinterdekk nei, så prisen er den samme uavhengig av om man får de levert på bilen eller ikke. "

Men trenger jo ikke ett sett til med felger så da blir det omlegging på veien hjem, om jeg finner de til en forsvarlig pris.
Svart S75D 2016(AP2.0)
Solgt: Svart S70D 2015

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA