Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Stavanger - Bergen med i3?

Startet av Rapid, søndag 15. mars 2015, klokken 12:12

« forrige - neste »

Rapid

Noen som har prøvd og kan dele sine erfaringer. Skal oppover på jobb senere i år. Lurer på om jeg tør satse på elbilen.... :o

EinarV

Har kjørt flere ganger fra Randaberg til Øygarden, også i 3-4 grader og regn. Lader på hurtigladeren på Stord.
Tidligere styremedlem
Hordaland Elbilforening

Tidligere Styreleder
Rogaland Elbilforening

2017 BMW i3 94Ah
2014 BMW i3 60Ah - solgt

snippet

Jeg tok turen flere ganger i fjor før hurtigladerne var på plass. Måtte som regel ha en times treglading for å komme frem.
BMW i3 - Bergen

jojak81

Så med fullt batteri så holder det med hurtidlading på Stord for å komme helt frem til Stavanger sentrum?
Tesla Model 3 Long Range -21
Tesla Model Y Long Range -24 i bestilling

EinarV

Sitat fra: jojak81 på mandag 16. mars 2015, klokken 21:10
Så med fullt batteri så holder det med hurtidlading på Stord for å komme helt frem til Stavanger sentrum?

Holder du deg til fartsgrensen, og det er over fem grader og tørre veier så ja. Nødløsningen er jo å kjøre innom hurtigladeren på Randaberg eller eventuelt å ta litt treg lading på komunehuset i Randaberg...
Tidligere styremedlem
Hordaland Elbilforening

Tidligere Styreleder
Rogaland Elbilforening

2017 BMW i3 94Ah
2014 BMW i3 60Ah - solgt

Rapid

Det burde jo vært en ladestasjon på Aksdal, men er det fremdeles tilgang til treglading ved rådhuset samme sted?

EinarV

Sitat fra: Rapid på mandag 16. mars 2015, klokken 22:06
Det burde jo vært en ladestasjon på Aksdal, men er det fremdeles tilgang til treglading ved rådhuset samme sted?

Aksdal får vel CCS i neste runde.

Ja, det er vel tre plasser der tror jeg, to av de er som regel opptatt av kommunale biler...
Tidligere styremedlem
Hordaland Elbilforening

Tidligere Styreleder
Rogaland Elbilforening

2017 BMW i3 94Ah
2014 BMW i3 60Ah - solgt

LMOR

Er det noen som vet status på Fjøsanger. Er den ute av drift som ladekartet viser?
2022 BMW iX xDrive40 SuperCharged
2023 BMW iX1 SuperCharged

moonbuggy

Motsatt vei, Bergen - Stavanger, bør man neppe starte med fulladet bil. Mitt "problem" i helgen var at jeg hadde for mye igjen på "tanken" ved ankomst Heiane. Litt surt å hurtiglade med midt på 60 tallet igjen på batteriet.

TDI

Denne kom på facebook nå  :)

Grønn Kontakt
1 t ·
Hurtigladeren vår på Aksdal tok bokstavelig talt kvelden i går kveld. Vi trodde først det var et relativt enkelt problem, men det har i løpet av dagen vist seg at problemet er betydelig større enn vi først antok, og at det ikke finnes noen quickfix.
Aksdal er et knutepunkt, og laderen vår der brukes svært mye. I tillegg er ladetilbudet i området svært dårlig, og det er i praksis ingen alternativ til vår lader der. Det aller verste vi vet, er ladere som er nede, og folk som ikke kommer seg hjem. Vi vil derfor beklage på det sterkeste til alle som er berørt.
Vi har jobbet på spreng i dag for å finne alternativer, og konkludert med at det beste blir å rett og slett bytte ut hele laderen. Etter mye leting og mange telefoner, har vi klart å finne en hurtiglader hos Voss Energi, som i ettermiddag ble satt på bil i retning Aksdal. Vi får montører og kranbil på plass i morgen formiddag, og håper å ha laderen operativ i løpet av ettermiddagen i morgen.
Den gode nyheten er at den nye laderen har både CCS, CHAdeMO og AC43, og dermed har vi plutselig, om enn noe uforutsett, et tilbud til alle elbilister på Aksdal fra og med i morgen.
Tusen takk til Voss Energi og ABB for hjelpen, og nok en gang beklager til de som er berørt
Mvh Ole Henrik, Daglig leder, Grønn Kontakt

moonbuggy

Sitat fra: TDI på onsdag 30. september 2015, klokken 18:16
Denne kom på facebook nå  :)

Grønn Kontakt
1 t ·
Den gode nyheten er at den nye laderen har både CCS, CHAdeMO og AC43, og dermed har vi plutselig, om enn noe uforutsett, et tilbud til alle elbilister på Aksdal fra og med i morgen.
Tusen takk til Voss Energi og ABB for hjelpen, og nok en gang beklager til de som er berørt
Mvh Ole Henrik, Daglig leder, Grønn Kontakt

Veldig bra nyhet :)
Da får man alternativer også med CSS på Aksdal.

LMOR

Denne har jeg ventet på i 18mnd. Gangavstand til hytta. Nå trenger jeg i hvert fall ikke rask lading hjemme, og snart kommer det kanskje en på Møller i Haugesund også.
2022 BMW iX xDrive40 SuperCharged
2023 BMW iX1 SuperCharged

moonbuggy


EinarV

GK avventer neste runde hos Enova på å få opp redundans på denne laderen, R134 er med i neste runde og da kan de muligens få midler til å sette opp tvillingbroren ved siden av denne.

Vi har vært på GK ang Aksdal ved minst et par anledninger tidligere, men de har ikke hatt mulighet til å gjøre noe uten støtte. Havariet på CHAdeMOen var bare lykke for oss brukere :p
Tidligere styremedlem
Hordaland Elbilforening

Tidligere Styreleder
Rogaland Elbilforening

2017 BMW i3 94Ah
2014 BMW i3 60Ah - solgt

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA