Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Teslatreff på Inspiria 17. oktober 2015 ! !

Startet av OddB, fredag 09. oktober 2015, klokken 15:51

« forrige - neste »

OddB

(Søndag)Edit: LØRDAG ! om  to uker arrangerer TOCN et  stort Tesla-treff på Inspiria ved Sarpsborg ! 
Tesla kommer med demobiler, mest sannsynlig 70D og P90D..Du får teste Segway og barna får tilbud om å bygge elbiler av Lego.  Mer detaljer finner du her på TOCN.no:

http://www.tocn.no/events/inspiria-treff-17-oktober/

Treffet er åpent for alle
Roxy -(rød S85) mottatt 19. mars 2014 kl 18:00
Styremedlem i Tesla Owners Club Norway

o.b.lix

Veldig bra, men er det noen planer for TOCN-treff her vestpå også? ER rimelig mange Tesla her også?
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»
2022 AWD Ioniq 5 / 2017 Model X 90D (HW3 + MCU2) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

RaBalder

Sitat fra: o.b.lix på fredag 09. oktober 2015, klokken 21:04
Veldig bra, men er det noen planer for TOCN-treff her vestpå også? ER rimelig mange Tesla her også?
Det er vel ikke noe poeng å kjøre så kort som mulig til et Tesla-treff  ::)    Er det nær der man bor, så legger man selvfølgelig inn en omvei  ;D

satheesh.net

Sitat fra: o.b.lix på fredag 09. oktober 2015, klokken 21:04
Veldig bra, men er det noen planer for TOCN-treff her vestpå også? ER rimelig mange Tesla her også?

Hvor er "her" forresten? Forslag tas selvsagt imot med takk! :) Fordelen med INSPIRIA er at vi kan ha et variert program der, noe for både liten og stor, samt gode muligheter for å lade. ;)

o.b.lix

«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»
2022 AWD Ioniq 5 / 2017 Model X 90D (HW3 + MCU2) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

satheesh.net

Sitat fra: o.b.lix på lørdag 10. oktober 2015, klokken 10:00
Her er Vestlandet. Ganske enkelt.

Ok - det står definitivt på agendaen! Supert om du kunne komme med konkrete forslag hvis du har også. :)

VigdisA

Jeg er klar over at Sarpsborg er i nederste hjørne for mange, men dette er på mange måter et bonustreff også, da det var en helg det var planlagt fokus på både trafikksikkerhet og transport på Inspiria, - og vi fikk muligheten til å være med på opplegget deres.

I fjor hadde vi landstreff på Hunderfossen. http://www.tocn.no/2015/08/landstreff-pa-hunderfossen-1-3-mai/
Jeg håper å kunne arrangere et tilsvarende treff omtrent til samme tid til neste år, et eller annet sted i Norge.
Foreløpig har jeg et par kandidater til steder.
Det trenger å være et sted der det er lett for flere å kjøre til, og det er en fordel om hotellet vi velger å bo på, ligger innenfor superladernettverket.

Kanskje vi kan reise til Røros og ladefondsladeren vår der, eller vi kunne ha tatt turen til ladefondsladeren i Stryn? 
http://www.tocn.no/2015/08/roros-hotell/
http://www.tocn.no/2015/08/stryn/
Alternativt kunne vi funnet noe i Telemark, Vest eller Øst Agder, men da blir det fort veldig langt å kjøre for trøndere, nordlendinger osv.
Min erfaring etter noen treff, er at selv de enkleste treff trenger litt planlegging og undersøkelser i forkant om man skal få et vellykket treff.
Om man scroller litt ned på denne facebooksiden https://www.facebook.com/teslaclubaustria?fref=ts kan man se hva Teslaklubben i Østerrike gjør på treff. Det hadde vært gøy å fått til noe tilsvarende! Suleskar kunne kanskje vært noe, men da trenger vi litt bedre lademuligheter den veien for flere biler. Kommer det superlader i Lom, hadde det vært gøy å få laget et treff rundt åpningen av denne.

Så som @satheesh.net sier, kom gjerne med gode forslag til steder hvor vi kan ha treff fremover, og jo mere informasjon om stedet, jo bedre  - og i mellomtiden er dere alle veldig velkommen til å være med på treffet på Inspiria :-)
Model S P85+ (2013 Signature)
Model X Plaid (2022)
Styreleder/President i Tesla Owners Club Norway
Styremedlem i Oslo og Akershus, Elbilforeningen

kjellan

Tesla Model S P85 Mars 2014 (Solgt)

Tesla Model S P85D  Mars 2015

GOS

Dersom en tar det i Haugesund området så har en supercharger like ved i Aksdal og nok av hoteller. Det er "kun" 45 mil for de på Østlandet og en trenger ikke ferje, 2-3 t inkludert ferje for de fra Bergens området, 5-7t inkludert ferje for de nord på Vestlandet, 2 t inkludert ferje for de rundt Stavanger , 4-5t inkludert ferje for de på Sørlandet, men det blir jo ett stykke fra de i Trøndelag eller videre nordover....

Tror i det minste tiden er inne til å legge det en annen plass enn Østlandet.
Model Y bestilt jan 2020, tatt ut juni 2022
Hyundai Ionic 5 bestilt aug 2021, levert 13.01.2022
Model 3, LR AWD, MCR, FSD, svart/svart levert februar 2019, solgt juni 2022
Hyundai Kona levert og solgt februar 2019
S85 blå, levert juni -14, 2019

VigdisA

Det begynner å komme en del gode forslag til treff - bør kanskje legge det i en egen tråd.
Jeg kjører gjerne en litt lengre tur på treff jeg - må bare starte å kjøre fredagen - evt finne en naturlig langhelg slik som vi gjorde nå i mai

Treffet på Grålum/Inspiria er på lørdag 17 forresten, ikke Søndag som @oddb skriver :-)
Model S P85+ (2013 Signature)
Model X Plaid (2022)
Styreleder/President i Tesla Owners Club Norway
Styremedlem i Oslo og Akershus, Elbilforeningen

Anderwin

Kanskje jeg skal bli med, ta med dama ^^.

Kanskje noen der kan vise meg litt hvordan man isolerer bilen mer + folier man kan legge på bilen. Tenkt å skaffe det.

eldanz

Sitat fra: OddB på fredag 09. oktober 2015, klokken 15:51
Søndag om  to uker arrangerer TOCN et  stort Tesla-treff på Inspiria ved Sarpsborg ! 
Tesla kommer med demobiler, mest sannsynlig 70D og P90D..Du får teste Segway og barna får tilbud om å bygge elbiler av Lego.  Mer detaljer finner du her på TOCN.no:

http://www.tocn.no/events/inspiria-treff-17-oktober/

Treffet er åpent for alle

Har lest at det skal være treff på lørdag 17. oktober!!! (?)
http://www.tocn.no/events/inspiria-treff-17-oktober/

Ser frem til et fint treff!
Medlem 1414 /Norsk Elbilforening, Asker.
Mottatt min Eleganz S 85D 26. mars 2015.
Renault Zoe R240, Mai 2016
Bilene har wattpedal!

VigdisA

Gleder med til å treffe igjen kjente, og bli kjent med flere :-)

Jeg flyttet forøvrig plukke-opp-punktet i Moss litt, så vi nå treffes ved Statoil Storebaug istedet - bedre plass å stå og vente - i verste fall om det er fullt, kan man stille seg opp med biler utenfor Marché der. Det er uansett bare en kort touch and go-stopp

Det ligger oppdatert lenke til alle stoppestedene i invitasjonen på TOCN.no nå. 
Model S P85+ (2013 Signature)
Model X Plaid (2022)
Styreleder/President i Tesla Owners Club Norway
Styremedlem i Oslo og Akershus, Elbilforeningen

F_P

Jeg kommer :)

Tips om lydisolering, dashcam, LED-barer osv.. deles villig vekk. Kanskje jeg klinker til med noen gode tilbud også i anledning dagen :)
X100D, 6-seter med alt originalt utstyr, og snart alt uoriginalt ;-)

Eksen: S85, brun, pano, luft, lyd, skinn...

Keion

Sitat fra: F_P på tirsdag 13. oktober 2015, klokken 12:29
Jeg kommer :)

Tips om lydisolering, dashcam, LED-barer osv.. deles villig vekk. Kanskje jeg klinker til med noen gode tilbud også i anledning dagen :)
Ja takk!
Jeg er veldig interessert i løsninger rundt lydisoloering. Sees i Sarpsborg :)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA