Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Test av Dual Motor på snø

Startet av TRM, onsdag 14. oktober 2015, klokken 18:10

« forrige - neste »

dundun

#30
Er litt frista til å prøve FFen på føret i dag, men tror kanskje det er en risk man lar være å ta...

(ikke min bil, men disponerer den stort sett om jeg vil)

((tipper den er katastrofal på snø))
2023 ID.Buzz
2021 Polestar 2
2022 Bmw iX40, 2019 Tesla Model X LR, 2015 Tesla Model S S85D, 2020 Honda E, 2014 i3, 2016 Mercedes B-klasse, 2014 Model S P85
...og i tillegg en Mini Remastered og en MX-5 for moro skyld

Havebigfun

Jeg kjørte Oslo/Drammen/Oslo under snødriv igår- bilen virker meget trygg- jeg kunne kjørt vesentlig høyere hastigheter en de fleste andre bilene (om jeg ville)- husker godt nær-døden-opplevelser ved filskifte tidligere- dog kun med FWD/RWD. Bilen står seg meget godt- om den er bedre enn de beste vet jeg imidlertid ikke.
Lykkefølelsen av å kjøre en så trygg bil under slike vanskelige kjøreforhold var så stor at jeg lurte på om jeg skulle poste min erfaring i awesomtråden :).

frosken

Hadde vært veldig moro å få til noe sånt, perfekt vær i dag. Er spent på å kunne direkte sammenlikne P85D med Sottozero3 mot Nokian R2, Michelin X-Ice etc.

Thor2014

Sitat fra: Havebigfun på søndag 10. januar 2016, klokken 11:21
Jeg kjørte Oslo/Drammen/Oslo under snødriv igår- bilen virker meget trygg- jeg kunne kjørt vesentlig høyere hastigheter en de fleste andre bilene (om jeg ville)- husker godt nær-døden-opplevelser ved filskifte tidligere- dog kun med FWD/RWD. Bilen står seg meget godt- om den er bedre enn de beste vet jeg imidlertid ikke.
Lykkefølelsen av å kjøre en så trygg bil under slike vanskelige kjøreforhold var så stor at jeg lurte på om jeg skulle poste min erfaring i awesomtråden :).

Noe skyldes nok høy vekt  ;)

Havebigfun

Sitat fra: Thor2014 på søndag 10. januar 2016, klokken 11:29
Sitat fra: Havebigfun på søndag 10. januar 2016, klokken 11:21
Jeg kjørte Oslo/Drammen/Oslo under snødriv igår- bilen virker meget trygg- jeg kunne kjørt vesentlig høyere hastigheter en de fleste andre bilene (om jeg ville)- husker godt nær-døden-opplevelser ved filskifte tidligere- dog kun med FWD/RWD. Bilen står seg meget godt- om den er bedre enn de beste vet jeg imidlertid ikke.
Lykkefølelsen av å kjøre en så trygg bil under slike vanskelige kjøreforhold var så stor at jeg lurte på om jeg skulle poste min erfaring i awesomtråden :).

Noe skyldes nok høy vekt  ;)
Ja det er riktig - men det er min 3. Tesla vinter, hvorav de to første med hhv P85+ og P85. P85D er en annen klasse med god margin- men det er subjektiv bedømt 8). Hadde vært interessant å se hvor grensen til denne bilen går :o.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA