Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Ujevne dør- og panel gaps, ny bil

Startet av jorgen.s, lørdag 17. oktober 2015, klokken 00:54

« forrige - neste »

jorgen.s

Hvor vanlig er det med ujevne avstander mellom bakdør/fordør, baksjerm bagasjelokk mm? Har også notert en del for lange- og korte kromlister. Har inntrykk av at byggekvaliteten er så som så, altså langt fra som en tysk bil i samme prisklasse.

Er det bare jeg som er pirkete?
Fotgjenger
01.11.2012 - 15.09.2015 : 2012 Leaf
S85D VIN 98*** i transitt

cirys1

Sitat fra: jorgen.s på lørdag 17. oktober 2015, klokken 00:54
Hvor vanlig er det med ujevne avstander mellom bakdør/fordør, baksjerm bagasjelokk mm? Har også notert en del for lange- og korte kromlister. Har inntrykk av at byggekvaliteten er så som så, altså langt fra som en tysk bil i samme prisklasse.

Er det bare jeg som er pirkete?
God amerikansk standard, ikke tysk premuim det man har kjøpt..

Havebigfun

Gratulerer med ny bil.
Dokumenter det du er misfornøyd med, send det til Tesla og be om at de retter det. Vanligvis bør slikt påpekes ved overtakelse men du kan også etteranmelde...
Ikke regn med at det blir perfekt hvis du er pirkete men det blir bedre...
Nyt bilen mens du venter- slike "små" ting blir marginaliserte av kjøreopplevelsen- iallefall hos de fleste.
Tesla profiterer av at de ikke har reelle konkurrenter...

P85D

Har en bakdør som spriker i bakkant nederst og noen lister som ikke treffer helt. Jeg nevnte det på service, men de ble ikke gjort noe med det der og da.. Jeg har inntrykk av at Tesla ikke har eller ønsker å ha samme standard som tyske premium merker på dette området.
MODEL 3 DUAL MOTOR
MODEL S P85DL

OleBrumm

Ønsker å ha samme kvaliteten gjør de nok helt sikkert, men det har vel alltid vært slik at amerikanerne aldri har evnet å bygge biler av samme kvalitet som de Tyske premium merkene.. Da tenker jeg spesielt på passform og interiør kvalitet  :)
VOSSEN VFS2 22" (22*9/22*10.5)     FALKEN FK453  245/30 & 295/25    LOWERING LINKS

OleJA

Sitat fra: P85D på lørdag 17. oktober 2015, klokken 09:03
Har en bakdør som spriker i bakkant nederst og noen lister som ikke treffer helt. Jeg nevnte det på service, men de ble ikke gjort noe med det der og da.. Jeg har inntrykk av at Tesla ikke har eller ønsker å ha samme standard som tyske premium merker på dette området.
Huff, har de enda ikke fått orden på dette i produksjonen. På min sept 2013 bil sprikte høyre bakdør med 1cm i bakkant nederst. Så også mange endre biler levert i samme periode med denne feilen. Hadde også min andel av andre paneler med ujevn spalte.
Tesla lovet og ordne opp og fikk (heldigvis) bilen tilbake med en knekk på dørpanelet etter forsøk på retting. Da ble det nye dør istedenfor.
Hele sluttresultatet var litt så som så. Er til å leve med, men er absolutt ikke perfekt.

Dexter


plvr

Ser det er mange biler (inkludert min) som har feiljustert krom mellom front- og bakdør. Jeg er veldig happy med kjøpet fortsatt men skulle ønske kvalitet på lakk, skinn og seter (har ikke NG) var bedre. Legg til litt bedre presisjon og kortere serviceventetid så hadde jeg vært maks fornøyd
P85 med autopilot, nov -14.
Model ≡ reservert 010416

Høgis

#8
Må si jeg lurer litt på hvorfor Tesla ikke har mere fokus på kvalitetskontroll før de sender bilene ut fra fabrikken? Slik var panseret da jeg fikk overlevert bilen for over 2 år siden. Dører og lister var heller ikke bra. Trodde dette var en "nybegynnerfeil" fra Tesla.
P27864 Mørk grå P85, carbon,  mell.brunt int.  22" Vossen CV4, full pakke untatt dobbeltlader.
Solgt TMS til fordel for BMW 640i Grand coupe,  byttet til en BMW M6 Grand Coupè, AC Schnitzer. Nå ble det Porsche Taycan (tidlig April 2020)

Muffinman

Forhåpentligvis har de bedre styring både på paneltilpasningene og skamvettet mtp hva de forsøker å utlevere enn det der. Skulle det stå noe slik å vente på meg på Lade i november rusler jeg bort til en konkurrent og kjøper en annen bil. Å vente et halvår på å få fikset produksjonsfeil er ikke aktuelt :P

Dexter

Att slike ting i det hele tatt kan sendes ut fra fabrikk er helt utrolig.

Teslanewbie

Har klaget over dårlig tilpassing ved hvert besøk uten at det utbedres .. bare på servicerapporten men ikke i virkeligheten

P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

moso

Drammen Karosseri justerte dørene mine da den var der til annen utbedring. Ble bra det.
Saxo - iMiev - Tesla - Tesla - Tesla

ducktolate

Hentet ut en i slutten av sept. Trondheim. Der var høyre framdør litt for langt ut ift bakdør. Resten så bra ut, med unntak av noen minor lakk ting på innsiden av dør osv. Hell bil hadde heldigvis tid med en gang og fikset det rimelig kjapt. Rart de ikke har noen som ser over bilen før utlvering, slik at kundene slipper å få det halvveis intrykket. Han som freser over bilen med poleringsmaskinen har vel så mye å gjøre at han ikke har tid til å nevne det for de rette folkene?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA