Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Importert bil fra EU ..?

Startet av Baxrus, fredag 09. oktober 2015, klokken 17:20

« forrige - neste »

Baxrus

Hei!

Har hatt bilen nøyaktig i en uke nå, og er kjempefornøyd så langt! Eneste minuset var at når jeg var på vei hjem så jeg at listen på taket på høyreside hadde fått seg en liten "knekk" eller dunk og at listen ikke var nedi sporet sitt. Og det var ikke mulig å presse den nedi heller. Har fått en Kia forhandler på saken, så ser vi hvor det ender..

MEN over til topic. Bilen min er første gang registrer 7 juli men første gang registrert i norge 29 september. Jeg tolker det dithen at Kia forhandleren har tatt inn biler fra utlandet som egentlig er ment for et annet markdet..?

Isåfall, er det noe jeg bør være obs på?

OlavEmil

Ingenting å vere obs på, det er ingen forskjell på EU-bilar og norske bilar.

Om du har kjøpt bilen hos Kia, er det iallefall ikkje noko å tenkje på. Dei har jo importert bilen og solgt som ein hvilken som helst ny bil :) .
1 x Kia Soul EV 2015
1 x Kia Soul EV 2016
1 x M2 elektrisk mikrobil

Mikrobil AS

trykkertor

KIA-forhandleren her i Bergen fortalte meg at noen av bilene de klarer å få fatt i, kommer først til Tyskland. Blir registrert der, så sendt til Norge.
Når bilen blir registrert på norsk eier, ska da være den datoen garantien begynner å løpe.

(Tror det var litt triksing med tall og kvoter som gjorde at bilene må registreres først i tyskland. Men dette tror jeg kun gjelder de bilene de har fått "forbi" den offisielle norske bestillingskøen.)

Bare dobbeltsjekk med din forhandler at din bil først startet garantiperioden den dagen du overtok bilen.

Baxrus

Sitat fra: OlavEmil på fredag 09. oktober 2015, klokken 17:41
Ingenting å vere obs på, det er ingen forskjell på EU-bilar og norske bilar.

Om du har kjøpt bilen hos Kia, er det iallefall ikkje noko å tenkje på. Dei har jo importert bilen og solgt som ein hvilken som helst ny bil :) .

Ok. En forhandler (dog jobbet han på karosseri) mente at jeg burde sjekke om den var tectylbehandlet i understellet. Men mtp at de har såpass hard garanti så er de vel nøye med slikt før de slipper bilene?

madsskon

TMX 100D 2017 og Kia Soul EV 2015.
Tidligere TMS 75D 2016 og Peugeot iOn 2015.

Kun elektrisk siden 2015.

OlavEmil

Verken tyske eller norske bilar er tectylbehandla frå fabrikk. Nokre forhandlarar vel å gjere dette, med eller utan pristillegg, men då burde det jo ikkje vere forskjell på om dei har fått bilen via Tyskland eller direkte frå Korea.
1 x Kia Soul EV 2015
1 x Kia Soul EV 2016
1 x M2 elektrisk mikrobil

Mikrobil AS

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA