Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Hvor langt ned har dere kjørt e golf batteriet?

Startet av Golfen, fredag 21. november 2014, klokken 08:36

« forrige - neste »

wattgolf

Var i en motbakke, 4 i bilen fullpakket med ski på taket. Det var første dag som elbilist :P

Råde

Dvs på flatmark kommer man et stykke mer enn 1-2 km når den viser 0 i rekkevidde.

Hva var stigningen fra start til slutt og hvor langt kom du (du var vel fulladet fra start)?
e-Golf | X75D

Elmo

Nå kjører jeg eUp og ikke Golf, men jeg har kjørt 4,5 km med restrekkevidde=0 uten at det var påtagelig "krabbefart". De siste 700m var riktignok nedover.
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

wattgolf

Sitat fra: Råde på fredag 17. april 2015, klokken 15:49
Dvs på flatmark kommer man et stykke mer enn 1-2 km når den viser 0 i rekkevidde.

Hva var stigningen fra start til slutt og hvor langt kom du (du var vel fulladet fra start)?

Jeg hentet bilen på forhandler i Bergen, kjørte hjem (sentrum) la på piggdekkene fra dieselgolfen og pakket på ski og 3 passasjerer. Ladet på Dale hurtiglader, kjørte videre til eieidfjord. Der ladet jeg fra 5% til 100%. Kjørte opp på Hardangervidda 1300 moh på topp, snødde det å blåste så mye at vi måtte ta pause i kjøringen flere ganger. Vi fortsatte mot geilo der vi fant ut vi måtte saktelade, vi sto i ca 1,5 time rett utenfor politistasjonen mens vi spiste middag. Da manglet vi ca 3,5 mil til hallingskarvet som var siste stopp,  ca 750 moh? Den oppgitte rekkevidden var rundt 47km da vi kjørte fra Geilo. Det var da akkurat ikke nokk. Men vi fikk testet hva e-golfen er god for og vi var svært fornøyd med bilen og ser fram til flere hurtigladere! 
Totalt 280 km
Eidfjord-hallingskarvet 125 km 750 meter stigning -6grader, en god del snø, stappfull bil og 4par ski på taket.


Ohm

Nå har min gått 23700, fortsatt bra med rekkevidde, merker ikke forskjell fra da bilen var ny.

Tesla modell 3 LR levert april 2019
Toyota Landcruiser 150 fra 2011

emil

Sitat fra: Råde på tirsdag 25. november 2014, klokken 17:08
Sitat fra: Askøy på tirsdag 25. november 2014, klokken 15:42
Sitat fra: Ohm på tirsdag 25. november 2014, klokken 09:23
Tenkte å kjøre til den stopper en dag å se hvor langt det er mulig å presse den.

Hva gjør du når batteriene er tomme da?
Ser for meg at dette kan la seg gjøre om man har god plass utenfor garasjen og lang skjøteledning.
Putte den i B-mode og taue :) funker på leaf...

Gammel post, men må bare komme med en liten rettelse: Når en Leaf er kjørt så langt ned at den stopper av seg selv får man ikke satt den i D/B og man får dermed ikke regenerert mens man tauer. Klarer man derimot å stoppe rett før den er helt tom (f.eks basert på erfaring og bruk av LeafSpyPro til avlesing av gjenværende kapasitet) kan man derimot taue og regenerere litt samtidig.

als77

Da har jeg fått e-Golfen min :) Så må blåse live i en gammel tråd; i følge manualen så har man kun noen hundre meter igjen når skilpadda dukker opp. Siden jeg har leid Leaf den siste måneden så tenkte jeg at e-Golfen ville gjøre som Leafen; gå ned til ca 13km, deretter vise --- og til slutt skilpadde. Ble litt overrasket over at skilpadda "plutselig" dukket opp, og GOM viste 7km. Ut fra andre poster her så kunne jeg da kjørt disse 7km og kanskje et par-tre til? (Og ikke noen hundre meter som manualen sier)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA