Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Feilmelding på bilen, hva tror dere det kan være?

Startet av superelbil, fredag 02. oktober 2015, klokken 02:10

« forrige - neste »

svingen

Sitat fra: hkaspenberg på tirsdag 05. januar 2016, klokken 15:17
Sitat fra: svingen på tirsdag 15. desember 2015, klokken 22:15
fruen ringte akuratt og fikk samme problem som den posten her,hun fikk det når hun kjørte men "restarta" bilene og da var alt ok.
Den bilen her er ikke garanti på da den er import bil.
er det noe måte og diagnosere bilen uten og sende til verksted?
fikk du vite noe pris på AC delen tenkte og kanskje bare kjøpe en slik her jeg og bytte på et "vanlig" verksted
http://www.nbfbildeler.no/templates/PartInfo.aspx?Matrix_Id=1&Brand_Id=3600&Model_Id=3602&PartGroup_Id=30&Part_Id=7290

For å stille diagnose trenger man kun utstyr for å plugge inn i ODBC-kontakten og informasjon om hvordan tolke statuskodene. ::) Som andre har skrevet er det litt "pes" og bytte denne kompressoren. BOS har flere verksteder rundt i byen, men utstyr til dette kun på Økern. For å nevne det så har de ikke funnet en ledig time til meg ennå...

;-D Hans

Økern ja,de skulle vel ha 13k får og bytte radioen min som var defekt......tror eller jeg reiser til svergie eller en anne trilling pusher enn de "luringene" der.
kjøpte DAB radio til ca 2k.....
peugeot ion 2011 med OVMS,DAB radio,sykkel hengerfeste.
Bor i Nittedal (oslo)

superelbil

Sitat fra: svingen på tirsdag 15. desember 2015, klokken 22:15
fruen ringte akuratt og fikk samme problem som den posten her,hun fikk det når hun kjørte men "restarta" bilene og da var alt ok.
Den bilen her er ikke garanti på da den er import bil.
er det noe måte og diagnosere bilen uten og sende til verksted?
fikk du vite noe pris på AC delen tenkte og kanskje bare kjøpe en slik her jeg og bytte på et "vanlig" verksted
http://www.nbfbildeler.no/templates/PartInfo.aspx?Matrix_Id=1&Brand_Id=3600&Model_Id=3602&PartGroup_Id=30&Part_Id=7290

Hvis du selv har kjøpt bilen i Norge så har du jo forbrukerkjøpsloven fra selger. Jeg ville tatt kontakt med selger eller eventuelt merkeverksted og spørre om reklamasjon slik som jeg gjorde.

svingen

Sitat fra: superelbil på onsdag 06. januar 2016, klokken 17:32
Sitat fra: svingen på tirsdag 15. desember 2015, klokken 22:15
fruen ringte akuratt og fikk samme problem som den posten her,hun fikk det når hun kjørte men "restarta" bilene og da var alt ok.
Den bilen her er ikke garanti på da den er import bil.
er det noe måte og diagnosere bilen uten og sende til verksted?
fikk du vite noe pris på AC delen tenkte og kanskje bare kjøpe en slik her jeg og bytte på et "vanlig" verksted
http://www.nbfbildeler.no/templates/PartInfo.aspx?Matrix_Id=1&Brand_Id=3600&Model_Id=3602&PartGroup_Id=30&Part_Id=7290

Hvis du selv har kjøpt bilen i Norge så har du jo forbrukerkjøpsloven fra selger. Jeg ville tatt kontakt med selger eller eventuelt merkeverksted og spørre om reklamasjon slik som jeg gjorde.

Den er kjøpt av importør (de tok radio saken og fiksa den på garanti) det ble gitt 4års garanti på bilen og 50k eller 5 år på selve batteriet. Siden bilen er nå kjørt over 50k og bilen er over 4 år kan de bli spenede hva som skjer ved feil.
Feilen oppsto kun en gang og jeg lurer på om det var elektroniken som feila pga var veldig kaldt og brukte ikke noe varme nesten så bilen var alltid kald både inne og ute. Har nå en vifte på 1100 wat som går 1 time og 15 min før jeg skal kjøre å da er det litten lonk i bilen.
peugeot ion 2011 med OVMS,DAB radio,sykkel hengerfeste.
Bor i Nittedal (oslo)

hkaspenberg

Feilen på min bil oppstod også kun en gang, så gikk det 14 dager og så skjedde det 2-3 ganger like etter hverandre. Og siden bilen må stoppes helt og "rebootes", så kan dette være svært trafikkfarlig dersom det skjer f.eks. nedi noen av tunnelene under Oslo i rushtiden. Anbefaler at du tar en tur på verksted for å stille riktig diagnose før du kommer opp i en situasjon der du utsettes for en ulykke.

// Hans
Oslo: Kewet5 ("Knerten") 1999-2007 (85k km) == P106E ("Dorsken") 2007-2009 (25k km) == Think Classic ("Tupper") 2009-2012 (ca 40k km) == P iOn ("LilleSvarten") 28/3-2012-29/5-2019 (60k km) == TM3DLR ("Justin E") 8/3-2019- (6500 km)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA